Sep 28, 2011

Namaz – svjetlo, dokaz, spas i blistavost!

Namaz – svjetlo, dokaz, spas i blistavost!
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je rekao: الصلاة نور  “…namaz je svjetlo.” (sahih).
Od njega se prenosi da je rekao: الصلاة برهان        “…namaz je dokaz.” (sahih). Od Abdullaha b. Amra, radijallahu anhu se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem jedanput spomenuo namaz, rekavši:
من حافظ عليها كانت له نورا وبرهانا ونجاة يوم القيامة ، ومن لم يحافظ عليها لم يكن له نور ولا برهان ولا نجاة ، وكان يوم القيامة مع قارون وفرعون وهامان.
Ko bude čuvao svoj namaz, on će mu biti svjetlom, dokazom i spasom na Sudnjem danu. A ko ne bude čuvao svoj namaz, neće imati svjetla, ni dokaza, ni spasa. Na Sudnjem danu će biti u skupini sa Karunom, Hamanom, Faraonom i Ubejjom b. Halefom.” (sahih).

Ova imena koja su nabrojana u ovom hadis ukazuju na najveće zlikovce na dunjaluku, a on će biti Džehennemu, zato nas je Poslanik ajelhi selam upozorio na njihova imena, jer ko bude sa Karunom, ili Hamanom, ili Faraonom ili Ubejjom ibn Halefom, taj je zaista nastradao, oni nemaju nuru svjetlosti, jer se nisu ne klanjali ni molili.

Namaz uzrokuje blistavost i svjetlost na licu!!! Allah kaže:
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ.
Muhammed je Allahov poslanik, a njegovi sljedbenici su strogi prema nevjernicima, samilosni među sobom; vidiš ih kako ruku’ i sedždu čine, želeći Allahovu nagradu i zadovoljstvo; na licima su im znaci, tragovi od padanja licem na tlo…” (El-Feth, 29.)
Rečeno je da ajet znači: “Namaz im je uljepšao lica.” Ibn-Abbas, radijallahu anhu kaže da to znači: “Njihovo ponašanje je lijepo.” Mensur od Mudžahida prenosi da je rekao da to znači “skrušenost.“. Kaže Mensur: “Nisam ga vidio, a da mu to nije bio znak na licu.” Neki pobožnjaci bi znali reći: “Ko noću mnogo klanja, njegovo lice danju lijepo izgleda. Vjerniku koji bude iskren prema Allahu onda kada ga niko ne gleda, Allah će popraviti njegove odnose i veze sa ostalim ljudima.”
Prenosi se od Omera b. el-Hattaba, radijallahu anhu da je rekao: “Ko bude dobar u tajnosti (onda kada ga niko ne vidi), Allah će mu podariti svako dobro u javnosti.”
Ashabi su svoje nijjete (namjere) očistili i svoje poslove uljepšali, te su im zbog toga lica bila ozarena. Zbog toga su zračili svjetlom na sve strane koje je ostavljalo bez riječi sve one koji bi došli sa njima u susret.
Imam Malik, rahimehullahu, kaže: “Pričali su mi da su kršćani, kada bi vidjeli nekog od ashaba koji su oslobodili Šam rekli: ‘Tako nam Allaha, ovi su, po svemu sudeći, bolji od Isusovih učenika (apostola).’”
Svi ovi znaci koji se odražavaju na licu čovjeka klanjača: blještavilo, sjaj, čistoća i prozirnost, živost ibadeta i njegov jak utjecaj na ponašanje čovjeka nisu ništa drugo do tragovi bogobojaznosti srca i mirnoće duše. Namazom se odstranjuje uobraženost, oholost i uzdizanje, a na njihovo mjesto dolazi velikodušna poniznost i smirena blistavost. Namaz ima jak utjecaj i ostavlja velik trag na pojedinca. Stoga, vjernik čini vidnim proizvode svoje bogobojaznosti, tj. plodove svoga vjerovanja, putem straha i nade, zahvale i veličanja, kao da je on osoba koja je upravo stigla sa ahireta i koja nas obavještava o svim ljepotama i strahotama što ih je tamo vidjela.
Od Burejde radijallahu anhu se prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao:
“Obraduj one koji po noćnim tminama smjelo koračaju ka svojim mesdžidima potpunim svjetlom na Sudnjem danu.” (sahih)
Od Ebu-Hurejre radijallahu anhu se prenosi da je Muhammed sallallahu alejhi ve sellem rekao: “Doista će Allah osvijetliti put onima koji, idući po tami, pokisnu na putu ka svojim mesdžidima blistavim svjetlom na Sudnjem danu!” (hasen).
Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je rekao: “Ja ću prepoznati pripadnike moga ummeta na Sudnjem danu”. Rekoše: “Kako ćeš ih poznati u tom mnoštvu svijeta, Božiji Poslaniče?” Reče: “Kada uđete u konjušnicu u kojoj se nalaze crni konji, a među njima ima jedan koji ima bjeline po licu i glavi (na čelu) i koji je bijelih potkoljenica – da li biste ga mogli prepoznati među ostalima?” Ashabi odgovoriše: “Kako da ne!” Poslanik reče: “Tako će toga dana i moj ummet imati bijela čela zbog njihovog činjenja sedžde Allahu. A zbog njihovog uzimanja abdesta bit će bijelih ruku i potkoljenica.” (sahih)

صنفان من أهل النار لم أرهما، قوم معهم سياط كأذناب البقر يضربون بها الناس

صنفان من أهل النار لم أرهما، قوم معهم سياط كأذناب البقر يضربون بها الناس

والاعتداء على الناس ظلم، وإعانة الظلمة ظلم، والظلم ظلمات يوم القيامة، لا يرضى الله سبحانه وتعالى على فاعله، لذا فإنه في الدنيا يغدو في سخط الله تعالى، ويروح في غضبه ولعنته، وفي الآخرة من أصحاب النار، والعياذ بالله تعالى، إلا أن يتداركه الله تعالى بلطفه فيتوب.
فعن أبي هريرة رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( صنفان من أهل النار لم أرهما، قوم معهم سياط كأذناب البقر يضربون بها الناس.. ) الحديث بطوله رواه مسلم.
وعنه رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: (يوشك إن طالت بك مدة، أوشكت أن ترى قوماً، يغدون في سخط الله، ويروحون في لعنة الله، في أيديهم مثلُ أذناب البقر)(2) رواه مسلم.
صورة لسوط من الجلد
صورة لاذناب بعض الابقار
لقد شبه النبي صلى الله عليه وسلم السياط التي مع الشرط في آخر الزمان بأذناب البقر
وعن هشام بن حكيم بن حزام رضي الله عنه قال: (سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم إن الله يعذِّب الذين يعذِّبون الناس في الدنيا )(3) رواه مسلم.
فهذا جزاء الذي يعذِّب الناس في الدنيا بغير حق. ولا يدخل في ذلك من أقام القصاص أو الحدَّ أو التعزير، لأن ذلك واجب شرعاً، والله تعالى أعلم.
ولهذا حثَّ صلى الله عليه وسلم المسلمين على المبادرة بالأعمال الصالحة قبل أن يكثر الشرطة التي تظلم العباد بالإضافة إلى مثيلها من الأعمال المكروهة.
فعن عبس الغفاري رضي الله تعالى عنه قال: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: ( بادروا بالأعمال ستاً، إمرة السفهاء، وكثرة الشُّرط، وبيع الحُكم، واستخفافاً بالدم، وقطيعة الرحم، ونشواً يتخذون القرآن مزامير، يقدِّمونه يُغنيِّهم ، وإن كان أقلَّ منهم فقهاً) (4) رواه أحمد وأبو عبيد والبزار والطبراني من طرق هو بها صحيح وله شواهد بلفظه.
منقول :عن كتاب مختصر أشراط الساعة بقلم الأستاذ الدكتور خليل إبراهيم ملّا خاطر العزامي أستاذ الحديث وعلومه بجامعة طيبة بالمدينة المنورة.

الهوامش:
(1)     مسند أحمد ( 5: 250) والمستدرك (4: 436، 437) والمعجم الكبير ( 8: 160، 308) والمعجم الأوسط ( 5: 257ـ 258) ومسند الشاميين (1: 310) ومعجم ابن الأعرابي (3: 1006) والفتن لأبي عمرو الداني ( 3: 847 رقم 434) ومجمع البحرين ( 4: 352ـ 353) ومجمع الزوائد ( 5: 234) والقول المسدد ( 39ـ 41).
(2)     صحيح مسلم: كتاب الجنة : باب النار يدخلها الجبارون، والجنة يدخلها الضعفاء رقم(53 ، 54):
(3)     صحيح مسلم : كتاب البر والصلة : باب الوعيد الشديد لمن عذّب الناس بغير حق، رقم ( 117، 119).
(4)     مسند أحمد ( 3: 494، 495) والتاريخ الكبير ( 7: 80) وفضائل القرآن (166) وكشف الأستار (3: 241، 242) والمعجم الكبير ( 18: 34ـ 37) والمعجم الأوسط ( 1: 212) ومعرفة الصحابة ( 2232) ومعجم الصحابة لابن قانع ( 2 : 310) ومجمع الزوائد (2: 316ـ 317) (4: 199) (5: 245) (10: 106ـ 107) والعقوبات لابن أبي الدنيا ( 188ـ 189) وأسد الغابة ( 3: 5ـ 6) والإصابة (3: 567ـ 568) وانظر مصنف ابن أبي شيبة ( 15ـ 244) ومسند أحمد ( 6: 22) والمستدرك (3: 443) والمعجم الكبير ( 3: 237ـ 238) (18: 57) لبيان شواهده أيضاً.

Nazivanje selama ili islamski pozdrav

Nazivanje selama ili islamski pozdrav

Pitanje; kako glasi islamski pozdrav ili nazivanje selama, i da li postoje hadisi koji ukazuju na to?

Odgovor; Kada musliman sretne brata muslimana ili muslimanka sestru muslimanku, treba nazvati selam, onako kako nam je prenešeno od Poslanika a,s, a glasi ovako; Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu, što znači; neka je na vas mir, Allahov Rahmet i Bereket.
Prenosi se od Imrana ibn Husajna, radijallahu anhu, da je rekao: «Došao je jedan čovjek Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao mu: ‘Es-selamu alejkum‘, a Poslanik mu odgovori, zatim sjede i reče: ‘Deset sevapa.’ Zatim dođe drugi čovjek i reče: ‘Es-selamu alejkum ve rahmetullah.’ Poslanik mu odvrati selam te sjede i reče: ‘Dvadeset sevapa.’ Zatim dođe i treći čovjek i reče: ‘Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh‘, a Poslanik mu odvrati selam, sjede i reče: ‘Trideset sevapa.” Hadis bilježi Imam Ebu Davud, 5/379 str.
A možemo li reći nekome ”MERHABA”
Prenosi se od Ummu Hani’, Ebu Talibove kćerke da je rekla: «Na dan osvojenja Mekke otišla sam do Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i našla ga da se kupa, a njegova kćerka Fatima ga zastire. Ja sam mu nazvala selam, a on je upitao: ‘Ko je ova?’ Rekla sam: ‘Ja sam Ummu Hani’ bint Ebi Talib.’ A on mi reče: ‘Merhaben (dobro došla), Ummu Hani’…..” Hadis bilježi Buhari, Fethul-bari (1/369).

زكاة الدين _ وكيفية قضاء الصلاة

من فتاوى فضيلة المفتى -متنوع 1

Sep 1, 2011

Visina kazne za pijenje alkohola

Visina kazne za pijenje alkohola
Kazna za pijenje alkohola jeste 80 udaraca bičem.U hadisu se od Es-Saiba b. Jezida prenosi da je rekao: „Doveden bi nam bio pijanac u vrijeme Poslanika (sallallahu alejhi ve sellem), u vrijeme uprave Ebu Bekra i u prvo vrijeme hilafeta Omera pa smo ga dočekali rukama, obućom i odjećom;pred kraj Omerovog hilafeta bio je bičevan s 40 udaraca,a kada su se osilili i ustrajno griješili,udarano im je 80 udaraca.“ [1]
Navodi Malik u El-Muvetti od Sevra b. Jezida da se Omer savjetovao u vezi s alkoholom, pa mu je Alija b. Ebu Talib rekao: „Smatramo da bi ga trebao povisiti na 80 udaraca, jer kada čovjek pije, on se opije, kada se opije, besmisleno govori, a kada besmisleno govori,potvara“,pa je Omer pijenje alkohola kažnjavao s 80 udaraca. Ovo je konsenzus ashaba (radijallahu anhum) o ovom pitanju u vrijeme Omera b. el-Hattaba.
Bit će izbičevan kada se otrijezni i udarci će se ravnomjerno rasporediti po tijelu,ali se neće udarati po glavi i licu,kao što smo već navodili kod kažnjavanja za blud. S njega će se svući odjeća osim ogrtača, pazeći da mu se ne otkrije stidno mjesto, dok će se žena kazniti u svojoj odjeći.
_____________________
[1] El-Buhari,Sahih,“Kitabul-hudud“,br.6.281.
Abdulhamid Mahmud Tuhmaz,“Hanefijski fikh“,Sarajevo, 2004.,str.411-412.

Čvrsto stajanje u poslušnosti Allahu

  Čvrsto stajanje u poslušnosti Allahu Sva hvala pripada Allahu, Gospodaru svih svjetova. Neka je salavat i selam na Poslanika, njegov u ...