Feb 19, 2016

Ljudi u susretu sa iskušenjima

Ljudi u susretu sa iskušenjima

Allah dž,š, kaže u suri Ahzab 23: Ima vjernika koji ispunjavaju zavjet dat Allahu, ima ih koji su poginuli, i ima ih koji to očekuju – nisu ništa izmijenili. Postoje za neke ljude veliki momenti koji će uvjek ostati u sjećanju, kroz historiju vidimo da se mnogo toga spominje i tako će ostat do zadnjeg časa. Ti ljudi su ostali kao primjer hrabrosti, strpljivosti i ustrajnosti u njihovom vjerovanju. Poslanici i njihovi ashabi su ti primjeri velikih ljudi.

Ibrahim a,s, je jedan od njih. Kad je njegov narod pripremio veliku vatru za njega, bila je toliko velika da nisu mogli doći blizu nje već su ibrahima bacili u nju pomoću katapulta. On a,s, nije popustio u svom vjerovanju i ubjeđenju, izdržao je i podnio sve tegobe koje su ga snašle i zadesile. U toj situaciji on a,s, je vidio da je bliži Allahu dž,š i uvidio je Allahovu pomoć! Rekao je: Dovoljan mi je Allah i divan je On zaštitnik. Allah dž,š, je naredio vatri:  "O vatro" rekosmo Mi – "postani hladna, i spas Ibrahimu!" Nahl 69.

Njegovo kazivanje sa njegovim vlastitim sinom je drugi primjer njegove čvrstine u vjeri, pokornosti i lojalnosti te odanosti Allahu dž,š. Zato on a,s, je zaslužan da bude imam i vođa svih poslanika ustvari da bude ummet. Kaže Allah dž,š, u suri Nahl 120-122: Ibrahim je bio primjer čestitosti, pokoran Allahu, pravi vjernik, nije druge smatrao Allahu ravnim, i bio je zahvalan na blagodatima Njegovim; On je njega izabrao i na Pravi put izveo, i Mi smo mu sačuvali lijep spomen na ovome svijetu, a na onome svijetu će doista biti među onima dobrima.

Naš poslanik a,s, je jedan od naj-milijih ljudi u srcima ljudi. On a,s, je nailazio na teške situacije ali je bio čvrst, postojan i strpljiv. On je umjesto toga molio Allaha dž,š, da podari od njihovih nasljednika ljude koji će biti pokorni Allahu dž,š. Tako jedne prilike je tavafio oko kabe, kad su ga ugledai mušrici rekli su mu; a u toj grupi mušrika je bio Utbe bin Rabia, Hišam bin Umejje i Umeje bin Halef. Gledali su poslanika a,s, i ismijavali se, kad je poslanik a,s, završio, prošao je pored njih, tada su pokazali još veću odvratnost prema njemu ali ih se poslanik nije plašio, sa velikom hrabrošću im je rekao: O kurejšije! Došao sam vam sa sabljom (sa pokoljom). Imam Buhari, Ahmed, Bejhaki, ibn Hibban. Aludirajući na ono što će se desiti između njega i njih. Kada su ovo čuli, ušutili su se, i rekli su; O ebu Kasime, ostavi nas u miru, jer ti nisi nikad bio neznalica niti nemaran.

Od ashaba koji je bio čvrst i postojan je svakako Ebu Bekr r,a, kad je pitao poslanika a,s, da mu dozvoli da javno pozove kurejšije u islam, pa mu poslanik nije dozvolio sve do određenog vremena, zatim kad mu je dozvolio, Ebu Bekr r,a, je ustao pred mušrike i pozvao ih u islam, svi su se okomili na Ebu Bekrea tako da su ga odnijeli i mislili da su ga ubili. Ali Allah dž,š, je objavio ajete iz sure Zumer 33: A onaj koji donosi istinu i oni koji u nju vjeruju, oni su bogobojazni. 

Omer ibn hattab r,a, je još jedan primjer koji je bio čvrst, postoajn i nepokolebljiv u sljeđenju istine. Bio je poznat po grubosti prije islama, ali se promjenio kad je prihvatio islam, šta više postao je i halifa. On r,a, je vršio inspekciju svoje vladavine po noću, tako što je hodao mahalom i tako se sam uvjeravao u stanje u kojem se nalaze musliamani.

Jedane noći vidio je vatru podaleko, rekao je svome pomoćniku Eslemu; pođi i ti samnom, kad su došli blizu vatre, ugledao je stariju ženu sa malom djecom koja su plakala oko nje. Na vatri je bio lonac ali ništa nije bilo u njemu. Upitao je nježno; o vlasnici svjetla! Nije im reko vlasnici vatre, jer nije želio da ih time uvrijedi, birao je riječi, jer svaka dobra riječ je sadaka. Starica reče; ovo su moja djeca, gladni su i nemaju šta da jedu, i u loncu nema ništa , to sam stavila samo da bi ih smirila i da bi zaspali.

Ta žena u tom trenutku nije poznavala Omera r,a, te je rekla; Ja ću se požaliti Allahu dž,š, protiv Omera halife na Kijametskom Danu. Omer reče: A kako će Omer znati za tebe i tvoju porodicu? Ti živiš ovdje izolovana i odvojena u pustinji. A žene reče; On je halifa i on je odgovoran za sve brige vjernika, ja ću biti njegov protivnik na Kijametskom Danu pred Allahom dž,š. Tada Omer r,a, ode do svog sluge i do bejtul mala u državnu blagajnu. Uzeo je vreću brašna i on je nosio na svojim leđima, nije dao svom pomoćniku da nosi, pomoćnik mu reče da mu pomogne a Omer reče, hoćeš li ti nositi moje grijehe za mene na Sudnjem Danu?

Priča Eslem dalje Omerov pomoćnik, Omer je nosio brašno svo dok nismo stigli do starice, zatim je počeo da kuha, kad je skuhao hranu stavio je pred njih da jedu, te je ostatak brašna ostavio njima. Zatim se malo udaljio te ih posmatrao kako jedu, i rekao je neću otići sve dok ne budem siguran da su se zasitili. Kaže Eslem; gledao sam i posmatrao halifu kako gleda djecu kako jedu a njegove oči su bile pune suza.

Ovakva vrsta kazivanja nas čini zabrinutim i trebamo se zapitati kakva smo mi vrsta ljudi? A kava su oni? Jesu li oni svoreni od iste ilovače  kao i mi? Jel zbog toga velika razlika između nas i njih. Ili je zbog toga što su oni bili iskreniji od nas u sljeđenju islama i islamskih vrijednosti?.

Alija bin ebu Talib r,a, je još jedan primjer. Kad je bio izabran da bude halifa, muslimani su mu izgradili rezidenciju ili kancelariju za halifu. Pogledao je u rezidenciju irekao; ova rezidencije je napravljena od skupcjene ilovače, nije to za mene. Zatim se vratio u svoju kuću. To je isti čovjek koji je kanjao i koji je plakao i rekao: O dunjaluče! Ja sam se razveo od tebe tri puta, idi i zavodi nekog drugog. Kaže uzvišeni u suri Fatir 5: O ljudi, Allahova prijetnja je, zaista, istina, pa neka vas nikako život na ovome svijetu ne zaslijepi i neka vas šejtan u Allaha ne pokoleba. Otiša je na pijacu da proda svoj mač za samo 4 dirhema, te je rekao; da imam 4 dirhema da sebi kupim odjeću ne bih nikada prodao svoj mač.

U bitci Ahzab jedan od mušrika je tražio nekog od muslimana da se mačuje s njim, a bio je vrlo iskusan borac. Njegovo ime je bilo Amr bin Vud, Alija r,a, je rekao: Dozvoli mi o Allahov poslaniče da se ja borim prtiv njega, kako se niko drugi nije javljao poslanik a,s je dozvolio Aliji da se bori protiv Amra. Amr je upitao a ko si ti mladiću, reče ja sam Alija ibn ebi Talib, Amr mu reče o sinko moj ima starijih od tebe, idi vrati se neka dođe neko sa više iskustva u borbi od tebe, zaista te ne želim ubiti.

Alija r,a, je bio hrabar i neustrašiv. Dobio je snagu od Allaha dž,š, Alija r,a, je rekao: a što se tiče mene, tako mi Allaha ja želim da te ubijem! Počela je bitka i bila je žestoka. Amr je uspio da presječe Alijin prsluk, pancir i tako mu zada ranu. Ne međutim kako je borba naredovala Alija r,a, je bio u prednosti nad Amrom koji je nakon toga i bio ubijen smrtonosnim probodom.

No comments:

Post a Comment

Khutbah: Solidarity Among Humankind

via IFTTT