Mar 28, 2017

Značenje sure En-Nas

Značenje sure En-Nas

Iako su ove dvije (En-Nas i El-Felek). Kur'anske sure zasebne cjeline i u Kur'anu su razdvojene i pod zasebnim imenima, ali one su tako duboko međusobno vezane, njihov sadržaj je sličan jedan drugome. (slično ovome se spominje u tefsiru alima Sejida ebu Ala Mevdiudija u tefhimul Kur'anu, značenje Kur'ana)

Tako su dobile zajednički naziv, Mu'awwezzaetejni (dvije sure u kojima se utočište kod Allaha dž,š, traži).

Imam Bejhakki u Dala'il an-Nubuwwat spominje je da su ove sure zajedno objavljene (En-Nas i El-Felek).

Imam Hasan El-Basri, Ikrime, Ata ibn Rebbah, Džabit bin Zejd r,a, se slažu da su ove sure Mekanske.

Povod objave ove dvije sure: Imam Nesefi, Imam Bejhakki, Hafiz Ibn Hadžer, Hafiz Badr-uddin El-Ayni i drugi, kažu da su ove dvije sure objavljene kada su se jevreji bavili magijom protiv poslanika a,s, u Medini i kad je pao bolestan na postelju. Ibn Sa'd prenosi od Vakidija da je se to desilo 7 godine po hidžri. Ali sihr ili vračanje se desilo prvo u Mekki, prije medine.

Tema ovih sura je eksplicitna da su ove sure objavljene u Mekki na samom početku, kad se pojavila grupa ili opozicija koja je radila protiv poslanika a,s. Kasnije kad je oluja protivljenja se još više digla koju su pokrenuli munafici, Jevreji i mnogobošci, tad je naređeno poslaniku a,s, da ponovo uči ove sure.

Nakon što je magija (sihr) utjecala na poslanika a,s, i to samo Allahovom voljom, te mu se bolest pogoršala, melek Džibril a,s, je došao i naredio poslaniku a,s, da uči ove dvije sure (En-Nas i El-Felek)

U ovoj suri su istaknuta 3 svojstva Allaha dž,š,

1- Gospodarstvo – Rububijjet
2- Vlast – Mulk
3- Božanstvenost – Uluhijjet

O ovim svojstvima smo već govorili kad smo govorili o vjerovanju, akidetu. Allah dž,š, je Gospodar, Vladar, i Bog svega što postoji.

Allah dž,š, naređuje onima koji traže zaštitu od zla šejtana, napasnika, koji nabacuju zle misli i koji čovjeku uljepšavaju grijeh, jer nema nijednog čovjeka a da nema svog šejtana. (slično se spominje u tefsiru Imama Ibn Kesira)

Hadis: Nema niko od vas a da nema svog druga (šejtana) rekli su; Ni ti o Allahov poslaniče! Ni ja, odgovori poslanik, samo što me je Allah dž,š, pomogao pa sam ga savladao, te mi naređuje samo dobro. Imam Buhari i Muslim.

Hadis: Od Enesa r,a, se prenosi da je poslanik a,s, rekao: Šejtan po čovjekovom tijelu kruži kao krv. Imam Buhari i Muslim.

Ako se nekome nešto desi, ne treba reće propao šejtan! Jer se on time povećava i raste, već treba reći '' u ime Allaha'' on se tada smanji i postane sitan kao mušica.

Dakle kad god se srce sjeti Allaha dž,š, šejtan biva pobjeđen i ponižen, a ako se ne spomene Allah dž,š, onda šejtan pobjedi i biva veći.

Šejtan nanosi zle misli a to radi ljudskim srcem, kada je čovjek u stanju tuge ili radosti, a ako čovjek spomene Allahovo ime tada šejtan nestane.

Hadis: Ebu Zerr r,a, kaže; Došao sam kod poslanika a,s, a bio je u džamiji, pa mi je rekao: O Ebu Zerre, jesil klanjao? Rekoh nisam, on reče; Ustani i klanjaj, ebu Zerr dalje kazuje, pa kaže; Ustao sam i klanjao, a zatim sam sjeo, a poslanik a,s, ponovo reče; O Ebu Zerre, traže od Allaha zaštitu od zla ljudi šejtana, i zla džina šejtana. Ja sam ga upitao: O Allahov poslaniče, zar ima među ljudima šejtana? A on a,s, reče; Da. Imam Ahmed.

1. Reci: "Tražim zaštitu Gospodara ljudi. 2. Vladara ljudi. 3. Boga ljudi. 4. od zla šejtana-napasnika. 5. koji zle misli unosi u srca ljudi. 6. od džina i od ljudi!

Imamsedin


No comments:

Post a Comment

Khutbah: What is worship and whom do we worship?

via IFTTT