Jun 16, 2015

Šta sve možeš uraditi u ovom ramazanu!?

Šta sve možeš uraditi u ovom ramazanu!?

Imam Sedin Agic Na samom početku želim reći da je zaista puno toga što svaki pojedinac može uradit za sebe u ovom mubarek mjesecu! No, međutim želim skrenuti pažnja na neke ideje

1. Umanjiti hranu i piće: Zaista kad god dođe ramazan mi umjesto da smanjimo hranu količinski mi ustvari povećavamo i da kažem možda nije uveličato ''pretjerujemo'' pogotovo kad su u pitanju iftari, raznolikost hrane ukazuje da mi zaista uz ramazan posebno pretjerujemo u ishrani.

A ramazan bi upravo trebao biti suprotno tome, pogotovo ako još vidimo da se hrana baci jer je nemogućesve pojeti za aiftar ili sehur, a da li iko razmišlja onako tehnički je li naš post okej? ako mi po danu postimo a za iftar pretjerujemo. Zaista to nije osobina vjernika, pretjerivanje ni u čema pa ni uz ramazan. Najbolje bi bilo da se malo pozabovimo sirom poslanika a,s, pa da vidimo kako je on jeo i hranio se uz ramazan. pa baš ako mora da se jede kako kaže i poslanik a,s, onda trećina za hranu, trećina za vodu i trećina za zrak. to je granica.

2. Pokušaj podjeliiti svaki dan jedan dolar, marku ili euro! Dakle nije poenta da neko od nas izdvoji odmah na početku 30 ili 100 dolara, već je poenta da to radimo konstatno da se naviknemo na to, tako da poslije ramazana ostanemo darežljivi, d anam to postane karakteristika. A naš poslanik je bio konstantno darežljiv ali kad bi nastupio ramazan bio bi još darežljiviji, hajmo i mi slijediti taj sunnet tu praksu. a najbolja djelu su ona koja se čine u kontinuetu, koja su konstantna, kako i poslanik a,s, kaže.

3. Nauči novu suru ili ašere: Pošto je ramazan mjesec Kur'ana, u njemu je počela objava i svi prijašnji učenjaci su se posvećivali Kur'anu u mjesecu Kur'ana, a mi danas ako ikom to treba onda smo to mi! Pokušaj da naučiš par novih sura, počni sa manjim zalogajima, one sure koje neznaš a kratke su pokušaj da ih naučiš, recimo prvih 22 sure odprilike od sure Nas (kul euzu bi rabbi nas) do Ve duha. pa onda uzmi drugi dio koji ide dalje a koje su malo duže sure i tako dok ne završiš zadnji džuz, a sve đto naučiš obrati se imamu da te presluša, loklanom imamu, svaki ramazan naučiš par novih sura koje pokušavaš da sprovedš u svakodnevnom životu, pokušaj da ih implementiraš.

3. Odlazi na teraviju, pokušaj da prisustvuješ noćnom namazu ili teravih namazu, pa onda pojačaj svoj namaz u zadnjih deset noći kada je i lejletul kadr. Jer svaki obavljeni namaz koji nije farz ili stroga naredba, bilo koji sunnet ili sun sunet imat ćeš nagradu kao da si obavio/la FARZ a za farz koji se obavi u ramazanu je nagrada kao da klanjaš 70 namaza mimo ramazna. Dakle ogromna je nagrada. Ne propuštaj bilo koji sunnet ili nafilu u mjesecu ramazanu.

4. Prestani sa ogovaranjem, prenošenjem tuđih riječi, ili potvorom: To nije dobro ni mimo ramazana a kamoli u ramazanu. Nemoj da pokvarimo svoj post ili da iftarimo sa haramom. Poslanik a,s, nas savjetuje, ko mi garantuje da će čuvati svoj jezik i svoj privatni organ, ja mu garantujem džennet! Eto ga dragi brate draga sestro, znam da nije lahko ali valja se potrudit i ako uspijemo u mjesecu ramazanu da se sačuvamo onda ako Bog da bit će nam lakše nastaviti i poslije ramazana, jer plodovi ramazna ostaju i nakon ramazna.

6. Pokuašj da učiš Kur'an savakodnevno; Neka ti učenje bude svakodnevnica jer za svaki proučeni harf slijedi nagrada, kaže poslanik a,s, ko prouči harf imat će 10 sevaba, ne kažem da je elif lam mim harf, već je elif harf, lam je harf i mim je harf, e sad zamisli koliko harfova proučiš dok učeš Kur'an i još kad učiš i pokušavaš da naučiš napamet!? Zaista ogromna je nagrada. I još pored toga pslanik a,s, kaže učite Kur'an jer će se on zauzimati za svoje učače, bit će svjedok za svoje učače ili će biti protiv nas? Zavisno kako se budemo odnosili prema Kur'anu. Imam Malik veliki učenjak bi ostavlajo halke i predavanja i posvećivao bi se učenju Kur'ana u mjesecu ramazanu. I sam poslanik a,s, bi se posvetio Kur'anu u mjesecu ramazanu pa bi mu melek Džibril dolazio svako godine i preslušavao bi ga, a godine u kojoj je preselio Džibril a,,s ga je preslušao dva puta. I ovo nam pokazuje važnost posvećenosti učenja Kur'ana u mjesecu Kur'ana.

7. Iskoriti vrijeme iftara u učenju dova, i kad sehuriš: Zaista dova postača se ne odbija, kako kaže poslanik a,s, a i ajet nam kaže što je interesantno, kad nam se naređuje post i nakon toga se kaže; A kada te Moji robovi upitaju za Mene reci im Ja sam blizu, neka se Meni odazovu, i neka vjeruju u mene, da bi bili upućeni! Dakle dova kad posti je kabul, zato iskoristimo to vrijeme u ibadetu, Dova je oružje vjernika, kaže poslanik a,s, ili dova je Ibadet, ili dova je srž ibadeta, sve nam ovo ukazuje na važnost dove.

Koristimo dovu za sve muslimane, nemojmo biti sebični, i ako je ovo svijet selfija, nemojmo biti svi selfije i sebični, budimo opširniji obimniji kada upućujemo dove.

Molim Allah dž,š, da nam pomogne i da ovaj ramaza ispostimo onako kako će naš Gospodar Allah dž,š, biti zadovoljan, Amin.

Ramazan Šerif Mubarek Olsun !!!
Imam Sedin Agić

No comments:

Post a Comment

Khutbah: Solidarity Among Humankind

via IFTTT