Žetva plodova iz nevolja
Prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik a,s, rekao: "Muslimana
ne pogodi nikakva nedaća ili bolest, tuga ili žalost, niti bilo kakva
nezgoda, čak ni obični ubod trna, a da mu zbog toga Allah, dž.š., ne
oprosti dio njegovih grijeha." (Muttefek alejhi). U drugoj predaji se kaže; "Ne
zadesi muslimana nedaća, koliko ubod trna ili više od toga, a da mu
Allah time neće izbrisati grijehe i sa njega spadaju grijesi, kao što
lišće spada sa drveća." (Buharija i Muslim)
Ovaj
svijet (dunjaluk) nije ništa više do iskušenje i ispit, u kom se sva
bića iskušavaju i koji prolaze kroz poteškoće i raznolike izazove kroz
koje se pokazuje strpljenje ili duranje, čvrstoću i postojanost. Forme
tih iskušenja su različite i mnogobrojna su; neki pate od siromaštva,
neki pate od bolesti, neki pate zbog ne sigurnosti, neki pate zbog
lišenosti dragocjnih im insana, neki pate od yulma i nepravde, dok drugi
pate od psihičkog poremećaja.
Pozivajući se na tu činjenicu, Allah dž,š, kaže u suri Bekare 155-157: Mi
ćemo vas dovoditi u iskušenje malo sa strahom i gladovanjem, i time što
ćete gubiti imanja i živote i ljetine. A ti obraduj izdržljive. One
koji, kada ih kakva nevolja zadesi, samo kažu: "Mi smo Allahovi i mi
ćemo se Njemu vratiti!" Njih čeka oprost od Gospodara njihova i milost;
oni su na Pravome putu!
U drugom ajetu Allah dž,š, kaže u sri Mulk 2: Onaj koji je dao smrt i život da bi iskušao koji od vas će bolje postupati; – On je Silni, Onaj koji prašta.
Dakle,
poteškoće i iskušenja su neminovna, islam ne dozvoljava da to prođe bez
da da instrukcije i upustva muslimanima kako da postupe na najbolji
način, upućujući muslimane na najsigurniji i najodgovarajući stav. Da bi
bili u stanju da balansiramo negativne efekte i utjecaje koji nam dođu
sa iskušenjima, islam skreće pažnju na očekivanje plodova iz izkušenja.
Jer iskušenja služe kao čišćenje od grijeha, te uzdizanje vjernika na
visoke stepene na budućem svijetu. Ovaj optimistički i pozitivni pristup
ka iskušenjima čuva muslimana od pada u očaj i tugu.
Prenosi Suhejb bin Sinan r.a, da je Allahov Poslanik s.a.v.s, rekao: "Čudno li je stanje vjernika! Kod njega je sve dobro i tako nešto nije ni s' kim osim sa vjernikom (mu'minom); ako ga zadesi kakva radost, on zahvaljuje (Allahu, dž.š.) i bude mu dobro, a ako ga pogodi zlo, on se strpi i bude mu dobro!" (Buharija i Muslim). Abu Hurejre r,a, prenosi da je poslanik a,s, rekao: Kome Allah želi dobro, stavi ga na kušnju. Imam Bihari.
Prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik s.a.v.s, rekao: "Vjernik
će biti iskušavan: tjelesno, djecom i imetkom, sve dok ne sretne
Gospodara, a da pri njemu ne bude niti jednog grijeha." (Tirmizija)
Poruka
hadisa je da svaki musliman treba da očekuje iskušenje i da se pripremi
za njega. Ova poenta pravi razliku između onoga ko vjeruje u Allaha i
Njegovu milost i onoga koji se osjeća da je sam i usamljen na ovom
svijetu, on ustvari se suočava sa izazovima a izoliran je od bilo kojeg
izvora pomoći. Dakle, cilj ovih hadisa je da muslimanima daju nadu i
snagu i da ih sačuva od ružnog mišljenja o Allahau dž,š, i gubljenja
nade u Njegovu milost.
Ebu Hurejre, r.a., a on od Poslanika s.a.v.s, da je rekao: „Jaki
vjernik je bolji i Uzvišenom Allahu draži od nejakog vjernika, a dobro
je i u jednom i u drugom. Žudi za onim što će ti koristi, traži pomoć od
Allaha i nemoj klonuti. Ako ti se šta dogodi, ne govori: da sam uradio
tako i tako bilo bi tako i tako – već reci: – Allah je dosudio i učinio
što je htio – jer ono ‘da sam’ šejtanu otvara mogućnost djelovanja“ Imam Muslim.
U skladu ovog hadisa dolaze riječi odnosno poslanikov savjet svome rođaku Ibn Abbasu r,a, ''znaj da sa strpljenjem dolazi pobjeda, sa bolom dolazi olakšanje, sa teškoćama dolazi olakšanje''.
Kako
možemo pristupiti iskušenjima i nevoljama sa tolikim optimizmom, kad je
to očit i jasan znak Allahove srdžbe, zar nije uzvišeni rekao u suri
Šura 30: Kakva god vas bijeda zadesi, to je zbog grijehova koje ste zaradili, a On mnoge i oprosti.
Zapravo,
ovo pitanje mnoge od nas proganja, posebno one koji se bave s tim
djelima odnosno ne djelima, problem je u tome da u mnogim slučajevima
ova misao postaje izvor frustracije i depresije. Umjesto da bude
podsticaj za povratak Allahu i približavanje Allahu dž,š.
Za ovaj ajet Imam Kutubi kaže: Alija r,a, je rekao; Ovaj
ajet je jedan od najboljih ajeta u cijelom Kur'anu koji pruža nadu, ako
bi se moji grijesi obrisali kroz izkušenja, i kao dodatak tome da će mi
Allah oprostiti i druge grijehe, onda šta će ostati od grijeha ako će
sve biti izbrisano i oprosšteno.
Poslanik a,s, nam kaže da najveća
iskušenja imaju poslanici, zatim oni koji su jačeg imana, zatim oni
koji su slični njima, i svi će biti iskušavani na osnovu jačine njegovog
imana i vjerovanja.
No comments:
Post a Comment