Nov 21, 2014

Imati lijepo mišljenje o Allahu u vremenu iskušenja

Imati lijepo mišljenje o Allahu u vremenu iskušenja

Imam Sedin Agic U hadisu kojeg bilježi imam Muslim, od Džabira, r.a., stoji da je kazao: Tri dana prije Poslanikove, s.a.v.s., smrti sam ga čuo kako kaže: ‘Neka niko od vas ne umre, a da o Allahu nema lijepo mišljenje.’ Draga braćo kao muslimani mi uvjek trebamo imati lijepo mišljenje o Allahu, sve dok radimo dobra djela, trebamo se nadati dobru, i da će nam Allah ukabuliti dobra djela, i iz njegove milosti On će nam oprostit i dati da živimo lijep život na ovom svijetu.

Imati lijepo mišljenje, pozitivno i optimistično o Allahu dž,š, je možda i teško kad je u pitanju neko od iskušenja ili u vremenu kušnji! Mnogo puta ta iskušenja dolaze uzastopno jedno iza drugog, ili čak mnoga dolaze u isto vrijeme odnosno istovremeno. Tokom tog vremena srce se slomi i iskomada se na djelove, tako da ima osjećaj da su se zidovi ovog svijeta srušili na njega, i da su se vrata pozatvarala.

U takvom stanju čovjek može da osjeća brigu i nervozu, koji mogu da poremete spavanje, čak i da poremeti cijeli ljudski život. U takvom vremenu kad se nađe insan i kad osjeća da je provalija ispod njega a svijet ga hoće progutat, tada moramo imati dobro i ispravno, pozitivno mišljenje o Allahu dž,š. Jer znamo da je to jedno od njegovih iskušenja i to je jedna mjera da se ispita naša izdržljivost, snaga i mogućnosti, jer On dž,š, nas poznaje bolje nego mi sami sebe.

Allah dž,š, zna tačno šta je u našim srcima i šta se nalazi u dubini naših srca. Kaže Allah dž,š, u suri Bekare 155: Mi ćemo vas dovoditi u iskušenje malo sa strahom i gladovanjem, i time što ćete gubiti imanja i živote i ljetine. A ti obraduj izdržljive. U ovom veličanstvenom ajetu Allah dž,š, nam ne obećava bogatstvo, zdravlje i prosperitet cijelo vrijme (tokom našeg života) već nam govori da će nas zasigurno iskušavati sa mnogim stvarima kao što su; strah, glad, gubljenje života, gubljenje bogatstva, ali u isto vrijeme nam daje radosne vijesti a to je utjeha, ako na tim iskušenjima budemo strpljivi.

Allah dž,š, kaže u suri Bekare 214: Zar vi mislite da ćete ući u Džennet, a još niste iskusili ono što su iskusili oni koji su prije vas bili i nestali? Njih su satirale neimaština i bolest, i toliko su bili uznemiravani da bi i poslanik, i oni koji su s njim vjerovali – uzviknuli: "Kada će već jednom Allahova pomoć!?" Eto, Allahova pomoć je zaista blizu!

Kroz historiju čovječanstva, bogobojazni, pokorni kao i slabi su bili iskušavani, s hodno njihovom kapacitetu vjerovanja i Allahove dž,š, mudrosti. Naši preci su bili iskušavani sa azličitim iskušenjima a koja su ujedno bila teška i konstantna, kao što nas Allah dž,š, obavještava u suri Bekare 214: Njih su satirale neimaština i bolest, i toliko su bili uznemiravani da bi i poslanik, i oni koji su s njim vjerovali – uzviknuli: "Kada će već jednom Allahova pomoć!?" Eto, Allahova pomoć je zaista blizu!

No, i pored tolikih iskušenja i njihove veličine i jačine ipak su ostali čvrsti u svom vjerovanju, i Allah dž,š, daje odgovor na njihovo pitanje; "Kada će već jednom Allahova pomoć!?" kada kaže: Eto, Allahova pomoć je zaista blizu!

Zato dragi brate budi strpljiv na Allahovim odredbama, sačuvaj svoje misli, sačuvaj svoje srce od ružnog mišljenja o Allaha. Jer ti vidiš u tom iskušenju belaj za sebe, ali Allahovu odredba je veća i mudrija od toga! Kao što nas Allah dž,š, obavještava da poslije svake teškoće dolazi olakšica, i to potvrđuje ponavljajući to u istoj suri ajet iza ajeta. Ovaj ajet je tako bitan i jasan da ga može svako razumiti, u suri Šerah Allah kaže: Zaista, s mukom je i olakšanje, zaista, s mukom je i olakšanje!

Ovdje u ovim ajetima Allah dž,š, koristi riječ ''meal'' što znači ''sa'' a koja je drugačija kada Allah dž,š, kaže u drugom ajetu u suri Talak 7: Allah će, sigurno, poslije tegobe, olakšicu dati. Ovdje je korištena riječ ''ba'd'' ''poslije''. U suri Šerah i riječima tegoba korišteno je određeni član ''el-usr'' što označava jedninu tegobe, za koju se zna i koja je specifična (kao što je recimo rečeno za glad, gubljenje života, usjeva itd). Dok je riječ ''jusr'' ''olakšica'' ne određenog člana i koja nije specifiča olakšica i zato ih može biti mnogo, i raznilikih olakšica.

Učenjaci muffesiri kažu: Kada Allah iskušava roba svog sa nekim iskušenjem, u isto vrijeme, Allah dž,š, će mu dati mnogo vrsta olakšica. Dakel jedna tegoba ne može prevladati dvije olakšice, pa zbog toga, iskušenja ne bi nas trebala potresti i oslabiti naše vjerovanje, umjesto toga bi trebali biti stabilniji i iskoristiti tu priliku da se približimo Allahu dž,š, sa teobom i pokajanjem, dovom, zikrom, namazom, učenjem Kur'ana i svim ostalim vidovima robovanja, ako nas išta približi Allahu to bi trebala niti iskušenja, jer ako to ne uspijemo kroz iskušenja onda sumnjam da ćemo to postići sa blagostanjem.

Allah dž,š, iskušava svoje robove zbog razloga samo Njemu poznatog, i to je Njegova apsolutna mudrost, svaki insan bi trebao biti zauzet sa dobrim stvarima i sa pozitivnim mislima, jer nam Poslanik a,s, kaže: Od Ebu Hurejre r,a, prenosi se da je Vjerovjesnik a,s, rekao: ''Uzvišeni Allah je rekao: 'Ja sam prema Svome robu onakav kakvo on ima mišljenje o Meni. Ja sam sa njim kada Me spomene. Ako Me spomene u sebi, i Ja njega spomenem u Sebi. Ako Me spomene naglas u društvu, Ja njega spomenem u društvu koje je bolje od njegovog društva. Ako Mi se približi za pedalj, Ja se njemu približim za lakat, a ako Mi se približi za lakat, Ja se njemu približim za dužinu raširenih ruku. Ako Mi on hodeći dolazi, Ja njemu dolazim trčeći.''  Imam Buhari.

Imam Ibn Hadžer kaže: To znači, Ja sam moćan da uradim šta god moj rob očekuje da uradim. A Imam Nevevi kaže: Učenjaci kažu da je očekivanje onog najboljeg od Allaha ustvari, očekivati da spusti svoju milost na insana i da otkloni od njega tegobu.

U ovom hadisi kudsiju koji nas tjera na razmišljanje njegovog teksta, na prvi pogled Allah nas poziva ka posjedovanju pozitivng mišljenja o njemu u svim situacijama i okolnostima.. kada rob ima lijepo mišljenje o svom Gospodaru i nada se Njegovoj milosti i oprostu, Allah dž,š, ga neće razočarati.

Kada molimo Allaha dž,š, u našim dovama, moramo biti sigurni da će nam biti uslišano, kada se iskreno pokajemo i napustimo grijehe, moramo biti sigurni u Allahaov oprost i da će nam oprostiti. Kada radimo neko dobro djelo moramo imati pozitivno mišljenje da će Allah to primiti od nas, sve je ovo pod našom temom; imati lijepo mišljenje o Allahu.

Zato poslanik a,s, kaže: Kada molite i upućujete dove, budite sigurni da će vam biti udovoljeno. Imam Tirmizi. Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Lijepo mišljenje o Uzvišenom Allahu sastavni je dio ljepote ibadeta.“ Imam Ebu Davud i Tirmizi.

Zato dragi brate ne dozvoli da te bilo kakvo iskušenje ili belaj koji te snađe da imaš ružno mišljenje o Allahu dž,š. Molim Allaha dž,š, da nas spasi lošeg mišljenja, da nam podari upute, berićeta u vremenu, imetku i djeci. Ami ja Rabbel alemin.

No comments:

Post a Comment

Khutbah: Solidarity Among Humankind

via IFTTT