Dec 26, 2014

Muslimani I slavljenje božića, ljubav prema Isau a,s,/ Muslims celebrating Christmas – love for Jesus a,s,

Muslimani I slavljenje božića, ljubav prema Isau a,s,

Braćo u islamu, razlog koji je doveo našu omladinu u džamiju dans je upravo božić, i mislim da je ovo dobra prilika za nas da kažemo našoj djeci pravu sliku o Isa a,s, i ko je bio Isa a,s. Zašto mi muslimani volimo Isa'a a,s i da je Isa a,s, naš poslanik. No, međutim naše vjerovanje je potpuno drugačije nego onih koji su oko nas, i zato kažem da je ovo jedinstvena prilika da saznamo personalnost ovog velikog čovjeka, i šta mi kao muslimani vjerujemo kad je u pitanju Isa a,s.

Kako i na koji način se razlikuje naše vjerovanje od ostalih, jer mnogi naši mlađi pa može se reći dosta i stariji pitaju; zašto mi ne slavimo božić, zašto mi ne možemo imati jelku ili božićno drvo?

Na to kažemo; draga braćo Allah dž,š, je stvorio raznolike ljude za raznolika vjerovanja i ubjeđenja, i svaka osoba treba da slijedi svoju vjeru, pogotovo ako misle i ako je ubjeđena da je to prava vjera, da, draga braćo mi tolerišemo druga ubjeđenja i dozvoljeno je drugima da ispovjedaju svoje vjerovanje i da vjeruju u šta hoće. Islam nikoga ne sili niti prisiljava da vjeruje, ali mi ipak vjerujemo u istinitog Allaha Gospodara jednog jedinog, i nema Bog sem Allaha dž,š. Kaže uzvišeni u suri Bekare 256: U vjeru nema prisiljavanja – Pravi put se jasno razlikuje od zablude! Ali isto tako trebamo i da znamo de je jedina priznata vjera kod Allaha islam, kaže uzvišeni u suri Ali Imran 19: Allahu je prava vjera jedino – islam
Mi takođe ne podučavamo ne toleranciji, niti mržnji, ali mi podučavamo da postoji samo jedan Allah dž,š. I ko god vjeruje suprotno tome, oni su u krivu i pogriješili su u svom vjeroivanju. Zato kažemo našim najmlađim, da svaka religija ima svoje dane proslave i veselja. Na primjer Budisti ne slave muslimanske festivale tj; bajrame, niti kršćanske niti židovske, niti kršćani slave muslimanske festivale, tako isto i mi ne slavimo ničije nego samo naše.
Zato jer proslavljanje i obilježavanje praznika slično ili isto kao da i mi proslavljamo sami koncept njihovog praznika, za mnoge kršćane 25 dec je dan obilježavanja Isaovom rođenja, a oni ga još i zovu sin božiji a mi ne vjerujemo da Allah ima sina, pa zato ako bi i mi proslavljali taj dan bio bi isto kao i da mi kažemo da Allah ima sina, da Allah oprosti.

Ali mi  vjerujemo da ipak Allah nema sina, zato kažemo i njima da mi ustvari ne proslavljamo taj dan, i ako naša religija uči nas lijepim manirima i karakteru, zato im mi i ne čestitamo sa riječima mery christmis, vać im kažemo sretan praznik ili tome slično, jer mi ne vjerujemo u božić ili krimis, jer ova fraza može biti malo i problematčna, jer mi niti blagosivamo krismis niti vjerujemo u to.

Mi kao muslimani koristimo ovu priliku da kažemo ljudima oko nas da ustvari i mi vjerujemo u Isa a,s, sina Merjemina i mi ustvari ne možemo biti muslimani ako ne vjerujemo u Isa'a a,s. Potpuno je ispravno reći Isa krist ili hrist, jer Isa krist je latisnkog porjekla koja znači ili označava riječ el-mesih a što znaiči onaj koga je Allah pobrisao ili obrisao.

Znate li draga braćo da je Isa a,s, blagoslovljen na razne načine a da tako nisu bili blagoslovljeni drugi poslanici, Allah dž,š, mu je podario mnoge blagodati, on je jedan od odabranih poslanika (ulul azmi) on je jedan od najboljih poslanika, i mi vjerujemo da je Isa a,s, podaren najboljoj ženi koja se ikada pojavila u historiji čovječanstva.  Kaže uzvišeni u suri Ali Imran 42; I kada meleki rekoše: "O Merjema, tebe je Allah odabrao i čistom stvorio, i boljom od svih žena na svijetu učinio.
Ona je plemenita žena koja nosi jedno Kur'ansko poglavlje a to je Merjem a,s. Meleki su joj rekli da ju je Allah odabrao između svih žena svijeta, Merjema a,s, je bila najpobožnija žena u historiji čovječanstva.

Zato moramo reći kršćanima da je Merjema a,s, poštovana žena, i da je najpoštovanija od svih žena, naš poslanik a,s, nam je naredio da je poštujemo i rekao je a,s: od četiri žene koje su usavršile svoj iman i vjerovanje su: Merjema a,s, Asija, Hadidža i Fatima. Ali je započeo sa Merjemom, i ona je jedina koja je spomenuta imenom u Kur'anu od svih tih četiri.

Isa a,s, je bio jedini dječak u cijeloj ljudskoj historiji koji je govorio u koljevci, odmah je govorio čim je se rodio, svakako se spominju i drugi koji su govorili u koljevci, ali je velika razlika jer je Isa a,s, malte ne predavanje održao za razliku od drugih koji su kazali jednu ili dvije ili više riječi. Ovo nam jasno pokazuje da je on ustvari poslanik koji je poslat od Allaha i koji je imao razne mu'džize ili nadnaravne stvari koje su se dešavale, niti jedan drugi posalnik nije imao takve mu'džize, on je a,s, kako znamo iz Kur'ana liječio gubavce, liječio je slijepce i oživljavao je a,s, Allahovom dozvolom mrtve, to nije niti jedan poslanik činio sa svojim mu'džizama.

Sve nam ovo pokazuje status Isa'a a,s, ali i pored tolikih znakova ljudi kojima je bio poslat su ga odbili i nisu povjerovali, postali su grubi toliko da su ga željeli ubiti. Otišli su kod rimljana i rekli su ružne stvari o njemu, iznijeli su lažne stvari i činjenice, i tako su ga rimljani uhvatili i ubili (misle da su ga ubili) dakle oni misle da su ga ubili a mi u to ne vjerujemo.

Mi vjerujemo da Isa a,s nikada nije bio na križu i da nije razapet, mi vjerujemo da je to bio neko drugi umjesto njega koji se transformisao u lik Isa'a a,s, a ta osoba je bila izdjica Isa a,s, njegovo ime se spominje u njihovoj svetoj knjizi njegovo ime je Juda (Džuda) Iskariot on je bio izdajica Isa'a a,s,, to možemo naći u knjizi Matej, Luka, Džon i Mark po dva puta u svakom.

Allah je kaznio tog izdajicu tako što je transformirao njegovo tijelo da liča na Isa'a a,s,, i rimljani kad su došli da ga uhvate oni su mislili d su uhapsili Isa'a a,s, a u stavri to je bio Džuda. Allah je uzdigao Isa'a a,s, i nikada ga nisu ni ubili niti razapeli, i do dan dans Isa'a a,s, je živ, šta radi i kako je to sve, Allah najbolje zna.

Ali mi vjerujemo da će ipak pred kraj ili pred smak svijeta doći, kao i većina kršćana koji vjeruju u to, mi vjerujemo da će doći ali se razlikujemo od njih, kada su ubili Džudu (misleće da su ubili Isa'a a,s) kršćani su počeli vjerivati da je on poseban, i počeli su govoriti da je on više od čovjeka, neki od njih su rekli on je sin Božiji, i to je prevladalo među većinom i tako je nastalo moderno kršćanstvo. Ali istiniti sljedbenici Isa'a a,s, nikada nisu vjerovali da je on sin božiji, istinski sljedbenici Isa'a a,s, su vjerovali u njega kao Allahovog poslanika ai vjerovjesnika, i naš poslanik aMuhammed a,s, je došao da to potvrdi.

Allah dž,š, nema djete, niti sina niti kćerku, kaže uzvišeni; Kako On da ima sina, kad ni žene nema. Njemu niko ravan nije, kako da ima sina kad nema supruge. Čovjek i žena su ti koji imaju djecu, imati porodicu je naša perfekcija za nas, jer mi umiremo, a kad umiremo ostaju iza nas naši potomci koji nas drže u životu ili čuvaju naše ime ili ime porodice, ali ovaj primjer za Allaha koji ne umire i koji je bezsmrtan Njemu ne trebaju sinovi, niti porodica. Mi smo ti kojima treba spomen nakon smrti.

Spominje se od jednog poznatog alima poznatog teologa iz 4 stoljeća Imama Bakilanija r,h; kada je bio pozvat na debatu sa kršćanskim svećenicima. Čim je ušao kod njih upitao ih je kako su vaše porodice kako su vam djeca, kako su vam sinovi? A mi svi dobro znamo da se svećenici ne žene. Zato su se svećenici uzrujali i naljutilli, te su rekli; Zar ti ne znaš da u našoj religiji ljudi koji su odani bogu nemaju porodicu, ne žene se, i kako će imati djecu? Zar ne znaš d si nas povredio sa tim svojim riječima? Tada Imam Bakilani reče: ako vi mislite da ste vi toliko sveti da bi imali žene i djecu, zašto to onda isto prepisujete Allahu dž,š, zašto govorite da je Isa a,s, sin božiji?

Zato kažem draga braćo mi vjerujemo u Isa a,s, i vjerujem da smo mi pravi sljedbenici Isa a,s, i ovo je vrlo važno, nemojte ni u kom slučaju misliti da kršćani slijede Isa'a a,s, a da mi slijedimo Muhammeda a,s, ne, mi slijedimo i jednog i drugog, ustavari mi slijedimo sve poslanike i vjerovjesnike koje je Allah poslao. Naš poslanik Muhammed a,s, je rekao: Kada dođe Isa a,s, ain Merjemin, on će suditi po šerijatu islama, tada če njegovi sljedbenici uvidjeti da su bili u krivu i tada će prigraliti pravo vjerovanje a to je monoteisam, vjerovanje u samo jednog jedinog Allaha dž,š.

Dec 19, 2014

Come aboard with us

 Come aboard with us

An-Numan bin Bashir narrated that the Messenger of Allah said: "The example of the person abiding by Allah's order and restrictions in comparison to those who violate them is like the example of those persons who drew lots for their seats in a boat. Some of them got seats in the upper part, and the others in the lower. When the latter needed water, they had to go up to bring water (and that troubled the others), so they said, 'Let us make a hole in our share of the ship (and get water) saving those who are above us from troubling them. So, if the people in the upper part left the others do what they had suggested, all the people of the ship would be destroyed, but if they prevented them, both parties would be safe." Imam Buhari.

The Messenger of Allah reflected and described in this hadith the community and the obligation of preventing those who make mischief. Allah said in surah Al-Ankabut 43: And these examples We present to the people, but none will understand them except those of knowledge. 

The Messenger of Allah describes our community in the form or shape of the boat that floats on the sea like mountain, and in the nave are two groups or categories of people: The good one and villains or the evil one. The villains are on the lower part of the boat while the good are at the top. Because these at the bottom of the ships they say; that we pierced a hole for our needs, not to disturb the above us. If they allow these above them, and they are not preventing them all will be destroyed and submerged, and if they prevent them from it, all would be saved.

Allah said in surah Al-Anfal 25: And fear a trial which will not strike those who have wronged among you exclusively, and know that Allah is severe in penalty.

وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ

Fitna when it came it will encompass everything and everyone, the good once and the bad once. Allah says in Surah Al-Aa’araf 163,164,165: And ask them about the town that was by the sea - when they transgressed in [the matter of] the Sabbath - when their fish came to them openly on their Sabbath day, and the day they had no Sabbath they did not come to them. Thus did We give them trial because they were defiantly disobedient. And when a community among them said, "Why do you advise [or warn] a people whom Allah is [about] to destroy or to punish with a severe punishment?" they [the advisors] said, "To be absolved before your Lord and perhaps they may fear Him." And when they forgot that by which they had been reminded, We saved those who had forbidden evil and seized those who wronged, with a wretched punishment, because they were defiantly disobeying.

وَاسْأَلْهُمْ عَنِ الْقَرْيَةِ الَّتِي كَانَتْ حَاضِرَةَ الْبَحْرِ إِذْ يَعْدُونَ فِي السَّبْتِ إِذْ تَأْتِيهِمْ حِيتَانُهُمْ يَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعًا وَيَوْمَ لَا يَسْبِتُونَ ۙ لَا تَأْتِيهِمْ ۚ كَذَٰلِكَ نَبْلُوهُم بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِّنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّـهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿١٦٤فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ

Here Allah mentions three categories: 1- the group that enjoins good and that keeps the limits of Allah. 2- the group that makes a mess! 3- the group in silence. Those who are silent speak to those who warn: Why do you advise (or warn) a people whom Allah is (about) to destroy or to punish with a severe punishment? They (the advisors) said that there are two reasons: 1- to be absolved before your Lord 2- And perhaps they may fear Him.

The biggest problem today is the proliferation of sin such as adultery and fornication, same-sex relationships, backbiting, gossiping, slandering, hatred, jealousy and so on. So dear brothers even the prayer (the supplication) is not acceptable and there we close the door. This is shown by the Messenger of Allah, in hadith which recorded by Imam Abu Dawud from Aisha r,a: Verily Allah says; enjoy and order good and forbid the evil before you call Me and I will nor respond to you, and you will ask Me and I will not answer to you, and you will ask Me for help and victory and I’ll not help you.

إن الله عز وجل يقول لكم مروا بالمعروف وانهوا عن المنكر قبل أن تدعوني فلا أستجيب لكم وتسألوني فلا أعطيكم وتستنصروني فلا أنصركم

Hudhaifah reported: The Prophet said, "By Him in Whose Hand my life is, you either enjoin good and forbid evil, or Allah will certainly soon send His punishment to you. Then you will make supplication and it will not be accepted". At-Tirmidhi. 

Abu Bakr As-Siddiq reported: "O you people! You recite this Verse: `O you who believe! Take care of your own selves. If you follow the (right) guidance and enjoin what is right and forbid what is wrong no hurt can come to you from those who are in error.' (5:105) But I have heard Messenger of Allah saying: "When people see an oppressor but do not prevent him from (doing evil), it is likely that Allah will punish them all.'' Abu Dawud and At-Tirmidhi.

Allah said in surah Al-Maidah 78-79: Cursed were those who disbelieved among the Children of Israel by the tongue of David and of Jesus, the son of Mary. That was because they disobeyed and [habitually] transgressed. They used not to prevent one another from wrongdoing that they did. How wretched was that which they were doing.

لعن الذين كفروا من بني إسرائيل على لسان داوود وعيسى ابن مريم ذلك بما عصوا وكانوا يعتدون )78(كانوا لا يتناهون عن منكر فعلوه لبئس ما كانوا يفعلون.

And Allah said in surah An-Nisa 123: Paradise is not [obtained] by your wishful thinking nor by that of the People of the Scripture. Whoever does a wrong will be recompensed for it, and he will not find besides Allah a protector or a helper.

ليس بأمانيكم ولا أماني أهل الكتاب من يعمل سوءا يجز به ولا يجد له من دون الله وليا ولا نصيرا.

That is why the Ummah of Islam is the best ummah, because enjoin good and forbidding an evil, according to the ayah in Surah Ali Imran 110: You are the best nation produced [as an example] for mankind. You enjoin what is right and forbid what is wrong and believe in Allah. If only the People of the Scripture had believed, it would have been better for them. Among them are believers, but most of them are defiantly disobedient.

كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ ۗ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُم ۚ مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ


Ukrcaj se s nama

Ukrcaj se s nama

En-Nu'man El-Bešir r,a, prenosi da je posanik a,s, rekao: "Primjer onoga koji čuva Allahove granice i onoga koji ih prelazi je kao primjer ljudi raspoređenih na lađi: jednih koji su u njenom gornjem i drugih koji su u njenom donjem dijelu. Oni koji su u njenom donjem dijelu kada zatraže da piju vode odlaze do onih koji su iznad njih, da bi zatim rekli: 'Dajte da mi za svoje potrebe probušimo jednu rupu, da ne uznemiravamo one iznad nas.' Ako ih puste da urade ono što namjeravaju, svi će stradati, a ako ih spriječe, spasit će i sebe i sve druge." Buharija.

Poslanik a,s, odslikava u ovom hadisu društvenu zajednicu i obavezu sprečavanja onih koji čine smutnju i nered, kako bi se izbjegla zajednička propast. Kaže Allah dž,š, u suri Ankebut 43: To su primjeri koje Mi ljudima navodimo, ali ih samo učeni shvaćaju.

وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ ۖ وَمَا يَعْقِلُهَا إِلَّا الْعَالِمُونَ

Opisuje nam zajednicu u obliku ili formi lađe koja plovi morem kao planina, a u toj lađi se nalaze dvije grupe odnosno kategorije ljudi: Dbri i zlikovci. Zlikovci su na donjem dijelu lađe dok su dobri na gornjem. Zato ovi na donjem dijelu lađe kažu; da mi probušimo jednu rupu zbog naše potrebe, da ne uznemiravamo ove iznad nas. Ako bi im ovi iznad njih dozvolili, i ne budu ih spriječili svi će biti uništeni i potopljeni, a ako bi ih spriječili u tome, svi bi bili spašeni.

Kaže Allah dž,š, u suri El-Enfal 25: I izbjegavajte ono što će dovesti do smutnje koja neće pogoditi samo one među vama koji su krivi, i znajte da Allah strašno kažnjava.

 وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ

Fitna kad dođe ona obuhvati sve i svakog, i dobrog i lošeg. Kaže Allah dž,š u suri El-Earaf 163,164,165: I upitaj ih o gradu koji se nalazio pored mora kad su propise o suboti kršili: kada su im ribe, na oči njihove, dolazile dok su subotu svetkovali, a kad nisu svetkovali, one im nisu dolazile. Eto, tako smo ih u iskušenje dovodili zato što su stalno griješili. A kad neki od njih rekoše: "Zašto opominjete narod koji će Allah uništiti ili ga teškim mukama namučiti?" – oni odgovoriše: "Da bismo se pred Gospodarom vašim opravdali i da bi se oni grijeha klonili. I kada zaboraviše ono čime su bili opominjani, Mi izbavismo one koji su od nevaljalih djela odvraćali, a teškom kaznom kaznismo grješnike, zato što su stalno u grijehu bili.

وَاسْأَلْهُمْ عَنِ الْقَرْيَةِ الَّتِي كَانَتْ حَاضِرَةَ الْبَحْرِ إِذْ يَعْدُونَ فِي السَّبْتِ إِذْ تَأْتِيهِمْ حِيتَانُهُمْ يَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعًا وَيَوْمَ لَا يَسْبِتُونَ ۙ لَا تَأْتِيهِمْ ۚ كَذَٰلِكَ نَبْلُوهُم بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِّنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّـهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ لَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ.

Ovdje Allah dž,š, spominje tri kategorije:  1- grupa koja naređuje dobro i koja čuva Allahove granice. 2- Grupa koja čini nered. 3- grupa koja šuti. Ovi koji šute govore onima koji opominju: šta vam je, šta vas briga za njih, što ih opominjete kad će ih Allah svakako uništiti ili će ih kazniti. Pa su ovi odgovorili da za to postoje dva razloga: 1- Da budemo čisti pred Allahom i da budemo čisti, i 2- da bi se oni grijeha klonili i prestali ih činiti.

Najveći problem danas je raširenost grijeha i pošasti kao što su zinaluk i blud, homosesualizam, lezbeizam, ogovaranje, tračanje, prenošenje tuđih riječi, mržnja, ljubomora, msovno ubijanje, a imal šta gore od ovog? Tako da draga braćo i dova se ne prima i njoj smo vrata zatvorili.

O tome nam poslanik a,s, kaže u hadisu kog bilježi imam Ebu Davud od Aiše r,a: Zaista vam Allah dž,š, poručuje; naređujte dobro i odvraćajte od zla, prije nego što Me budete molili, pa vam se neću odazvati, i kad Me budete pitali za nešto ali vam neću udovoljiti, i kad budete tražili pobjedu i pomoć ali vas neću pomoći.   
إن الله عز وجل يقول لكم مروا بالمعروف وانهوا عن المنكر قبل أن تدعوني فلا أستجيب لكم وتسألوني فلا أعطيكم وتستنصروني فلا أنصركم

Ebu Bekr r.a, prenosi da je Poslanik a,s rekao: "U kojem god narodu se pojave grijesi pa ih ne spriječe, a u mogućnosti su to da urade, samo što ih Allah nije kaznio." Ebu Davud. Allahov Poslanik a,s kaže: "Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša, ili ćete naređivati dobro i odvraćati od zla, ili će vam Allah poslati kaznu, pa ćete moliti a On vam se neće odazvati." Tirmizi od Huzejfe.  

Kaže Allah dž,š, u suri El-Maide 78-79: Jezikom Davuda i Isaa, sina Merjemina, prokleti su oni od sinova Israilovih koji nisu vjerovali – zato što su se bunili i uvijek granice zla prelazili: jedni druge nisu odvraćali od grješnih postupaka koje su radili. Ružno li je zaista to kako su postupali!

لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَىٰ لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ۚ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ ﴿٧٨كَانُوا لَا يَتَنَاهَوْنَ عَن مُّنكَرٍ فَعَلُوهُ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ

Zatim kaže u suri En-Nisa 123: To neće biti ni po vašim željama ni po željama sljedbenika Knjige; onaj ko radi zlo biće kažnjen za to i neće naći, osim Allaha, ni zaštitnika ni pomagača;

 لَّيْسَ بِأَمَانِيِّكُمْ وَلَا أَمَانِيِّ أَهْلِ الْكِتَابِ ۗ مَن يَعْمَلْ سُوءًا يُجْزَ بِهِ وَلَا يَجِدْ لَهُ مِن دُونِ اللَّـهِ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا

Zato je ummet islama najbolji ummet, jer naređuje dobro i odvraća od zla, kako kaže uzvišeni u suri Ali Imran 110: Vi ste narod najbolji od svih koji se ikada pojavio: tražite da se čine dobra djela, a od nevaljalih odvraćate, i u Allaha vjerujete. A kad bi sljedbenici Knjige ispravno vjerovali, bilo bi bolje za njih; ima ih i pravih vjernika, ali, većinom su nevjernici.





Dec 18, 2014

Šta nije dozvoljeno raditi za umrle?

Šta nije dozvoljeno raditi za umrle?

kamen_6_2Za umrle nije dozvoljeno raditi ono što je, inače, zabranjeno po islamskim propisima. U našoj sredini, s obzirom da je sistemski i permanentno nekoliko desetljeća sprovođena ateizacija društva, udomaćile su se brojne pojave u vezi sa smrću, ukopom umrle osobe, uređenjem njenog mezara i obilježavanjem određenih datuma. Mnogi Bošnjaci i Bošnjakinje, nažalost, prihvatili su običaje koji, ne samo da nisu islamski, već su izričito zabranjeni po islamskom učenju.
Piše: Dr. hfz. Safvet Halilović
Jedna od takvih pojava je izgradnja nadgrobnih spomenika i stavljanje slike umrle osobe na nišan, tj. nadgrobni spomenik. To je čak prisutno i po mezaristanima koji se nalaze uz samu džamiju. Znatan broj ljudi smatra da time čine dobročinstvo svojim umrlim roditeljima i prijateljima. Međutim, takve radnje potpuno su u suprotnosti sa duhom islama i njegovim naučavanjem. Mezar treba obilježiti na način da se zna da je tu mezar  kako se ne bi po tom mjestu gazilo, jer je to haram. Ono što se može tolerisati jeste postavljanje nišana kod glave i nogu umrle osobe kako bi se znalo da je tu nečiji mezar. Nišani treba da budu jednostavni, ukopani u zemlju i ne previše visoki. Također, dozvoljeno je na nišanima napisati ime osobe koja je tu zakopana da bise mjesto lakše pronašlo.
Bilo kakva gradnja na mezaru nije dozvoljena . Naročito izgradnja nadgrobnih spomenika i stavljanje slike umrle osobe. Te radnje  su, po islamskom učenju, zabranjene i onaj ko to čini griješan je i odgovoran pred Allahom dž.š. Također, odgovorna je cjelokupna muslimanska zajednica ukoliko samo posmatra te pojave i ništa ne čini na njihovom suzbijanju. Muslimani su dužni da osiguraju za ukop svojih umrlih groblja koja će biti uređena po islamskim propisima. Oni koji žele da se njihovi umrli ukopavaju u takva groblja, moraju poštovati islamski kodeks ponašanja.
images (1)Na našim prostorima, postoje i drugi običaji koji su uveliko prisutni, a za koje, doista, nema osnova u islamskim izvorima. Sedmice, četeresnice, polugodišnjice, godišnjice i drugi oblici sjećanja na umrle uzeli su toliko maha da su skoro poprimili formu vjerskih obreda. Ima ljudi koji ne idu u džamiju niti uopće klanjaju namaz, ali, i pored toga, kada im neko umre obavezno prave sedmine, četeresnice, i ostalo. Na tim skupovima često prisustvuju i žene, koje tim povodom dolaze u džamiju nepropisno obučene, čime se skrnavi svetost džamija, koje u islamu imaju status bujutullah,  Allahovih kuća na Zemlji. Muslimani su tokom povijesti džamije pravili isključvo radi toga da bi se u njima klanjao namaz, veličao Uzvišeni Allah, organizovala vjerska pouka djece i edukacija muslimana. Doista žalosno je posmatrati te žene koje u džamije ulaze kao da su pošle na neko sijelo ili teferič, oskudno i nepropisno obučene, a nije rijedak slučaj da one čekaju pred džamijom da bi se klanjao namaz (vjerovatno zbog toga što ne znaju ili neće da klanjaju), a potom ulaze da bi prisustvovale tzv.tevhidu koji se upriliči povodom sedam ili četrdeset dana od nečije smrti.
imagesPotrebno je istaći da se u relevantnoj fikhskoj i akaidskoj islamskoj literaturi, gdje se tretiraju pitanja smrti, dženaze, ukopa i sjećanja na umrle, nigdje ne govori o tome spomenute termine treba nečim obilježavati. To nije radio ni Poslanik, s.a.v.s.,niti bilo ko u prvim generacijama islama. Zbog toga takvu praksu treba treba polahko ukidati, a ljude educirati o tome kako da se sjećaju svojih umrlih na islamski način.
Izvor: Šta Kur’an kaže o čovjeku – Dr. Safvet Halilović

Khutbah/ We and Life after Ramadan

via IFTTT