Dobro i loše, kur'anski primjer
II Ramazanska Hutba (12-Ramazan- 1445H)
Mudrost iz Kur'ana je dubok princip, jedan je od najdubljih i najsloženijih ajeta u Kur'anu. Ima reperkusije u epistemiologiji i filozofiji, etici i pravu. U suri Maidah 100 Allah s,w,t, je rekao: Reci: "Nije isto ono što je zabranjeno i ono što je dozvoljeno, makar te iznenađivalo mnoštvo onoga što je zabranjeno." Zato se Allaha bojte, o vi koji ste razumom obdareni, da biste ono što želite postigli.
قُل لَّا يَسْتَوِي الْخَبِيثُ وَالطَّيِّبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِيثِ ۚ فَاتَّقُوا اللَّهَ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.
TAYIB i KHABITH nikada neće biti isti. Sada, ovaj ajet nam pokazuje da istina nadilazi brojeve da stvarnost nije zasnovana na onome što većina misli da je kahbit i tayib. Dakle, šta je tayib i khabith?
Khabith ili loše, je ono što smatrate odvratnim, prljavim, trulim, a tayib ili dobro, je suprotno lošem, zdravo, hranljivo, čisto. itd. Allah dž,š, kaže da tajib i habis nikada nisu isti, čak i ako će vas količina prljavštine na Zemlji preplaviti, to ne mijenja istinu i laž će se razlikovati jedna od druge, a kur'anska poruka je jasna u ovom pogledu.
Zapravo, ako bismo iz Kur'ana izveli još jedan princip, jer Kur'an općenito kritizira većinu. Kao u suri Zuhruf 78: Mi vam Istinu šaljemo, ali većini vam je Istina odvratna.
U suri Nahl 83: Oni priznaju da je blagodat od Allaha, pa je poslije poriču – većina njih su nevjernici.
Kao i: Reci: "O sljedbenici Knjige, zar da nas osuđujete zato što vjerujemo u Allaha i u ono što nam se objavljuje, i u ono što je objavljeno prije – a većina ste grješnici?", u suri Maidah 59.
Dakle, Kur'an obično kritikuje većinu, a Allah
dž,š, kaže: A
malo je zahvalnih među robovima Mojim. U suri Seb'a 13.
Dakle, prljavo (khabith) i čisto (tayib) nisu isto kada je u pitanju vjerovanje (iman), iman u Allaha dž,š, je čist, vjera u Allaha je tayib, čak i ako većina svijeta odbacuje vjeru u Allaha dž,š, čak i ako su agnosticizam i ateizam postali norma, to ne mijenja činjenicu da je vjera čista, a kufr ili nevjerovanje u nečistoći i prljavštini.
U postupcima i djelima, namaz je čist, krepost/lijepa osobina je davanje milostinje, post je zdrav i dobar, a suprotno Allah naziva kocku prljavštinom, Allah naziva alkohol prljavštinom, Allah naziva zinaluk i van bračne veze prljavštinom, čin ljudi iz Luta se u Kur'anu naziva khabith ili prljavština.
Dakle, čak i ako su zakoni doneseni, čak i ako su politički nekorektni ili korektni, to ne mijenja Allahov šerijat. Dobro je dobro, a loše je loše.
Kada je riječ o djelima i postupcima, čista djela su ona s kojima je Gospodar zadovoljan, a sve osim toga je nečisto. Kada je riječ o etici i vrijednostima, ko odlučuje o tome šta je čestito, a ko odlučuje šta je ne čestito?!.
Allah kaže u Kur'anu, Poslanik a,s, je poslan, zašto? On je poslan da podučava i učini halal halalom i čistim i da učini nečisto ili haram haramom. Dakle, šerijat nam govori šta je čisto, a šta prljavo, šerijat pravi razliku između njih.
E sad, šta ako nemamo šerijat, hoćemo li znati da je ubijanje prljavo i loše? Da su postupci Lutovih ljudi khabit, prljavi i nečisti? Briga o roditeljima je vrlina, čak i ako ti šerijat nije rekao, to je vrlina.
Dakle, šerijat nam pomaže u slučaju da je naša fitra ili ako smo tako pokvareni, znamo istinu. Dakle, šerijat će nas naučiti istini.
Ponekad ili u većini slučajeva je društvo korumpirano, društvo ne poznaje dobro i loše jer je društvo prešlo na rasizam dugo se smatralo normalnim (možda neki misle isto i danas) pojam da je jedna rasa bolja od druge, to je bilo uobičajeno u cijelom društvu sve dok Allah nije objavio šerijat i dok nije poslao Poslanika a.s., rekao je da ste svi jednaki, svi ste od sinova Ademovih i svi ste iz prašine.
Kada je u pitanju jelo i piće, šerijat je učinio
tayib halal i khabith haram. Allah kaže u Kur'anu u suri Mu'minuun 51:
يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا ٖنعْمَلُوا بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ .
"O poslanici, dozvoljenim i lijepim jelima se hranite i dobra djela činite, jer Ja dobro znam što vi radite!''. Dakle, šerijat je došao da nas nauči šta je dobro, a šta loše, kada je u pitanju hrana i piće.
Sada, tayib i khabith kada je u pitanju naš rizk, šta je haram zaraditi, a šta je halal zaraditi. Šta je čisto za zaraditi, a šta je prljavo zaraditi.
Svi znamo da je "RIBA" kamata haram i prljavo, nečisto je, ipak se ništa neće promijeniti, čak i ako svi ili većina koriste kamatu, varanje, ipak je halal ono što je Allah učinio halalom i haram je ono što je Allah učinio haramom, ništa se neće promijeniti u Njegovom šerijatu.
Dakle, ovaj ajet je marker za nas, to je test za nas, kada su u pitanju naša vjerovanja, kada su u pitanju naši postupci, kada je u pitanju naša etika i vrijednosti, kada je u pitanju naša hrana i piće, kada dolazi do našeg izvora prihoda, nije važno šta društvo radi, nije važno šta radi većina.
Naš posao je da budemo tayib/dobri u svom imanu,
u svojim postupcima, u našoj vrlini, u našoj hrani i piću, u našoj zaradi, kada
budemo tayib u svemu ovome, Allah će nas učiniti tayib u našem imanu i
vjerovanju i učiniće nas mu'minima, vjernicima.
No comments:
Post a Comment