Feb 22, 2011

Mudre izreke 18

Rekao je Fudajl ibn Ijjad, rahmetullahi alejhi:

„Šta će biti s vama kada doživite ljude koji ne razlikuju dobro od zla, vjernika od nevjernika, povjerljivog od prevaranta, niti neznalicu od učenog, niti naređuju dobro niti odvraćaju od zla.“(El Ibane el Kubra, Ibn Batta, 1/188). 

„Kada se pojavi ogovaranje i nestane bratstva u ime Allaha, tada ćete biti poput stvari obloženih zlatom i srebrom, bezvrijedni iznutra a samo ćete izgledati dobro izvana. (Ebu Nuajm, Hil'jetul-evlija Tom 3 str.395). 
"Nema nijednog koji žudi za vlašću a da ne zavidi i čini nasilje, da ne istražuje mahane drugih ljudi i da ne prezire da se bilo ko drugi spominje po dobru."
Obaviješteni smo da je Ibrahim b. el-Eš'as rekao: "Upitao sam Fudajla b. 'Ijjada, rahmetullahi alejhi, o strpljenju na nedaćama, pa mi je odgovorio: 'Da ne širiš i ne razglašavaš.' Upitao sam ga o skromnosti, pa mi je odgovorio: 'Skromnost je zadovoljstvo i to je bogatstvo.' Upitao sam ga o pobožnosti, pa mi je rekao: 'Klonjenje zabranjenih stvari.' Upitao sam ga o poniznosti, pa mi je rekao: 'Da se pokoriš istini i prihvatiš je od koga god da je čuješ. Makar je čuo od najveće neznalice, obaveza ti je da je prihvatiš od njega.' Znao bi reći: 'Poduči svome znanju onoga koji ga ne poznaje, a ti se podučavaj kod onoga koji ima znanja. Ako tako postupiš, naučit ćeš ono što ne znaš i zapamtit ćeš ono što naučiš.'"
Fudajl ibn Ijjad upitao je nekog čovjeka:“koliko ti je godina?“Ovaj odgovori: “Šezdeset.“. Fudajl reče: “Šezdeset godina ti se krećeš ka tvojem Gospodaru, još malo pa ćeš stići.“On reče:“Mi smo Allahovi i Njemu ćemo se vratiti“
Fudajl ga upita:“Znaš li značenje tog ajeta?“ To znači da sam ja Allahov rob i Njemu se vraćam. Ko shvati da je samo Allahov rob i da će Mu se sigurno vratiti, neka zna i to da će i zaustavljen biti. Ako bude zaustavljen bit će i upitan. Ako bude upitan, nek se pripremi za odgovor.“ Čovjek reče: “Kako da se pripremim?“ Fudajl odgovori:“Lahko!Uljepšaj ibadetom ono što ti je od života ostalo, bit će ti oprošteno ono što ti je od njega prošlo. Ako propustiš ono što ti je od života preostalo, bit ćeš kažnjen i za ono što ti je od njega prošlo.“
Molim Allaha dž,š, da bude od koristi amin.
 



 

No comments:

Post a Comment

Kur’an je izvor mira i vodić kroz život 3 Ramazanska hutba

  Kur’an je izvor mira i vodić kroz život 3 Ramazanska hutba 19-Ramazan-1445 h Kao robovi Allaha s.w.t., koji živimo po Njegovoj volji i d...