Ljudi će se praviti da se međusobno ne poznaju
Huzejfe ibn Jeman r,a, prenosi da je Allahov Poslanik a,s, upitan o vremenu nastupanja Sudnjeg Dana, pa je rekao; ''To zna samo moj Gospodar. Vrijeme zbivanja (Sudnjeg Dana) pokazat će samo On. Ali ja ću vas obavjestiti o njegovim predznacima i onome šta će se pred Kijamet desiti. Pred Kijamet će biti velike kušnje i ''herdž''.
Iskušenja već znamo, a šta je ''herdž'' Allahov Poslaniče? On a,s, reče; To jeabesinska riječ, a znači ubijanje. I među ljude će se ubaciti nepoznavanje, pa će se praviti da skoro niko nikog ne poznaje''[1].
To će biti vrijeme velikih iskušenja i ubijanja, vrijeme kada će materijalizam zavladati ljudima pa će se svako za sebe i svoje lične interese brinuti, zapostavljajući zajedničke interese i prava drugih ljudi.
Tada će se raširiti sebičnost i zavidnost, te će ljudi živjeti u okvirima svojih strasti i hirova u sredini gdje se neće poštovati moralne vrline po kojima bi se ljudi međusobno poznavali i poštivali, niti će tu biti islamskog bratstva koje bi podsticalo da se iz ljubavi u ime Allaha dž,š, sastaju i potpomažu u dobročinstvu i bogobojaznosti.
Imam et-Taberani prenosi da su Ebu Ubejde i Muaz ibn Džebel r,a, napisali Omeru r,a, pismo u kojem mu poslije selama, između ostalog pišu; ''Razgovarali smo o tome da će stanje ovog ummeta pred Kijamet biti takvo da će braća u javnosti postati neprijatelji u tajnosti''.
Zatim je pomenuo Omerov, r,a, odgovor njima dvojici, gdje se kaže; ''Upozoravate me da će stanje ovog ummeta pred Kijamet biti takvo da će braća u javnosti postati nepriajtelji u tajnosti, vas dvojica niste takvi i ovo naše vrijeme nije to vrijeme. To vrijeme je vrijeme u kome će se pojaviti žudnja (naklonost) i netrpeljivost (strah i sumnja) pa će naklonost ljudi jednih prema drugim biti samo zbog dunjalučkih interesa''.
Muaz ibn Džebel r,a, prenosi da je Poslanik a,s, rekao; ''Biće pred kraj dunjaluka ljudi koji će u javnosti biti braća, a u tajnosti neprijatelji. Zbog čega će se to desiti, o Allahov Poslaniče? On reče; zbog naklonosti jednih prema drugima i straha jednih od drugih''[2].
Evo dragi muslimani i muslimanke, sa ovim hadisom nije mi cilj nekoga uvrediti, ne, već mi je želja da se sačuvamo ovog zla, jer zaista kad analiziramo ovaj hadis i ono što se u njema spominje, uvidjet ćemo da je naše stanje blizu spomenutog.
Ja vas pozivam u Ime Allaha da se čuvamo koliko smo u mogućnosti, zavidnosti i netrpeljivosti, da ne budemo od onih koji neće svoju braću prepoznavati ili koji će se ponašati da ih ne znaju. Gospodaru pomozi nam da se volimo u Ime Tebe da se sastajemo i rastajemo u Tvoje ime. Amin
Ve selamu alejkum ve Rahmetullahi ve berekatuhu
Imam/ Sedin Agić
Evo dragi muslimani i muslimanke, sa ovim hadisom nije mi cilj nekoga uvrediti, ne, već mi je želja da se sačuvamo ovog zla, jer zaista kad analiziramo ovaj hadis i ono što se u njema spominje, uvidjet ćemo da je naše stanje blizu spomenutog.
Ja vas pozivam u Ime Allaha da se čuvamo koliko smo u mogućnosti, zavidnosti i netrpeljivosti, da ne budemo od onih koji neće svoju braću prepoznavati ili koji će se ponašati da ih ne znaju. Gospodaru pomozi nam da se volimo u Ime Tebe da se sastajemo i rastajemo u Tvoje ime. Amin
Ve selamu alejkum ve Rahmetullahi ve berekatuhu
Imam/ Sedin Agić
[1] Prenosi ga imam Ahmed u svome Musnedu.
[2] Mdžmeu zzevaide.
No comments:
Post a Comment