Jevreji u Časnom Kur'anu (njihove karakteristike i njihov kraj)
Jeste li se ikada pitali o
pravom odnosu između islama i Jevreja? U ovoj detaljnoj studiji, dr. Tariq
Al-Suwaidan istražuje različite aspekte spominjanja Jevreja u Časnom Kur'anu.
Počevši od porijekla i historije djece/potomaka Izraela, preko tumačenja
relevantnih kur'anskih ajeta, do historijskih analiza koje oblikuju naše
razumijevanje ovog složenog odnosa, ovo djelo čitaocu nudi sveobuhvatan i
objektivan pogled na ovu vitalnu temu.
Jevreji su narod koji je
počinio teške grijehe i nosio zle osobine, zaslužujući gnjev (srdžbu,
i prokletstvo)
Gospodara Zemlje i Nebesa. Uzvišeni Allah nam u Časnom Kur'anu govori o:
"Njihovim osobinama i djelima/zlodjelima, i kako ih je Uzvišeni Allah
kaznio, ali oni nisu obraćali pažnju, niti su pouku uzimali." Hajde da ih upoznamo,
upozorimo ih i shvatimo Božiju naredbu u vezi njih. Božija pobjeda vjernika nad
Jevrejima je neizbježna.
Ko su Jevreji?
Poslanik Ibrahim a,s,
poslan je u grad Babilon u Iraku. Zatim je migrirao i nastanio se sa svojom
suprugom Sarom u gradu Hebronu (Halil) u Palestini. Tamo ga je Allah dž,š,
blagoslovio Ishakom[1] a
ishaku je podario sina Ja'kuba, mir neka je s njima. Među njegovim potomcima
bio je i Poslanik Ja'kub a,s, koji je nazvan Izrael. Potomci Ja'kuba i njegove
djece su djeca Izraelova.
Jevreji u Kur'anu
Imena Jevreja u Kur'anu:
1- Jevreji (Jehud): Kaže Gospodara: ''Jevreji
govore: "Kršćani nisu na Pravome putu!" A kršćani vele: "Jevreji
nisu na Pravome putu!" A oni čitaju Knjigu. Tako, slično kao oni, govore i
oni koji ne znaju. Allah će im na Sudnjem danu presuditi o onome u čemu se oni
ne slažu. [El-Bekare: 113]
وَقَالَتِ الْيَهُودُ لَيْسَتِ النَّصَارَىٰ عَلَىٰ
شَيْءٍ وَقَالَتِ النَّصَارَىٰ لَيْسَتِ الْيَهُودُ عَلَىٰ شَيْءٍ وَهُمْ
يَتْلُونَ الْكِتَابَ ۗ كَذَٰلِكَ قَالَ
الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ مِثْلَ قَوْلِهِمْ ۚ فَاللَّهُ
يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ.
2- Sinovi Izraelovi
(Benu Israil): Kaže Gospodar: ''Musau smo Mi Knjigu dali – ne sumnjaj nimalo
u to da je on nije primio – i putokazom je sinovima Israilovim učinili''.
[Es-Sedžda: 23].
وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ فَلَا تَكُن
فِي مِرْيَةٍ مِّن لِّقَائِهِ ۖ وَجَعَلْنَاهُ
هُدًى لِّبَنِي إِسْرَائِيلَ.
3- Sljedbenici Knjige
(Ehlul Kitab): Kaže Gospodar: ''O sljedbenici Knjige, zašto se o Ibrahimu
prepirete, pa zar Tevrat i Indžil nisu objavljeni poslije njega? Zašto ne
shvatite?'' [El Imran: 65].
يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تُحَاجُّونَ فِي
إِبْرَاهِيمَ وَمَا أُنزِلَتِ التَّوْرَاةُ وَالْإِنجِيلُ إِلَّا مِن بَعْدِهِ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ.
Karakteristike Jevreja u
Kur'anu
1- Najneprijateljskiji
narod prema vjernicima: Kaže Gospodar svjetova: ''Ti ćeš, sigurno, naći da su
vjernicima najljući neprijatelji jevreji i mnogobošci''; [El-Maida: 82].
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً
لِّلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا.
2- Kukavičluk i
privrženost vjeri: Kaže Gospodar: ''Oni se više boje vas nego Allaha, zato što su
oni ljudi nerazumni. (13) Samo u utvrđenim gradovima ili iza zidina oni
se protiv vas smiju skupno boriti. Oni su junaci u međusobnim borbama. Ti
misliš da su oni složni, međutim, srca su njihova razjedinjena, zato što su oni
ljudi koji nemaju pameti''. [El-Hašr: 13:14].
أَنتُمْ أَشَدُّ رَهْبَةً فِي صُدُورِهِم مِّنَ
اللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ
بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَفْقَهُونَ ﴿١٣﴾ لَا يُقَاتِلُونَكُمْ جَمِيعًا إِلَّا
فِي قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ۚ بَأْسُهُم
بَيْنَهُمْ شَدِيدٌ ۚ تَحْسَبُهُمْ
جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ۚ ذَٰلِكَ
بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَعْقِلُونَ.
3- Izdaja: Oni nemaju
saveza/ugovora ni zavjeta: Kaže Gospodar: ''Zar svaki put kada neku obavezu preuzmu –
neki od njih je odbace jer većina njih ne vjeruje''.[El-Bekare: 100].
أَوَكُلَّمَا عَاهَدُوا عَهْدًا نَّبَذَهُ فَرِيقٌ
مِّنْهُم ۚ بَلْ أَكْثَرُهُمْ
لَا يُؤْمِنُونَ.
4- Korupcija i pokvarenost: Kontinuirana korupcija. Uzvišeni
kaže: ''Oni nastoje na Zemlji smutnju praviti, a Allah ne voli smutljivce''.
[El-Maida: 64].
وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ.
5- Laž, izvrtanje i ajeta : Kaže Gospodar: ''i
jevreji koji izmišljotine mnogo slušaju i koji tuđe riječi rado prihvaćaju, a
tebi ne dolaze, koji smisao riječi s mjesta njihovih izvrću i govore'': [El-Maida:
41].
وَمِنَ الَّذِينَ هَادُوا ۛ سَمَّاعُونَ
لِلْكَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرِينَ لَمْ يَأْتُوكَ ۖ يُحَرِّفُونَ
الْكَلِمَ مِن بَعْدِ مَوَاضِعِهِ .
6- Pohlepa za životom: bilo kojim životom, čak
i ako je žrtva. Kaže Gospodar: ''I naći ćeš ih, sigurno, da više žude za
životom od svih ostalih ljudi, čak i od mnogobožaca; svaki bi volio poživjeti
hiljadu godina, mada ga to, i kada bi toliko živio, ne bi od patnje udaljilo! –
A Allah dobro vidi ono što oni rade''. [El-Bekare: 96],
وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَىٰ
حَيَاةٍ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا ۚ يَوَدُّ أَحَدُهُمْ
لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَن
يُعَمَّرَ ۗ وَاللَّهُ بَصِيرٌ
بِمَا يَعْمَلُونَ.
Pa će ih svaki pokret koji
sadrži zastrašivanje uplašiti i snažno ih potresti.
Ajeti o Jevrejima i
kršćanima u Kur'anu
Oni vrijeđaju Svemogućeg Allah
dž,š, onim što govore: Ponekad opisuju Svemogućeg Allaha dž,š,
1- Kao siromašnog:
Kaže Gospodar: ''Allah je čuo riječi
onih koji su rekli: "Allah je siromašan, a mi smo bogati!" Naredićemo
Mi da se pribilježi ono što su oni rekli, kao i što su, ni krive ni dužne,
vjerovjesnike ubijali, i reći ćemo: "Iskusite patnju u ognju''. [Al
Imran: 181]
2- A ponekad kao škrtog:
Kaže Gospodar: "Jevreji govore: "Allahova ruka je stisnuta!"
Stisnute bile ruke njihove i prokleti bili zbog toga što govore! Ne, obje ruke
Njegove su otvorene, On udjeljuje koliko hoće! [El-Maide: 64].
وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ
يَشَاءُ.
3- Prokleti jezicima njihovih proroka i
Poslanika: Kaže Gospodar: ''Jezikom Davuda i Isaa, sina Merjemina, prokleti
su oni od sinova Israilovih koji nisu vjerovali – zato što su se bunili i
uvijek granice zla prelazili’: [El-Ma'ida: 78].
لُعِنَ
الَّذِينَ كَفَرُوا مِن بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَىٰ لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى
ابْنِ مَرْيَمَ ۚ ذَٰلِكَ بِمَا
عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ.
4- Oni sebe smatraju djecom Božjom i
Njegovim miljenicima: Kaže Gospodar: ''I jevreji i kršćani kažu: "Mi
smo djeca Božija i miljenici Njegovi." Reci: "Pa zašto vas onda On
kažnjava zbog grijehova vaših?"} [El-Maidah: 18].
وَقَالَتِ
الْيَهُودُ وَالنَّصَارَىٰ نَحْنُ أَبْنَاءُ اللَّهِ وَأَحِبَّاؤُهُ ۚ قُلْ فَلِمَ يُعَذِّبُكُم بِذُنُوبِكُم ۖ بَلْ أَنتُم بَشَرٌ مِّمَّنْ خَلَقَ
5- Oni preziru druge ljude: Kaže Gospodar:
''Tako je, jer oni govore: "Nama nije grijeh što učinimo neukima"
– i o Allahu svjesno govore laži''. [El Imran: 75].
ذَٰلِكَ
بِأَنَّهُمْ قَالُوا لَيْسَ عَلَيْنَا فِي الْأُمِّيِّينَ سَبِيلٌ وَيَقُولُونَ
عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ.
6- Oni su raspršeni po Zemlji u svakom vremenu:
Kaže Gospodar: ''I Mi smo ih po Zemlji kao narode raspodijelili: ima ih
dobrih, a i onih koji to nisu; i u dobru i u zlu smo ih provjeravali da bi se
opametili''. [El Ea’raf: 168].
وَقَطَّعْنَاهُمْ
فِي الْأَرْضِ أُمَمًا ۖ مِّنْهُمُ
الصَّالِحُونَ وَمِنْهُمْ دُونَ ذَٰلِكَ ۖ وَبَلَوْنَاهُم
بِالْحَسَنَاتِ وَالسَّيِّئَاتِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ.
7- Allah se na njih rasrdio i pogodio ih
trajnim poniženjem. Allah dž,š, ih je učinio poniženima i degradiranima, kao
što je On, Uzvišeni, rekao: ''Ma gdje se našli, biće poniženi, ako se ne
stave pod Allahovu zaštitu i zaštitu muslimana, i zaslužiće Allahovu srdžbu i
snaći će ih bijeda, zato što u Allahove dokaze ne vjeruju i što su, ni krive ni
dužne, vjerovjesnike ubijali, i zato što protiv Boga ustaju i što u zlu svaku
mjeru prekoračuju''. [Al Imran: 112].
ضُرِبَتْ
عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِّنَ اللَّهِ
وَحَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ
اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ الْأَنبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ ۚ ذَٰلِكَ
بِمَا عَصَوا وَّكَانُوا يَعْتَدُونَ.
8- Vječna patnja: Allah dž,š, ih kažnjava
u svim vremenima, šaljući one koji će nad njima dominirati i učiniti da iskuse
svaku vrstu poniženja i muke. Uzvišeni kaže: ''I Gospodar tvoj obznani da će
do Smaka svijeta prepuštati nad njima vlast nekome ko će ih na najgori način
tlačiti. Gospodar tvoj je, doista, brz kad kažnjava, a On oprašta i samilostan
je’’. [Al-Ea’raf: 167].
وَإِذْ
تَأَذَّنَ رَبُّكَ لَيَبْعَثَنَّ عَلَيْهِمْ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَن
يَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ ۗ إِنَّ رَبَّكَ
لَسَرِيعُ الْعِقَابِ ۖ وَإِنَّهُ
لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ.
9- Božija odluka o onima s kojima se
sprijatelje: Kaže Gospodar: "O vjernici, ne uzimajte za zaštitnike
jevreje i kršćane! Oni su sami sebi zaštitnici! A njihov je onaj među vama koji
ih za zaštitnike prihvati; Allah uistinu neće ukazati na Pravi put ljudima koji
sami sebi nepravdu čine." [Al-Maide: 51]
يَا
أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ
أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ
أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُم
مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا
يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ.
Kraj Jevreja u Kur'anu
Dva puta uspon i konačni
poraz:
Priča o kraju Jevreja spominje se u suri El-Isra. Uzvišeni kaže: ''Mi smo u
Knjizi objavili sinovima Israilovim: "Vi ćete doista dva puta nered na
Zemlji učiniti i preko mjere oholi postati'' 4. I kad dôđē vrijeme prve
od dvije prijetnje, poslaćemo protiv vas robove Naše, silno moćne, oni će uzduž
i poprijeko zemlju vašu pregaziti, i prijetnja će se ispuniti.5. Zatim
ćemo vam dati pobjedu protiv njih i pomoći ćemo vas imecima i sinovima i
učinićemo vas brojnijim. 6. Sve što činite – činite sebi, dobro i zlo. –
A kad dôđē vrijeme druge prijetnje, poslaćemo ih da na licima vašim tugu i jad
ostave i da u Hram, kao i prvi put, ponovo provale i da sve što osvoje do
temelja poruše.’’ [Al-Isra: 4-7]
وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي
الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا
كَبِيرًا ﴿٤﴾ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا
بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ
الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا
مَّفْعُولًا ﴿٥﴾ ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ
عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ
نَفِيرًا ﴿٦﴾ إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ
لِأَنفُسِكُمْ ۖ وَإِنْ أَسَأْتُمْ
فَلَهَا ۚ فَإِذَا جَاءَ
وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا
دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا.
Dr. Tariq Al-Suwaidan
tumači ove ajete na sljedeći način:
Prvo uzdizanje potomaka
Izraela (Ja'kuba a,s) je ono koje danas doživljavamo. Države predanih muslimana
protjeruju ih iz Jerusalema, ali ne nužno i iz cijele Palestine. Oni dobijaju
globalnu podršku od (djece/potomaka Izraela širom svijeta - velikih sila),
formirajući vojsku jaču od islamske vojske i ponovo okupirajući Jerusalem.
Vjernici se ponovo ujedinjuju i pobjeđuju ih jednom zauvijek, tjerajući ih iz
Jerusalema i Palestine. Ova situacija će ostati takva sve do pojave Antikrista
(Dedžala), kojeg podržavaju Jevreji, koji će kontrolisati zemlju, uključujući i
Palestinu. Njihov kraj će doći od Isa'a a,s, u gradu Ludu u Palestini,
neposredno prije Sudnjeg dana.
Koliko puta se Jevreji
spominju u Časnom Kur'anu?
Riječ "Jevreji"
pojavljuje se osam puta u Časnom Kur'anu, dok se riječi "Jevrejski" i
"kršćanski" pojavljuju samo jednom u istom ajetu.
Jesu li današnji Jevreji
djeca Izraela?
Odnos između današnjih
Jevreja i djece Izraela okružen je debatama i neslaganjima. Historijski
gledano, "djeca Izraela" su poznati kao potomci Ja'kuba a,s, sina Ishaka
a,s, sina Ibrahimovog, alejhim selam, a Jevreji sebe smatraju njegovim
potomcima. Međutim, postoje mišljenja koja sugeriraju da savremeni Jevreji
možda nisu direktni ili potpuni potomci djece Izraela, zbog historijskih i
društvenih transformacija koje je ovaj narod prošao kroz vijekove. Složenost
historije, kretanja stanovništva i vjerske i kulturne transformacije mogle su
uticati na genetski i kulturni identitet savremenih Jevreja.
Razlika između djece
Izraela i Jevreja u Kur'anu
Razlika između djece
Izraela i Jevreja u Kur'anu detaljno je i specifično obrađena. Kur'an koristi
nekoliko izraza da bi se odnosio na djecu Izraela i Jevreje, svaki sa svojim
značenjem i odnosi se na određenu grupu. U nastavku ćemo razmotriti razliku
između njih:
Djeca Izraela, Benu Israil
1- Odnosi se na potomke
našeg Poslanika Ja'kuba, alejhi selam koji se također naziva vladarom (vođom)
Izraela.
2- Uključuje Poslanike i Vjerovjesnike
od djece Izraela, kao što su Musa a,s, Jusuf a,s, Davud a,s, Sulejman a,s, i
drugi.
3- Djeca Izraela se
smatraju jednim od najvećih griješnika u Božjoj Knjizi i naglašava Božji blagodat
prema njima, te kako im je ukazana naklonost u odnosu na druge narode.
Židovi:
1- Ovo se odnosi na ljude
koji slijede jevrejsku religiju i pripadaju djeci Izraela.
2- Odnosi se na vjerske i
kulturne aspekte djece Izraela koja prihvataju jevrejsku religiju.
3- Časni Kur'an spominje
neke ajete koji govore o Židovima, njihovim postupcima i njihovim stavovima.
Trebamo napomenuti da
Časni Kur'an koristi specifične izraze da se odnosi na djecu Izraela i Židove,
i ne bismo trebali generalizirati ove ajete na sve. Neki ajeti govore o djeci
Izraela općenito i naglašavaju Božji blagoslov prema njima, dok neki ajeti
govore posebno o Židovima i odnose se na njihove postupke i stavove.
Svete knjige Jevreja
Tora – Tevrat
Podijeljena je u tri
glavna dijela: (Tora, Proroci i Spisi). Tora: Podijeljena je na
(Postanak, Izlazak, Levitski zakonik, Brojevi i Knjiga tehnike). Proroci:
Podijeljena je u dva dijela: (Prvi: Jošua, Sudije, Samuel i Kraljevi),
(Posljednji: Izaija, Jeremija, Ezekiel, i nastavlja se kroz Zaharije i Ivana).
Spisi: To je zbirka mudrosti i
propovijedi podijeljena na: (Davidove psalme, Solomonove izreke, Jobovu
historiju i Poslanice).
Tora sadrži priču o početku
stvaranja, priče o prorocima (mir s njima) (Adam, Noa, Abraham, Jakov i potomci
Jakova, Josipa, Izaka, Izmaela i Mojsija detaljno), priču o Jevrejima nakon
Mojsija i priču o Davidu i Solomonu, izgradnju Hrama i njegovo uništenje).
Također sadrži propise o tome šta je dozvoljeno, a šta zabranjeno, o praznicima
i molitvama, čistoći i nečistoći, te o žrtvama.
Tevrat sadrži riječi Svemogućeg
Boga, kao i riječi Mojsija i proroka. Nije u potpunosti iskrivljena, tako da u
njoj nalazimo istinu i laž, i ono što se slaže sa Časnim Kur'anom, a šta mu
proturječi.
Talmud
Potpuno se razlikuje od
Tore. Sadrži usmeni zakon Mojsija, mir neka je s njim, i sadrži Mojsijeva
tumačenja i izreke o Tori, koje su prenosili proroci nakon njega, a zatim i
rabini Jevreja. Nije napisan u jednom periodu, već je nastavio da se piše tokom
perioda od (1.000) godina. Stoga je Talmud pun odstupanja i mitova. Njegov
status među Jevrejima je veći od Tore, i oni se na njega pozivaju više nego na
Toru.
Talmud je podijeljen u dva
glavna dijela:
Mišna: Zbirka političkih, pravnih, jurisprudencijalnih i vjerskih propisa.
Podijeljena je na (6) sedri, od kojih svaka sadrži određeni broj knjiga. Gemara
(dodatak): To su komentari i bilješke pravnika o Mišni. Sadrži priče i mitove,
naučne diskusije, vjerske propovijedi i teme iz astronomije, astrologije,
medicine, magije i sufizma. Talmud se bavi detaljnim pravilima, uključujući:
Detaljna pravila o poljoprivredi, pravila o bogosluženju i molitvama, porezima
i tijestu, praznicima i prinosima, Sabatu i porezima, postu i Prazniku sjenica,
hebrejskom kalendaru, zakonima o braku, razvodu i odnosu između supružnika,
zabranjenim stvarima i izgubljenoj imovini, nekretninama i partnerstvima, te
pravosuđu i tabuima.
[1] Svakako ne treba zaboraviti da je Ibrahimov a,s, prvi sin Ismail a,s,
pa onda Ishak a,s. A od Ishaka a,s, je Ja'kub a,s.
No comments:
Post a Comment