Feb 24, 2024

RAMAZAN 2024

 RAMAZAN 2024

Tri stvari koje su nam najpotrebnije za uspješan post

Blago onima koji budu doživjeli mjesec ramazan i budu se odazvali veličanstvenom pozivu Allaha uzvišenog, to je počast Allaha dž,š, daje je kome On hoće, svakako ne treba zaboraviti dovu Poslanika a,s, ''Gospodaru! Daj nam bereketa u redžebu i ša'banu i dan nam da dočekamo mjesec ramazan''.

Doček mjeseca ramazana je ustvari jedan od razloga da se postigne i ''magfiret'' oprost! Tako nam Poslanik a,s, govori u hadisu: Pet dnevnih namaza, džuma do džume, ramazan do ramazana, je iskupljenje za grijehe između, ukoliko se izbjegavaju veliki grijesi. Muslim.

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم كَانَ يَقُولُ ‏ "‏ الصَّلَوَاتُ الْخَمْسُ وَالْجُمُعَةُ إِلَى الْجُمُعَةِ وَرَمَضَانُ إِلَى رَمَضَانَ مُكَفِّرَاتٌ مَا بَيْنَهُنَّ إِذَا اجْتَنَبَ الْكَبَائِرَ ‏"‏ ‏.

Abu Huraira reported: Verily the Messenger of Allah () said: The five (daily) prayers and from one Friday prayer to the (next) Friday prayer, and from Ramadhan to Ramadhan are expiations for the (sins) committed in between (their intervals) provided one shuns the major sins.

 

#1 Iskrenost

Prva stvar koju ćemo spomenuti je ''iskrenost'' – iskrenost nijeta ili namjere i odluke u činjenju ove vrste ibadeta, zato što sva djela nisu ispravna osim da bude sa iskrenom namjerom i nijetom, u ime Allaha dž,š,. Iskrenost je srž, osnova ibadetom ne samo da je osnova već je to i ''šart'' ili uslov da bilo koje djelo bude primljeno, to je poput temelja u građevini ili duše u tijelu.

Nema nagrade niti kabul djela ma kolika ona bila bez iskrenosti, kaže Poslanik a,s, Od Omera b. El-Hattaba, radijallahu 'anhu, se prenosi da je Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: "Doista se djela vrednuju prema namjerama, i doista svakom čovjeku pripada ono što je naumio, pa ko učini hidžru Allahu i Njegovom Poslaniku, njegova hidžra je ka Allahu i Njegovom Poslaniku, a ko učini hidžru radi neke dunjalučke koristi, ili radi žene da je oženi, njegova hidžra je za ono za što je naumio.".

Dakle ispravnost djela ''amela'' je vezano za ispravnost odluke ili nijeta, ''sevab'' i nagrada za djela ovisi o nijetu, jer ima ljudi čija su djela poput planine, ali nema ništa od njih, a razlog je nijet ili neispravan nijet, pokvarena namjera. Kaže Gospodar o djelima nevjernika u suri Furkan 23: I Mi ćemo pristupiti djelima njihovim koja su učinili i u prah i pepeo ih pretvoriti.

وَقَدِمْنَا إِلَىٰ مَا عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْنَاهُ هَبَاءً مَّنثُورًا 

And We will regard what they have done of deeds and make them as dust dispersed.

Ovo se odnosi na sve one koji nemaju iskren nijet prema Allahu dž,š.

Allah dž,š, ne prima djela osim ona koja se čine radi Njega, kaže Poslanik a,s, prenoseći od Allaha dž,š, Ja sam ne ovisan o partnerima, ko uradi neko djelo pa pri tom djelu učini i ''širk'' pripiše partnera Meni, Ja ga napustim i njegovog partnera. Muslim.

The Messenger of Allah () said, "Almighty Allah says, 'I am the One Who is most free from want of partners. He who does a thing for the sake of someone else beside Me, I discard him and his polytheism."

Prenosi Tavus r,h, da je neki čovjek rekao; O Allahov Poslaniče! Ja nekada uradim neke stvari želeći Allahovo zadovoljstvo, i volim da se pokazujem (volim da to i ljudi vide) pa mu Poslanik a,s, nije odgovorio dok nije objavljen ovaj ajet iz suri Kehf 110: Ko žudi da od Gospodara svoga bude lijepo primljen, neka čini dobra djela i neka, klanjajući se Gospodaru svome, Njemu nikoga ne pridružuje!"

So whoever would hope for the meeting with his Lord - let him do righteous work and not associate in the worship of his Lord anyone."

Bilježi imam Ahmed od Šedada bin Evsa r,a, da je plakao, pa bi upitan zašto plačeš? Reče nešto što sam čuo od Poslanika a,s, pa zato plačem! Čuo sam Allahovog Poslanika a,s, da kaže: Ja se bojim za svoj ummet ''širka'' pripisivanje Allahu druga i potajne ''šehve'' strasti! Pa sam rekao o Allahov Poslaniče! Zar će tvoj ummet počiniti širk nakon tebe? Rekao je a,s, da, ali oni neće obožavati sunce niti mjesec, niti kamen niti kip. Ali će se pokazivati (isticati) svojim djelima, a skrivena strast je da neko od vas posti pa mu se ukaže neka od njegovih strasti pa napusti post radi nje.! Bilježi ga imam Ahmed i ibn Madže.

Znajte draga braćo da Allah dž,š, daje nogo sevaba za učinjeno iskreno djelo pa makar ono bilo i malo, a isto tako nedaje za učinjeno djelo koje je neiskreno pa makar bilo i golemo. Prenosi se od Abdullah ibn Amra r,a, da je Poslanik a,s, rekao; Vidio sam čovjeka kako se okreće u Džennetu zbog drveta koje je odsjekao koje je smetalo i ezijetilo muslimane. Imam Muslim

Kao i predaja o ženi koja je bila prostitutka koja je napojila žednog cuku pa joj Allah oprostio grijehe, kao i hadis o ženi koja je zbog mačke ušla u Džehennem jer je nije nahranila niti joj je dozvolila da izađe da sama sebi ulovi.

Svakako ovo ne znači da će biti svakoj prostitutki oprošteno ako napoji žednog cuku. Da, draga braćo, djela se vrednuju po onome što se nalazi u srcima ljudi i njihovog imana, jer mi svi postimo mjesec ramazan, svi klanjamo teravih namaz, svi učimo Kur'an, svi dajemo sadaku, pa svemu ovome naša djelu su ista ili slična! Ali čija će biti primljena '''kabul'' i nagrada za ista se razlikuje! Kaže ibn Kajjim r,h, djela se ne vrednuju po njihovom obliku i broju, već po onome što se nalazi u srcima, tako nam izgleda da su djela ista, a među njima je ogromna razlika kao između nebesa i Zemlje.

Jer, ako je ispravna odluka ta s kojom se postiže primljenost djela i oprost loših djela, te ga uzvišeni uzdigne s tim djelima na visoke stepenove, onda loš nijet i namjera isto tako čini pokornost grijehom i počinilac zaslužuje prijetnju golemu kako uzvišeni kaže; A teško onima koji, kada molitvu obavljaju, molitvu svoju kako treba ne izvršavaju, koji se samo pretvaraju, i nikome ništa ni u naruč ne daju!

So, woe to those who pray, [But] who are heedless of their prayer - Those who make show [of their deeds] And withhold [simple] assistance.

Dakle, namaz se čini radi ibadeta, postane grijeh nakon gubitka iskrenosti u njemu, tako isto vrijedi i za post, zekat i hadž, džihad itd.

Sjetimo se hadisa u kome Poslanik a,s, nabraja grupe ljudi kojima će biti suđeno zbog učinjenih dobroj djela, ali će im ta djela biti odbijena! Onome koji je bio šehid, onome koji je tražio znanje i koji je učio Kur'an, onome kome je Allah dao imetak.

Pogibija na Božijem putu, izučavanje, učenje Kur'ana, trošenje imetka i dijeljenje sadake, sve to su dobra djela, djela koja imaju svoju težinu, ali kad u istim nema iskrenosti, kada se čine radi nekog drugog a ne radi Allaha dž,š, ta djela su završila i uništila čak i izvršioca tih djela.

 

Molimo Allaha da nas sačuva takvog uništenja i poniženja. Zato posvetimo se iskrenim djelima a manimo se naroda i njihovih pohvala i priznanja, jer nam to neće pomoći, ono što trebamo znai je da je naš spas na Kijametskom Danu ovisi o našoj iskrenosti u djelima.

 

#2  Tevba – pokajanje – traženje oprosta

#3 Takva – svjesnost Allaha dž,š,

 

 

#2 dio  Tevba – pokajanje – traženje oprosta

Molimo Allaha dž,š, da primi i ukabuli naš post, i naše noćne namaze, i da nas opskrbi sa iskrenošću u djelima, Amin.

Govorimo o teobi i pokajanju jer je mjesec ramazan mjesec teobe i pokajanja, to je velika prilika za iskrenu teobu koja nas izvlači iz gorčine nepokornosti u slast pokornosti. Iz tmina u svjetlost.

Iskreno pokajanje briše grijehe ma koliko ih bilo. Čak briše i nevjerstvo i širk, kaže Allah dž,š, u suri Enfal 38: Reci nevjernicima ako prestanu sa činjenjem loših djela, bit će im oprošteno ono što su prije radili. Ili ''Reci onima koji ne vjeruju: ako se okane, biće im oprošteno ono što je prije bilo;

Say to those who have disbelieved [that] if they cease, what has previously occurred will be forgiven for them.

قُل لِّلَّذِينَ كَفَرُوا إِن يَنتَهُوا يُغْفَرْ لَهُم مَّا قَدْ سَلَفَ.

Stvarnost teobe i njeni uslovi

To je iskorjenjivanje loših djela, prestanak činjenja loših djela, kajanje za počinjeno i odluka da se to više ne počini. To se treba ostvariti da čovjek osjeća stid od Allaha dž,š, da se stidi Onoga prema kome se čini grijeh, a ne samog grijeha!

Jedan od uslova teobe je da čovjek učini pokajanje prije smrti. Kaže Allah dž,š, u suri Nisa 17 i 18: Allah prima pokajanje samo od onih koji učine kakvo hrđavo djelo samo iz lahkomislenosti, i koji se ubrzo pokaju; njima će Allah oprostiti. – A Allah sve zna i mudar je.

Uzaludno je kajanje onih koji čine hrđava djela, a koji, kad se nekom od njih približi smrt, govore: "Sad se zaista kajem!", a i onima koji umru kao nevjernici. Njima smo bolnu patnju pripremili.

إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَى اللَّهِ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ يَتُوبُونَ مِن قَرِيبٍ فَأُولَٰئِكَ يَتُوبُ اللَّهُ عَلَيْهِمْ ۗ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا ﴿١٧﴾‏ وَلَيْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ حَتَّىٰ إِذَا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ إِنِّي تُبْتُ الْآنَ وَلَا الَّذِينَ يَمُوتُونَ وَهُمْ كُفَّارٌ ۚ أُولَٰئِكَ أَعْتَدْنَا لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا.

Od ibn Omera r,a, se prenosi da je Poslanik a,s, rekao; Zaista Allah prima pokajanje roba dok mu duša ne dođe u grkljan.

Isto od uslova teobe je da bude Iskrena: uzvišeni kaže u suri Tarim 8: O vi koji vjerujete, učinite pokajanje Allahu iskreno.

The repentance accepted by Allah is only for those who do wrong in ignorance [or carelessness] and then repent soon after. It is those to whom Allah will turn in forgiveness, and Allah is ever Knowing and Wise.

But repentance is not [accepted] of those who [continue to] do evil deeds up until, when death comes to one of them, he says, "Indeed, I have repented now," or of those who die while they are disbelievers. For them We have prepared a painful punishment.

Iskreno znači:

-      Da pokajnik napusti grijeh i griješenje i da se udalji od njega.

-      Da se kaje za učinjeno

-      I da čvrsto odluči da se neće tom nedjelu više vratiti.

Ovo su uslovi ako je u pitanju grijeh između tebe i Rabba, tj. Gospodara. A ako je grijeh povezan sa pravom insana onda se dodaje još jedan uslov, a to je da čovjek vrati pravo insana (njegov hakk) kojeg je uvrijedio.

Pokajanje je obavezno, i što prije da se čovjek pokaje, nije dozvoljeno kasniti sa pokajanjem ili ljenčariti, ustvari kašnjenje sa pokajanjem je grijeh sam po sebi, pokajanje je obaveza svakom muslimanu. U suri Nur 31 Allah kaže; I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite.

And turn to Allah in repentance, all of you, O believers, that you might succeed.

وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.

Učenjaci su govorili; nema velikog grijeha sa istigfarom niti malog sa ustrajnošću.

أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏ "‏ وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَوْ لَمْ تُذْنِبُوا لَذَهَبَ اللَّهُ بِكُمْ وَلَجَاءَ بِقَوْمٍ يُذْنِبُونَ فَيَسْتَغْفِرُونَ اللَّهَ فَيَغْفِرُ لَهُمْ ‏"‏ ‏.‏

Poslanik a,s, je rekao; Tako mi Onoga u Čijoj je ruci moj život, da vi ne griješite, Allah dž,š, bi vas zamijenio, pa bi doveo narod koji griješi pa traže oprosta od Allaha dž,š.

By Him in Whose Hand is my life, if you were not to commit sin, Allah would sweep you out of existence and He would replace (you by) those people who would commit sin and seek forgiveness from Allah, and He would have pardoned them.

''Svi ste vi grješnici, a najbolji grješnici su ono koji se kaju''.

Poslanik a,s, je bio čovjek kom je Allah oprostio sve grijehe, ipak je činio teobu i kajao se na dan više od 70 puta. A kako i ne bi kad Allah kaže u suri Tahrim 8: O vi koji vjerujete, učinite pokajanje Allahu iskreno, da bi Gospodar vaš preko ružnih postupaka vaših prešao i da bi vas u džennetske bašče, kroz koje će rijeke teći, uveo.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَّصُوحًا عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يُكَفِّرَ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيُدْخِلَكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ.

O you who have believed, repent to Allah with sincere repentance. Perhaps your Lord will remove from you your misdeeds and admit you into gardens beneath which rivers flow.

عَنْ أَبِي مُوسَى، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏ "‏ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ يَبْسُطُ يَدَهُ بِاللَّيْلِ لِيَتُوبَ مُسِيءُ النَّهَارِ وَيَبْسُطُ يَدَهُ بِالنَّهَارِ لِيَتُوبَ مُسِيءُ اللَّيْلِ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ مِنْ مَغْرِبِهَا ‏"‏ ‏.‏

Ebu Musa el-Ešari r,a, prenosi da je Poslanik a,s, rekao; Zaista Allah dž,š, pruža ruku po noću da oprosti grješnicima dana, i pruža ruku danju kako bi oprostio grješnicima noću, pa sve dok sunce na izađe sa Zapada. Musned imama Ahmeda.

Abu Musa reported Allah's Messenger () as saying that Allah, the Exalted and Glorious, Stretches out His Hand during the night so that the people may repent for the fault committed from dawn till dusk and He stretches out His Hand during the day so that the people may repent for the fault committed from dusk to dawn. (He would accept repentance) before the sun rises in the west (before the Day of Resurrection). A hadith like this has been narrated on the authority of Shu'ba with the same chain of transmitters.

Allah dž,š, se obraduje teobi – pokajanju- svoga roba ako se pokaju, kaže Poslanik a,s,

Enes ibn Malik, radijallahu 'anhu, pripovijeda da je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve selleme, rekao: "Allah se više obraduje pokajanju Njegova roba, nego što bi se neko od vas obradovao pronalasku svoje izgubljene deve u pustinji." 

Allah is more pleased with the repentance of His servant when he turns penitently towards Him than one of you would be on finding the lost camel.

U drugom rivajetu/verziji, stoji: „Allah se više obraduje tevbi Svoga roba kada se pokaje, nego što bi to učinio neko od vas kada bi putovao na devi kroz pustinju i ona mu pobjegne, a na njoj mu sva hrana i voda, pa je dugo tražio i, izgubivši svaku nadu da će je pronaći, legao u hlad jednog drveta da se odmori, i u takvom stanju očaja, odjedanput, ugledao svoju devu u neposrednoj blizini njegovoj kako mirno stoji, te odmah skočio i uhvatio je za povodac i, od silne radosti, uzviknuo: 'Bože moj, Ti si moj rob, a ja sam Tvoj gospodar!', pogrešno se izrazivši od silne radosti."

Draga braćo, vidite li da se Allah, Gospodar obraduje tvome/našem pokajanju, pa kako naše srce ne pohrli prema Allahu dž,š,?

Neki oklijevaju da se pokaju zbog grijeha ili veličine grijeha, Allah dž,š, kaže u Suri Zumer 53: Reci: "O robovi moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će, sigurno, sve grijehe oprostiti; On, doista, mnogo prašta i On je milostiv."

Say, "O My servants who have transgressed against themselves [by sinning], do not despair of the mercy of Allah. Indeed, Allah forgives all sins. Indeed, it is He who is the Forgiving, the Merciful."

I u Suri Šura 25 : On prima pokajanje od robova Svojih i prašta hrđave postupke i zna šta radite;

 وَهُوَ الَّذِي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَيَعْفُو عَنِ السَّيِّئَاتِ وَيَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ.

And it is He who accepts repentance from his servants and pardons misdeeds, and He knows what you do.

 

#3 Takva – svjesnost Allaha dž,š,

Ramazan je mjesec takvaluka, i to je poenta posta, kaže Allah dž,š, u suri Bekare 183: O vjernici! Propisuje vam se post, kao što je propisan onima prije vas, da biste se grijeha klonili.

Ovdje trebamo napomenuti da nas Allah dž,š, doziva! Da je nama poziv upućen.! Jer ko vjeruje onda mu nije teško da se odazove ovom pozivu i da to draga srca prihvati, zatim nam pojašnjava razlog poziva, a to je propisivanje posta, to je naredba, a u stvari korist se vraća postaču, tj. Nama,  a to je da se uzdignemo na visoke deredže a to je takvaluk.

Takav je štit i branik između čovjeka i zabrane, koju je Allah zabranio. Takvaluk je da nas Allah vidi na mjestima koja On voli i da ne budemo na mjestima koja On ne voli.

عن ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻃﺎﻟﺐ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ : (( ﺍﻟﺘﻘﻮﻯ ﻫﻲ ﺍﻟﺨﻮﻑ ﻣﻦ ﺍﻟﺠﻠﻴﻞ ، ﻭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺑﺎﻟﺘﻨﺰﻳﻞ ، ﻭﺍﻟﻘﻨﺎﻋﺔ ﺑﺎﻟﻘﻠﻴﻞ ، ﻭﺍﻹ‌ﺳﺘﻌﺪﺍﺩ ﻟﻴﻮﻡ ﺍﻟﺮﺣﻴﻞ )).

ﻗﺎﻝ ﺍﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ ﻓﻲ ﻗﻮﻟﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ : (( ﺍﺗَﻘﹹﻮﺍ ﺍﻟﻠَﻪَ ﺣﹷﻖَّ ﺗﹹﻘﹷﺎﺗﹻﻪِ ﻭَﻻ‌ ﺗﹷﻤﹹﻮﺗﹹﻦَّ )) (ﺁﻝ ﻋﻤﺮﺍﻥ :102)

ﻗﺎﻝ : ﺃﻥ ﻳﻄﺎﻉ ﻓﻼ‌ ﻳﻌﺼﻲ ﻭﻳﺬﻛﺮ ﻓﻼ‌ ﻳﻨﺴﻰ ﻭﺃﻥ ﻳﺸﻜﺮ ﻓﻼ‌ ﻳﻜﻔﺮ.

 

Alija r,a, je rekao o takvaluku: Takvaluk je da strahuješ od Allaha, i da radiš po objavi i zadovoljstvo sa malo i priprema za Sudnji Dan.

Plodovi takvaluka

Svi bi trebali znati da je ključ svakog hajra i spas od svakog zla, takvaluk, kako i uzvišeni kaže u suri Bekare 197: A najbolja opskrba je bogobojaznost.

And take provisions, but indeed, the best provision is fear of Allah

Takvaluk je razlog za rizk i opskrbu. Kaže Allah dž,š, u suri Talak 2: a onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći. i opskrbiće ga odakle se i ne nada;

A And will provide for him from where he does not expect.  And whoever fears Allah - He will make for him a way out,

A ako želimo da naše djelo bude primljeno onda poslušajmo šta Allah kaže u suri Maide 27:  "Allah prima samo od onih koji su dobri

"Indeed, Allah only accepts from the righteous [who fear Him].

Ako neko želi da bude čvrst u mišljenju onda neka gleda gdje je takvaluk, kaže Uzvišeni u suri Enfal 29: O vjernici, ako se budete Allaha bojali, On će vam sposobnost darovati pa ćete istinu od neistine moći rastaviti i preko ružnih postupaka vaših će preći i oprostiti vam.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ.

O you who have believed, if you fear Allah, He will grant you a criterion and will remove from you your misdeeds and forgive you

U suri Jusuf 90 kaže:  ko se bude Allaha bojao i ko strpljiv bude bio – pa, Allah, uistinu, neće dopustiti da propadne nagrada onima koji dobra djela čine."

إِنَّهُ مَن يَتَّقِ وَيَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ

he who fears Allah and is patient, then indeed, Allah does not allow to be lost the reward of those who do good."

Ako neko želi spas u kaburu, neka se drži takvaluka, jedne prilike ušao je Ali bin Ebi Talib r,a, u mezarje pa reče: O stanovnici kaburova, kakve su vam vijesti? Vijesti kod nas su da je vaš imetak podijeljen, vaše kuće nastanjene, vaši supružnici udati i oženjeni, zatim je zaplakao i rekao; Tako mi Allaha dž,š, kada bi mogli odgovoriti rekli bi; Mi smo našli da je najbolje opskrba TAKVALUK!

Onaj ko želi da bude spašen na Dan Sakupljanja ili Mahšera, neka se drži takvaluka. Uzvišeni kaže u suri Merjem 72: I svaki od vas će do njega stići! Gospodar tvoj se, sigurno, tako obavezao! Zatim ćemo one koji su se grijeha klonili spasiti, a nevjernike ćemo da u njemu na koljenima kleče ostaviti.

وَإِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا ۚ كَانَ عَلَىٰ رَبِّكَ حَتْمًا مَّقْضِيًّا ﴿٧١﴾‏ ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوا وَّنَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيهَا جِثِيًّا.

And there is none of you except he will come to it. This is upon your Lord an inevitability decreed. Then We will save those who feared Allah and leave the wrongdoers within it, on their knees.

Značenje ovog ajeta je; nema insana a da neće preći preko sirat ćuprije, neko će preko nje proći brzinom pogleda, neko poput vjetra, neko pužući na koljenima, neko će kliznuti i pasti u vatru, brzina kretanja na sirat ćupriji ovisi o takvaluku osobe. Nema spasa osim sa takvalukom.

Ako želimo potomstvu hajr na dunjaluku iza nas, onda moramo biti Bogobojazni, kaže Allah dž,š, u suri Nisa 9: I neka se pribojavaju, kao kad bi sami iza sebe ostavili nejaku djecu za koju strahuju, i neka se boje Allaha i neka govore istinu.

وَلْيَخْشَ الَّذِينَ لَوْ تَرَكُوا مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّيَّةً ضِعَافًا خَافُوا عَلَيْهِمْ فَلْيَتَّقُوا اللَّهَ وَلْيَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا.

And let those [executors and guardians] fear [injustice] as if they [themselves] had left weak offspring behind and feared for them. So let them fear Allah and speak words of appropriate justice.

Ako želimo biti najplemenitiji onda se moramo ukrasiti takvalukom: Kaže Gospodar u suri Hudžurat 13: Najugledniji kod Allaha je onaj koji Ga se najviše boji, Allah, uistinu, sve zna i nije Mu skriveno ništa.

Indeed, the most noble of you in the sight of Allah is the most righteous of you. Indeed, Allah is Knowing and Acquainted.

 

 

No comments:

Post a Comment

Khutbah: What is worship and whom do we worship?

via IFTTT