Dec 13, 2011

Poučna priča o stidu

Poučna priča o stidu

Poslušaj ovu lijepu poučnu priču. Seid b. El-Musejjeb imao je kćerku koju je halifa Abdul-Melik b. Mervan zaprosio za svoga sina El-Velida, ali je Seid nije udao za njega bojeći se za nju iskušenja u vidu kraljevskog života. Budući Seidov zet Ebu Veda`a prenosi priču svoje ženidbe na ovaj način: “Bio sam od onih koji su prisustovali kružiocima Seida b. El-Musejjeba gurajući se sa ostalima da što više od njega naučim. Jednom sam prilikom izostao nekoliko dana, pa me upitao kada sam mu došao:

“Gdje si bio?” – “Umrla mi je žena pa sam se oko toga zabavio.” – odgovorio sam. Rekao je: “Zašto nas nisi obavjestio da i mi dođemo na njenu dženazu?”, te me upita: “Jesi li se oženio?”, odgovorio sam: “Allah ti se smilovao, a tko će me oženiti kada nemam osim dva – tri dirhema?” Konstatovo je: “Ja ću te oženiti.”, upitao sam: “Zar ćeš tako postupiti?” On reče: “Svakako.” Potom se zahvalio Allahu, donio salavat i selam na Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, i oženio me sa dva ili tri dirhema. Ustao sam ne znajući šta da radim od radosti. Zaputio sam se kući razmišljajući od koga da uzajmim novac.

Klanjao sam akšam i vratio se svojoj kući. Postio sam. Sjeo sam da se iftarim sa hljebom i uljem. Začuo sam da neko kuca na vrata, ustao sam i upitao: “Ko je?” – “Seid!” Čuo sam glas sa druge strane vrata. Tako mi Allaha, kroz misli su mi prošli svi koje sam poznavao sa tim imenom, osim Seida b. El-Musejjeba, jer se on već četrdeset godina nije viđao osim na putu od kuće do džamije i nazad! Kada sam otvorio vrata iznenadio sam se, pred sobom sam ugledao imama Seida b. El-Musejjeba.

Pomislio sam da se predomislio po pitanju svoje kćerke, rekao sam mu: “Ebu Muhamede, zašto nisi nekoga poslao po mene da ja dođem ako sam ti trebao? „Ne“ – odgovorio je – preče je bilo da ja danas dođem tebi, bio si neoženjen, pa si se oženio, zato mi nije bilo drago da zanoćiš sam, a ovo je tvoja žena. Stajala je iza njega, zatim ju je uzeo za ruku i ugurao kroz vrata te ih zatvorio. Žena je pala od stida…. Potom sam proveo sa njom tri dana, bila je od najučenijih osoba o Allahovoj knjizi, najboljih poznavaoca Sunneta Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, i najbolje je poznavala muževo pravo! (Knjiga Iz života Tabi`ina)

No comments:

Post a Comment

Khutbah: Solidarity Among Humankind

via IFTTT