Jan 8, 2016

Donošenje salavat i selam na naše poslanika a,s,

Donošenje salavat i selam na naše poslanika a,s,

Jedna od najvećih blagodati koje je Allah dž,š, dao ljudima jeste slanje poslanika a,s, kao našeg vodića te Kur'an kao našu knjigu. Svi poslanici a,s, izuzev poslanika Muhammeda a,s, su poslati svom narodu u određenom vremenskom periodu, a naš poslanik a,s, je poslat cijelom čovječanstvu do Dana Sudnjeg! Allah dž,š, je podigao status i spomen poslanika Muhammeda a,s, Allah dž,š, kaže u suri Šerahl 4: I spomen na tebe visoko uzdigli!

Jedna od stvari mi kao muslimani se ne obaziremo ili ne praktukujemo često u našem životu je stjeći naviku u donošenju salavata na poslanika a,s. Donošenje salavata je velika stavr tako da u Kur'anu se govori da i Allaha dž,š, šalje zajedno sa melekima salavat i selam na poslanika a,s., te tako i nas vjernike Allaha dž,š, podsjeća i doziva da i mi donosimo salavate na Resulua a,s. Kaže uzvišeni u suri Ahzab 56: Allah i meleki Njegovi blagosilju Vjerovjesnika. O vjernici, blagosiljajte ga i vi i šaljite mu pozdrav!

Donošenje blagoslova na poslanika a,s, je toliko važno tako da se kaže u hadisu, da je naša dova ovisna o salavatu na poslanika. Omer ibn El-Hattab je rekao; Dova je suspendovana između neba i zemlje, i ništa se od dove ne prima dok ne donesete salavat i selam na poslanika a,s. (hadis je klasificiran kao Hasen (dobar) Šejh Albani u sahih Tirmiziju). 

Abdullah ibn Amr bin El-As r,a, prenosi od poslanika a,s, da je rekao: Ko donese jedan salavat na mene a,s, Allah će uzdignuti (uzvisiti) njegov spomen tj; poslati salavat, deset puta i ukloniti od njega deset grijeha i podići ga deset stupnjeva. Imam Muslim.  Od Enesa b. Malika, prenosi se da je Allahov Poslanik a,s,rekao: Ko na mene donese jedan salavat, Allah će na njega donijeti deset salavata, poništiti mu deset loših djela i uzdići ga za deset deredža. (Ahmed, Nesai, Albani ga je ocijenio vjerodostojnim)

U dijelu hadisa se spominje, koji prenosi Ubejj ibn Ka'b r,a: Rekao sam: O Allahov Poslanik, donosim blagoslov (salavat) na tebe mnogo! Koliko moje molitve (dove) bi trebao biti za tebe? On je rekao: Kiliko god želiš!. Ja sam rekao: Jedna četvrtina? On je rekao: Koliko god želiš! Ako budeš više donosio salavat na mene to je bolje za tebe. Ja sam rekao: Polovina (pola moje dove)? On je rekao: Koliko god želiš! A ako budeš više donosio salavat na mene, to je bolje za tebe. Ja sam rekao: Dvije trećine? On je rekao: Koliko god želiš! A Ako budeš više donosio salavat na mene to je bolje za tebe. Ja sam rekao: Trebam li posvetiti cijelu svoju dovu za tebe? On je rekao: Onda tvoja zabrinutost (briga) će biti zbrinuta i tvoji grijesi će biti oprošteni. Bilježi ga Imam Tirmizi, klasificiran je kao Hasen, dobar kod Albanija.

O ovme hadisu, rekao je Imam Ibn Kajjim u knjizi Džela Et-Tefhim spominje da je Imam Ibn Tejmije bio upitan o značenju ovog hadisa, pa je rekao: Ubejj ibn Ka'b r,a, je imao dovu koju je učio za sebe, a pitao je poslanika a,s, da li on treba posvetiti u svojoj dovi jednu četvrtinu donošenja salavata i selama na poslanika a,s, a poslanik a,s, mu je rekao kako smo spomenuli u hadisu, ''koliko god ti želiš''. Jer ko god donese salavat na poslanika a,s, Allah dž,š, će  donjeti blagoslov na njega deset puta! A ako Allah donese blagoslov na insana, On će se pobrinuti za njegove brige te će mu oprostiti grijehe. 

Abdur Rahman ibn Avf r,a, je rekao: Došao sam kod Poslanika a,s, dok je bio na sedždi, bila je to poduga sedžda, a onda je rekao: Džibril mi je došao i rekao; Ko god donese blagoslov (salavat) na tebe, ja ću donjeti blagoslove na njega, i Ko god šalje pozdrave (Salaam) na vas, ja ću poslati pozdrave na njega, pa sam klanjao iz zahvalnosti Allahu. Haakim, Sahih Al-Albani.

U hadisu kog bilježi imam Tirmizi od Abdullaha ibn Mes'uda r,a, da je poslanik a,s, rekao: Najbliži meni na Sudnjem danu bit će su oni koji budu najviše na mene salavat donosili. Ali r,a, i Imran ibn Husain r,a, prenose da je poslanik a,s, rekao: Škrt je onaj pred kim se spomenem a on ne donese salavat na mene. Imam Nesai. U jednoj dužoj predaji se spominje da je poslaniku a,s, došao Džibril i Emin dok je se penjao na mimber pa je rekao tri puta amin: Zatim je Džibril rekao: Neka je propao onaj koji kada se ti Muhammede spomeneš ne donese na tebe salavat, na što sam rekao: amin.. Imam Ibn Hibban, klasificiran kao Sahih, vjerodostojan.

Od Ebu Umame r,a, prenosi se da je rekao: Rekao je Allahov Poslanik a,s: Povećajte donošenje salavata na mene petkom. Doista, meni se svakog petka izlažu salavati mog ummeta, pa ko od njih bude najviše donosio salavat na mene bit će mi najbliži. (El-Bejheki, Albani ga je ocijenio dobrim)


Od Ebu Derdaa r,a,prenosi se da je rekao: Rekao je Allahov Poslanik a,s: Povećajte donošenje salavata na mene tokom petka, jer on je znamenit, svjedoče mu meleki. Doista, niko neće donijeti salavat na mene a da mi se njegov salavat neće dostaviti čim se odvoji od njega. Rekao sam: I poslije smrti? Pa reče: Doista je Allah zabranio zemlji da jede tijela poslanika. (Ibn Madže)

No comments:

Post a Comment

Khutbah: Solidarity Among Humankind

via IFTTT