Jan 10, 2011

Podizanje kažiprsta na sjedenju

Podizanje kažiprsta na sjedenju
                                                

Prenosi se od Abdullah ibn Zubejra da je rekao: “Vjerovjesnik je davao znak svojim prstom kada bi učio Šehadet i ne bi ga pokretao.”

Imam Halevani kaže: “Musalija (onaj kojiklanja) diže svoj prst kad izgovara riječi La ilahe a spušta kad izgovara illallah. Na taj način, dizanje označava negaciju, a spuštanje potvrdu, kao da je cilj da musliman ne provede nijedan moment a da ne potvrđuje tewhid. Prema tome kad on kaže la ilahe on daje znak svojim prstom kao da želi time reći: osim jednog Boga.

Tahavi kaže u komentaru Merakil felah: “Sunnetom je propisano pokazivanje prstom ne krećući prst.” Pokretanje je po našem mišljenju (mišljenju hanefijske uleme) mekruh kako to kaže Mula Ali El Kari.

Šejh Zafer Et Tehanevi kaže: “Mekruh je stalno pokretaje prsta kao što je to u običaju nekih vehabija.” Kada bi čovjek pokrenuo prst jednom ili dva puta, ili pokrenuo sve prste nenamjerno, to ne bi bio mekruh, jer mali postupak ne čini igru.

Vehabije pokušavaju da svoj postupak dokažu hadisom koji se prenosi od Vail ibn Hudžera da je on vidio Poslanika da pomjera prst i hadisom u kome se kaže da je to udaranje šejtana, međutim, oba hadisa su neispravna i ne mogu biti dokaz protiv hadisa Ibn Zubejra.

Ibn Hadžer El Askalani kaže: Hadis koji govori o pokretanju prsta, da je to plašenje ili udaranje šejtana je slab, daif i ne može biti dokaz.” Što se tiče hadisa Vail Ibn Hudžera, koji kaže da je vidio Poslanika kako pokreće prst u jednom namazu - moguće je da je on i pokrenuo prst, ali nenamjerno.

Takođe, Bejheki spominje, nakon što je naveo ovaj hadis, da je moguće da je spominjanjem pomjeranja u ovom hadisu Vail ibn Hudžer želio da ukaže na pokazivanje a ne na pomjeranje, pa se tako ovaj hadis neće suprotstavljati ispravnijem od njega.

Isto tako, Ibn Huzejme nakon spominjanja ovog hadisa u svojoj zbirci kaže:
”Ni u jednoj predaji osim u ovoj se ne spominje “pokretao ga je”.

Dodajemo da je hadis o nepokretanju prsta ispravniji iz dva razloga: Prvi, što Nevevi kaže o tom hadisu da mu je sened u redu, i to mu daje prednost nad hadisom od Vaila (hadis o pokretanju prsta) jer o tom hadisu ništa ne govori. Drugi, Abdullah ibn Zubejr prenosi da Poslanik nije prakticirao stalno pokretanje prsta i kaže: “Vjerovjesnik bi davao znak svojim prstom kada bi tešehhud učio, i ne bi ga pokretao.” Glagol kane, tj. Biti koji je upotrebljen u ovom hadisu ukazuje na prakticiranje toga i ustrajnost u većini slučajeva.
Kaze Šejh Nuruddin itr: “Većina islamske uleme i četiri imama smatraju da je pomjeranje kažiprsta mekruh a po rivajetu Ibnul Kasima od Malika, to kvari namaz.”. I kaže: “Dodatak “pomjerao ga je” je šaz.”

No comments:

Post a Comment