Ukrcaj
se s nama
En-Nu'man El-Bešir r,a, prenosi
da je posanik a,s, rekao: "Primjer onoga koji čuva Allahove granice i onoga koji ih prelazi
je kao primjer ljudi raspoređenih na lađi: jednih koji su u njenom gornjem i
drugih koji su u njenom donjem dijelu. Oni koji su u njenom donjem dijelu kada
zatraže da piju vode odlaze do onih koji su iznad njih, da bi zatim rekli:
'Dajte da mi za svoje potrebe probušimo jednu rupu, da ne uznemiravamo one
iznad nas.' Ako ih puste da urade ono što namjeravaju, svi će stradati, a ako
ih spriječe, spasit će i sebe i sve druge." Buharija.
Poslanik a,s,
odslikava u ovom hadisu društvenu zajednicu i obavezu sprečavanja onih koji
čine smutnju i nered, kako bi se izbjegla zajednička propast. Kaže Allah dž,š,
u suri Ankebut 43: To su primjeri koje Mi ljudima navodimo, ali ih samo
učeni shvaćaju.
وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ
نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ ۖ وَمَا
يَعْقِلُهَا إِلَّا الْعَالِمُونَ
Opisuje
nam zajednicu u obliku ili formi lađe koja plovi morem kao planina, a u toj
lađi se nalaze dvije grupe odnosno kategorije ljudi: Dbri i zlikovci. Zlikovci
su na donjem dijelu lađe dok su dobri na gornjem. Zato ovi na donjem dijelu
lađe kažu; da mi probušimo jednu rupu zbog naše potrebe, da ne uznemiravamo ove
iznad nas. Ako bi im ovi iznad njih dozvolili, i ne budu ih spriječili svi će
biti uništeni i potopljeni, a ako bi ih spriječili u tome, svi bi bili spašeni.
Kaže
Allah dž,š, u suri El-Enfal 25: I izbjegavajte ono što će dovesti do smutnje koja neće pogoditi
samo one među vama koji su krivi, i znajte da Allah strašno kažnjava.
وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا
تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ
Fitna
kad dođe ona obuhvati sve i svakog, i dobrog i lošeg. Kaže Allah dž,š u suri
El-Earaf 163,164,165: I upitaj ih o
gradu koji se nalazio pored mora kad su propise o suboti kršili: kada su im
ribe, na oči njihove, dolazile dok su subotu svetkovali, a kad nisu svetkovali,
one im nisu dolazile. Eto, tako smo ih u iskušenje dovodili zato što su stalno
griješili. A kad neki od njih rekoše: "Zašto opominjete narod koji će
Allah uništiti ili ga teškim mukama namučiti?" – oni odgovoriše: "Da
bismo se pred Gospodarom vašim opravdali i da bi se oni grijeha klonili. I kada
zaboraviše ono čime su bili opominjani, Mi izbavismo one koji su od nevaljalih
djela odvraćali, a teškom kaznom kaznismo grješnike, zato što su stalno u
grijehu bili.
وَاسْأَلْهُمْ عَنِ الْقَرْيَةِ
الَّتِي كَانَتْ حَاضِرَةَ الْبَحْرِ إِذْ يَعْدُونَ فِي السَّبْتِ إِذْ
تَأْتِيهِمْ حِيتَانُهُمْ يَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعًا وَيَوْمَ لَا يَسْبِتُونَ ۙ لَا
تَأْتِيهِمْ ۚ كَذَٰلِكَ
نَبْلُوهُم بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ
مِّنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّـهُ
مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ لَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ
السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا
يَفْسُقُونَ.
Ovdje Allah
dž,š, spominje tri kategorije: 1- grupa
koja naređuje dobro i koja čuva Allahove granice. 2- Grupa koja čini nered. 3-
grupa koja šuti. Ovi koji šute govore onima koji opominju: šta vam je, šta vas
briga za njih, što ih opominjete kad će ih Allah svakako uništiti ili će ih
kazniti. Pa su ovi odgovorili da za to postoje dva razloga: 1- Da budemo čisti
pred Allahom i da budemo čisti, i 2- da bi se oni grijeha klonili i prestali ih
činiti.
Najveći
problem danas je raširenost grijeha i pošasti kao što su zinaluk i blud,
homosesualizam, lezbeizam, ogovaranje, tračanje, prenošenje tuđih riječi,
mržnja, ljubomora, msovno ubijanje, a imal šta gore od ovog? Tako da draga
braćo i dova se ne prima i njoj smo vrata zatvorili.
O tome nam
poslanik a,s, kaže u hadisu kog bilježi imam Ebu Davud od Aiše r,a: Zaista
vam Allah dž,š, poručuje; naređujte dobro i odvraćajte od zla, prije nego što
Me budete molili, pa vam se neću odazvati, i kad Me budete pitali za nešto ali
vam neću udovoljiti, i kad budete tražili pobjedu i pomoć ali vas neću pomoći.
إن الله عز وجل يقول لكم مروا بالمعروف
وانهوا عن المنكر قبل أن تدعوني فلا أستجيب لكم وتسألوني فلا أعطيكم وتستنصروني
فلا أنصركم
Ebu Bekr r.a,
prenosi da je Poslanik a,s rekao: "U kojem god narodu se pojave
grijesi pa ih ne spriječe, a u mogućnosti su to da urade, samo što ih Allah
nije kaznio." Ebu Davud. Allahov Poslanik a,s kaže: "Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša, ili ćete naređivati dobro
i odvraćati od zla, ili će vam Allah poslati kaznu, pa ćete moliti a On vam se
neće odazvati." Tirmizi od Huzejfe.
Kaže Allah
dž,š, u suri El-Maide 78-79: Jezikom Davuda i Isaa, sina Merjemina, prokleti
su oni od sinova Israilovih koji nisu vjerovali – zato što su se bunili i
uvijek granice zla prelazili: jedni druge nisu odvraćali od grješnih postupaka
koje su radili. Ružno li je zaista to kako su postupali!
لُعِنَ الَّذِينَ
كَفَرُوا مِن بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَىٰ لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ۚ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ ﴿٧٨﴾كَانُوا لَا
يَتَنَاهَوْنَ عَن مُّنكَرٍ فَعَلُوهُ ۚ لَبِئْسَ مَا كَانُوا
يَفْعَلُونَ
Zatim kaže u
suri En-Nisa 123: To neće biti ni po vašim željama ni po željama sljedbenika
Knjige; onaj ko radi zlo biće kažnjen za to i neće naći, osim Allaha, ni zaštitnika
ni pomagača;
لَّيْسَ بِأَمَانِيِّكُمْ وَلَا
أَمَانِيِّ أَهْلِ الْكِتَابِ ۗ مَن
يَعْمَلْ سُوءًا يُجْزَ بِهِ وَلَا يَجِدْ لَهُ مِن دُونِ اللَّـهِ وَلِيًّا وَلَا
نَصِيرًا
Zato je ummet
islama najbolji ummet, jer naređuje dobro i odvraća od zla, kako kaže uzvišeni
u suri Ali Imran 110: Vi ste narod najbolji od svih koji se ikada pojavio:
tražite da se čine dobra djela, a od nevaljalih odvraćate, i u Allaha
vjerujete. A kad bi sljedbenici Knjige ispravno vjerovali, bilo bi bolje za
njih; ima ih i pravih vjernika, ali, većinom su nevjernici.
No comments:
Post a Comment