Hamd i šukr, zahvala Allahu dž,š
Učenjaci kažu da postoji razlika između ova dva pojam, te tako i njihovo
značenje je drugačije.
Prvo: HAMD (hvala) i ŠUKR (zahvala) imaju isto značenje, te nema razlike
među njima, tako je rekao veliki učenjak Imam Ibn Džerir Et-Taberi, Mufesir i
Muarih.
Sa riječju hamd ili el-hamdulillah se zahvaljuje Allahu dž,š, posebno, mimo
svih ostalih stvorenja koja se obožavaju pored Allaha dž,š, dakle ima
specifično značenje koje pripada samo Allahu.
Ali isto tako se može reći el-hamdulillah kao i šukr lillah ili kako mi
kažemo šućur Allahu!
Drugo: HAMD i ŠUKR nemaju isto značenje! Već postoji ipak neka razlika.
HAMD je posebna i specifična zahvala koja se čini jezikom (dakle izražava
se zahvala jezikom. Dok se ŠUKR izražava jezikom, srcem i ostalim organima, odnosno udovima.
HAMD je zahvala Allahu dž,š, na nimetima i blagodatima, kao i bez nimeta i
blagodati. Dok je ŠUKR zahvala na podarenim nimetima i blagodatima.
HAMD ima opširnije značenje tj generalna zahvala, dok je ŠUKR specifična
zahvala, zahvaljuje se insan Allahu na blagodatima koje mu je podario koje vidi
i osjeća. Dok je HAMD zahvala Allahu dž,š, konstantno iz srca u prosperitetu
ili neimaštini i u svim halovima i stanjima.
Džabir bin Abdullah r,a, prenosi od poslanika a,s, da je rekao: Najbolji ZIKR je La i Lahe Illa Allah (nema Boga sem Allaha) a najbolja dova je El-Hamdulillah
(hvala Allahu). Imam Tirmizi.
Od Enesa ibn Malika r,a, se prenosi da je poslanik a,s, rekao: Kad god Allah opskrbi roba sa nekom
blagodati pa se rob zahvali (kaže El-Hamdulillah) a da mu ne da bolje nego što je uzeo (zbog izgovorenih riječi i
zahvale). Ibn Madže
Što znači da je HAMD odnosno zahvala bolja od one blagodati koju je uzeo na
dunjaluku, jer je to dobro djelo vječna ostavštvina. To se zove BAKIJATU
SALIHAT – Dobra djela koja će koristit nakom čovjekove smrti.
Od Enesa r,a, se prenosi da je poslanik a,s rekao: Da čovjek posjeduje cijeli svijet (dunjaluk) u jednoj ruci a zatim kaže El-Hamduillah, to mu je bolje od svega. Imam Kurtubi
Da bi neko ostvario potpunu zahvalu mora posjedovati tri uslova; a to su
ILM znanje, HAL stanje i AMEL djelo.
ILM znanje i spoznaja da su blagodati od Allaha dž,š, Kaže uzvišeni u suri
Nahl 53: Od Allaha je svaka blagodat koju uživate.
Iz ILMA proizilazi i rađa se HAL i stanje s kojim se izražava zadovoljstvo
u srcu sa tom blagodati i nimetom s kojom je obdaren insan. Kaže uzvišeni u
suri Jnus 58: Reci: Neka se zato Allahovoj blagodati i milosti
raduju, to je bolje od onoga što gomilaju.
Iz HALA, stanja se stvara i
proizilazi AMEL odnosno djelo, iskorištavanjem nimeta i blagodati u ono s čim
će biti zadovoljan Gospodar Allah dž,š. Kaže uzvišeni u suri Seba' 13: A malo je zahvalnih među robovima Mojim.
Molim Allah dž,š da nas učini
zahvalnim, i da nam podari bereketu u onome što nam je već dato, amin.
No comments:
Post a Comment