Mar 28, 2017

Značenje sure En-Nas

Značenje sure En-Nas

Iako su ove dvije (En-Nas i El-Felek). Kur'anske sure zasebne cjeline i u Kur'anu su razdvojene i pod zasebnim imenima, ali one su tako duboko međusobno vezane, njihov sadržaj je sličan jedan drugome. (slično ovome se spominje u tefsiru alima Sejida ebu Ala Mevdiudija u tefhimul Kur'anu, značenje Kur'ana)

Tako su dobile zajednički naziv, Mu'awwezzaetejni (dvije sure u kojima se utočište kod Allaha dž,š, traži).

Imam Bejhakki u Dala'il an-Nubuwwat spominje je da su ove sure zajedno objavljene (En-Nas i El-Felek).

Imam Hasan El-Basri, Ikrime, Ata ibn Rebbah, Džabit bin Zejd r,a, se slažu da su ove sure Mekanske.

Povod objave ove dvije sure: Imam Nesefi, Imam Bejhakki, Hafiz Ibn Hadžer, Hafiz Badr-uddin El-Ayni i drugi, kažu da su ove dvije sure objavljene kada su se jevreji bavili magijom protiv poslanika a,s, u Medini i kad je pao bolestan na postelju. Ibn Sa'd prenosi od Vakidija da je se to desilo 7 godine po hidžri. Ali sihr ili vračanje se desilo prvo u Mekki, prije medine.

Tema ovih sura je eksplicitna da su ove sure objavljene u Mekki na samom početku, kad se pojavila grupa ili opozicija koja je radila protiv poslanika a,s. Kasnije kad je oluja protivljenja se još više digla koju su pokrenuli munafici, Jevreji i mnogobošci, tad je naređeno poslaniku a,s, da ponovo uči ove sure.

Nakon što je magija (sihr) utjecala na poslanika a,s, i to samo Allahovom voljom, te mu se bolest pogoršala, melek Džibril a,s, je došao i naredio poslaniku a,s, da uči ove dvije sure (En-Nas i El-Felek)

U ovoj suri su istaknuta 3 svojstva Allaha dž,š,

1- Gospodarstvo – Rububijjet
2- Vlast – Mulk
3- Božanstvenost – Uluhijjet

O ovim svojstvima smo već govorili kad smo govorili o vjerovanju, akidetu. Allah dž,š, je Gospodar, Vladar, i Bog svega što postoji.

Allah dž,š, naređuje onima koji traže zaštitu od zla šejtana, napasnika, koji nabacuju zle misli i koji čovjeku uljepšavaju grijeh, jer nema nijednog čovjeka a da nema svog šejtana. (slično se spominje u tefsiru Imama Ibn Kesira)

Hadis: Nema niko od vas a da nema svog druga (šejtana) rekli su; Ni ti o Allahov poslaniče! Ni ja, odgovori poslanik, samo što me je Allah dž,š, pomogao pa sam ga savladao, te mi naređuje samo dobro. Imam Buhari i Muslim.

Hadis: Od Enesa r,a, se prenosi da je poslanik a,s, rekao: Šejtan po čovjekovom tijelu kruži kao krv. Imam Buhari i Muslim.

Ako se nekome nešto desi, ne treba reće propao šejtan! Jer se on time povećava i raste, već treba reći '' u ime Allaha'' on se tada smanji i postane sitan kao mušica.

Dakle kad god se srce sjeti Allaha dž,š, šejtan biva pobjeđen i ponižen, a ako se ne spomene Allah dž,š, onda šejtan pobjedi i biva veći.

Šejtan nanosi zle misli a to radi ljudskim srcem, kada je čovjek u stanju tuge ili radosti, a ako čovjek spomene Allahovo ime tada šejtan nestane.

Hadis: Ebu Zerr r,a, kaže; Došao sam kod poslanika a,s, a bio je u džamiji, pa mi je rekao: O Ebu Zerre, jesil klanjao? Rekoh nisam, on reče; Ustani i klanjaj, ebu Zerr dalje kazuje, pa kaže; Ustao sam i klanjao, a zatim sam sjeo, a poslanik a,s, ponovo reče; O Ebu Zerre, traže od Allaha zaštitu od zla ljudi šejtana, i zla džina šejtana. Ja sam ga upitao: O Allahov poslaniče, zar ima među ljudima šejtana? A on a,s, reče; Da. Imam Ahmed.

1. Reci: "Tražim zaštitu Gospodara ljudi. 2. Vladara ljudi. 3. Boga ljudi. 4. od zla šejtana-napasnika. 5. koji zle misli unosi u srca ljudi. 6. od džina i od ljudi!

Imamsedin


Mar 13, 2017

Ljubav je unutarnja suština islama

Ljubav je  unutarnja suština islama

Hvala Allahu dž.š. Svjedočimo da postoji samo jedan Bog, Allah dž,š, koji nema partnera  niti druga, i svjedočimo da je Muhammed a,s, Njegov rob i Njegov poslanik.

Od Enesa ibn Malika r,a, se prenosi da je jedan čovjek je došao kod Poslanika a,s, i pitao ga o Sudnjem Danu, kada će Sudnji Dan?. Poslanik ga upita: A šta si ti pripremio za Sudnji Dan? Čovjek odgovori: Ništa posebno, osim što volim Allaha i volim Allahovog poslanika. Poslanik a,s, mu reče: Ti si sa onima koje voliš. Bilježi ga Imam Muslim i Ahmed.

Poslanik a,s, nije samo bio dobar prema ovom čoveku, on ga je podučio kao i nas, nečemu što je vrijednom. Pojasnio je, da je ljubav krajnji ispit naše sposobnosti kao ljudskih bića. I on nam daje način da razumijemo vlastitu ljubav. Da znamo šta je to što stvarno volimo, jer mudraci kažu nije cilj voljeti, već je cilj biti voljen.

Draga braćo, uputa islama je uputa ljubavi. Islam je vjera ljubavi. Poslanik a,s, je došao da nas poduči da volimo, i da nam učini jasnim da je ljubav ustvari srži svih religija. Naš cilj, kao ljudskih bića je, da svjesno manifestujemo Allahovu dž,š, ljubav u našim životima.

Ovo je najznačajnije značenje Ibadeta (robovanja Allahu dž,š) koje može dovesti do svrhe i vrhunca da nas transformiše i naše živote. Kada razmislimo o historiji Poslanika a,s, i širenja njegove poruke (risale), shvatit ćemo da islam nije mogao uzeti maha u svijetu bez ljubavi, koja je ispunjavala srce Poslanika i koja je bila manifestovana u njegovim načinima i odnosima sa ljudima koji su osjećali duboku ljubav prema njemu a,s. Bez te uzajamne ljubavi, niko od nas ne bi bio ovdje danas. Bez ove ljubavi islam ne bi bio moguć, bio bi neostvariv.

Danas, vrlo često čujemo ili pročitamo mnogo toga što je grubo i bezdušano o islamu, razne potvore. Činimi se da postoji previše poruka  i predrasuda, doslovnosti, legalizama, nasilja, i ugnjetavanja. Površnosti, ružnoće i tame koja je previše prevladava u današnjem islamskom razgovoru je ustvari ništa onako kao što nam je Poslanik dostavio.

Čuješ li riječi ljubavi u njegovim riječima? Možete li čuti njegov hitan poziv našim srcima? Možete li osjetiti svrhu u njegovom učenjenju i podučavanju?

Ljubav je tako centralna u islamu da bez nje ne može biti prave vjere. Kur'an nam jasno govori šta znači sljediti poslanika a,s; u suri Ali Imran 31: Reci: Ako Allaha volite, mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti! A Allah prašta i samilostan je.

U suri El-Maide 54: O vjernici, ako neko od vas od vjere svoje otpadne pa, Allah će, sigurno, umjesto njih dovesti ljude koje On voli i koji Njega vole, prema vjernicima ponizne, a prema nevjernicima ponosite; oni će se na Allahovu putu boriti i neće se ničijeg prijekora bojati. To je Allahov dar, koji On daje kome hoće a Allah je neizmjerno dobar i zna sve.!

Iz ova dva veličanstvena ajeta možemo shvatiti neke izvanredne stvari. Možemo shvatiti da je vjera i vjernost ustvari kao ljubav između Gospodara i vjernika.

Mu'min (vjernik) je onaj koji je duboko u ljubavi s Gospodarom. To je ta ljubav koja nas motivira da težimo, da tražimo, da se vratimo Allahu dž,š, da odustanemo od naših zemaljskih prohtjeva i da se vratimo našem Rabbu (Gospodaru).

To je ta ljubav koja nam daje snagu i moć, da se suočimo sa raznim iskušenjima u veri tokom našeg života. To je ta ljubav koja nas uči poniznosti, suosjećanju, povjerenju, poslušnosti i poštenju.

To je ta ljubav koja nam omogućava da žrtvujemo, da damo nešto od sebe radi Allaha dž,š. To je to ljubav koja nam otvara vrata poslušnosti. Takođe, možemo shvatiti da je ova veza ljubavi posebana, plemenita i da je dar, kojeg nam je Allah dž,š podario.!
Bez Njegove volje i velikodušnosti mi bi bili nemarni naspram Njegove ljubavi u našim srcima. Također možemo shvatiti da je napuštanje vjere u kontekstu ovog ajeta, ustvari okretanje od ljubavi, jer je posljedica ovog napuštanja i okretanja od Allahove ljubavi, zamjena!

A ta zamjena je ustvari dolazak ljudi koji će voljeti Allaha dž,š, i koje će On dž,š, voljeti!

Kao što možemo razumiti da je stjecanje Allahove dž,š, ljubavi, ustvari u sljeđenju poslanika a,s. Kročenje njegovim stazama!

Ljubav između nas i Allaha dž,š, između nas i drugih, kao i između nas i svih stvorenja je od suštinskog značaja za postizanje potencijala kao ljudskih bića. Kad njegujemo naša srca ljubavlju, kad manifestujemo Allahovu dž,š, ljubav u našim životima; sa našim porodicama, s našim prijateljima, u našem radu, u našim molitvama, u svemu što radimo, čitav smisao života se promjene i naše vlastito iskustvo, naša ljudskost se pretvori i postaje ukras prekrasnim karakteristikama poslanika a,s.

Ovo je značenje stopama poslanika a,s; mi ga sljedimo da bi se ukrasili sa kvalitetima poslanika a,s. sljedimo ga težići da budemo kao on u našoj ljudskosti, u našim odnosima, u našem ponašanju u društvu, javno i tajno, u našem služenju ljudima.

Braćo, Sunnet (tradicija) poslanika a,s, je o lijepom karakteru koji manifestuje Božju ljubav. Njegov Sunnah je ono što nas oplemenjuje, ono što nas transformiše u bolja ljudska bića. Da volimo i da budemo voljeni.

Poslanikova a,s, ljubav, strahopoštovanje i čežnja za Allahavom ljubavlju, kaže poslanik a,s: Evo samo jedan primjer: Gospodaru daj  mi da Tebe volim, učini me da volim one koji Tebe vole, podari mi da volim sve ono što me približava Tvojoj ljubavi. Gospodaru podari mi da Tebe volim, Tvoje Meleke, Tvoje poslanike, i sva Tvoja stvorenja.


Gospodaru, učini moju ljubav prema Tebi najdrožom, dražom više nego prema sebi, porodici, imetku i djeci.   

imamsedin
Mart 10 2017
11 Dzumdel ahir 1438

Khutbah: Being Firm in Obeying Allah

via IFTTT