Važnost obrazovanja
Svakako da je danas najlakše manipulisati sa narodom kad nemaju ili nisu dovoljno edukovani, svejedno da li se radi o religiji ii ne, isto se može nama manipulisat ako ne poznajemo svoju vjeru onda dođu manipulatori pa nam ispiru mozak, a ako ne poznajemo društvenenauke bar osnovu isto se dešava da manipulatori nas okreću i ispiru mozak kako hoće, pogotovo u današnjem vaktu! zato!
Početak nove školske godine je uzbudljivo vrijeme i odlična prilika za novi
početak. U narednih nekoliko dana našoj djeci i mladima će trebati naša potpora
i ohrabrenje, podrška, uputstva savjeti i molitve. Zato želim da našim učenicima
i njihovim roditeljima kažem par nasihata (savjeta) kako bi mogli ove nove
akademske godine pretvoriti u obrazovne i produktivne koristi koliko je to
moguće.
Jedna od mojih savjeta je, da nas podsjeti, kako islam pridaje veliku
pažnju kada je u pitanju obrazovanje i ssticanje istog, i drugo da nas ohrabri
da prihvatimo više holistički (ili cjelokupni) koncept obrazovanja.
Islam je u velikoj mjeri naglasio važnost obrazovanja. U Kur'anu riječ ILM
ili znanje i njene izvednice koje se spominju više od 800 puta. Osim toga, prva
riječ Kur'ana poslaniku Muhamedu (savs) je u obliku naredbe: Ikre! - Bukvalan prevod je "recituj" ili "čitaj". Čitaj! U ime svog Gospodara - Koji
satvara od ugruška? (Sura al-Alek, poglavlje 96, ajet 1)
Tu su i brojni poslanikovi hadisi koji uče muslimane da se osnaže sa
znanjem i educiranjem. Prema jednom hadis kojeg bilježi Enas ibn Malik r,a, od
poslanika Muhammeda (as) da je rekao: Traženje
znanja je obaveza svakog muslimana. (Imam Ibn Madže).
U drugom hadisu kog prenosi Abdullah ibn Umar r,a, kad je poslanika
Muhammed (as) ušao u mesdžid i primijetio dvije grupe ljudi. Jedna grupa je obavljala namaz i učila
Kur'ana a druga je bila angažovana u podučavanja i učenju. Poslanik (as) je
pohvalio obadava skupa, ali radije bi da se pridruži grupi koja je angažovana u
obrazovnim aktivnosti. Zatim je proglasio: "Ja sam poslan kao učitelj".
Stoga je jasno da su primarni izvori islama Kur'an i Hadis, koji su
najpreči u traženju znanja i da su jedan od najviših i najplemenitija djela
'Ibadeta' (obožavanja Allaha dž,š). Svejsni Musliman je neko ko čita
svakodnevno i stalno nastoji da podigne svoj nivo obrazovanja i bazu znanja.
Osim toga, traženje znanja je jedan od načina da se postigne uspjeh na ovom
i budućem životu. Poslanik Muhammed a,s je rekao da: Ko krene putem traženja i sticanja znanja, Allah dž,š, će mu olakšat
put do Dženneta. (Imam Buhari i imam Muslim).
U svjetlu gore navedenog jasno je da Ikre (pismenost) je naš put do uspjeha
na ovom svijetu i na Ahiretu. Pozivam vas da pokušate da poboljšate svoje
znanje o islamu putem predavanja i čitanja knjiga o islamu.
Poštovana Braćo: Drugo pitanje želim podijeliti s našim učenicima, kao i
njihovoj podršci roditelja, da prihvatimo islam kao holistički (cjelokupni,
ne-razdvojini) koncept obrazovanja.
U islamskoj koncepciji obrazovanja se ne odvaja znanje između vjerskog i
sekularnog. Islam nas je oslobodio ovog dualizma. Islamski koncept (Tevhid)
jedinstvo Allaha dž,š nas ohrabruje da sve znanje dolazi iz jednog izvora.
Islamski kriteriji za razlikovanje znanja je da li je korisno ili štetno
znanje.
Ranije generacije muslimana jasno su shvatile ovaj holistički (jedinstveni
i cjelokupni) koncept obrazovanja i oni su bili pioniri u mnogim disciplinama
znanja i nauke. Na primjer, Al-Havarizmi (u.847) - koji je živio u 9. stoljeću
– osnovao je algebra. Džabir ibn
Hayyaan (u.813) koji je živio u ranom 9tom stoljeću se smatra ocem moderne kemije. Al-Bejruuni (u.1051) -
koji je živio u 11stom stoljeću - utvrdio obim zemlje. Al-Raazi, Ibn Sina i Ali
Ibn Rabbaan napisali su velike knjige na kojima se temelji moderna medicina. Svi ovi muslimanski naučnici bili su veliki
religijski učenjaci i ulema i oni nisu pravili kontradikciju niti razliku
između dvije grane znanja.
Jedan od glavnih uzroka slabosti ummeta danas je da smo izgubili ovo
holističko (jedinstveno i cjelokupno) razumijevanje obrazovanja. Mnogi
muslimani još uvijek smatraju društvene i prirodne nauke kao ne-vjersko znanje.
To treba ispraviti, sve veći broj muslimana počinje mijenjati tu pogrešnu
percepciju obrazovanja u islamu.
Ja bih da završim sa riječima ohrabrenja našim učenicima dok se pripremaju
za povratak u školu. Pozivam sve učenike da marljivo uče i da budu uspješni u
svojim studijama, da budu najbolji studenti u školama i univerzitetima.
Povratak u škole, osnovne, srednje i fakultete zahtjeva više pažnje, da bi na
kraju uspjeli. I znajte da vaš uspjeh nije samo vaš, već i vaših roditelja,
prijatelja i vaše zajednice kojoj pripadate, i svakako cijelog muslimanskog ummeta.
Želim završiti sa jednom od najboljih dova koju bi svako od nas trebao da uči kad traži znanje.
Možete je naći u suri Taha 20 poglavlje u ajetu 114 koja glasi; Gospodaru povećaj mi znanje.