Kraj svijeta i pojava Isa'a a,s,
Prvi dio
Niko ne zna kada će nastupiti Sudnji dan, niti Melek niti Poslanik, to je ''Gajb'' nepoznato nama stvorenjima. No međutim o tome smo ipak obavješteni u Kur'anu i Sunnetu Allahova Poslanika a,s, ali ne kada će se dogoditi nego o njegovim predznacima. A opet smo u neizvjesnosti o njegovom događaju.
Znamo i hadis kad je Džibril a,s, došao Poslaniku a,s, i upitao ga o Sudnjem danu, ali je Poslanik a,s, odgovorio; ''Upitani nezna više od onoga koji pita. Ali ću te obavjestiti o njegovim predznacima''. Allah dž.š. kaže u Kur'anu u suri Naziat 42-46: ''Pitaju Te o Smaku svijeta; Kada će se dogoditi? Ti neznaš, pa kako da o njemu zboriš. O njemu samo Gospodar tvoj zna, tvoja opomena će koristiti samo onome koji Ga se bude bojao, a njima će se učiniti, onoga Dana kada ga dožive, da su samo jedno veče ili jedno jutro njezino ostali''.
Velike su mudrosti u nepoznavanju Sudnjeg Dana, u tome što nas uvjek drži u oprezu, da stalno budemo u pokornosti Allahu, da što manje grijehe činimo. A one koji su nemarni da ih probudi iz njihovog nemarluka.
Inače predznaci Sudnjeg Dana se djele u dvije grupe: veliki i mali predznaci Sudnjeg Dana. Dok se i mali predznaci djele na tri djela;
- Oni koji su se pojavili i prošli
- Oni koji su se pojavili i još traju
- Oni koji se još nisu pojavili
Prva grupa; koji su se pojavili i prestali:
- Poslanstvo Muhammeda a,s, i njegova smrt.
Nema sumnje da je pojava Poslanika Muhammeda a,s, od predznaka Sudnjeg Dana, jer je On pečat svih Poslanika, a njegov šerijat je pečat svih šerijata, nema više Poslanika i on a,s, je poslat cijelom čovječanstvu.
Od sehla bin sa'da r,a, se prenosi da je rekao; vidio sam Poslanika a,s, kad je pokazao sa svoja dva prsta ovako, srednji i onaj prije njega i rekao je: ''Ja i Kijametski dan smo ovako''. B-M.
Od Enesa ibn Malika r,a, se prenosi da je Poslanik a,s, rekao; ''Poslat sam ja i Kijamet kao ova dva (prsta)''. U drugim rivajetima se spominje da je rekao; poslat sam pred kijamet, ili preduhitrio sam kijamet na malo''.
Što se tiče njegove a,s, smrti, to spada takođe u predznake Sudnjeg Dana.
Od Avfa bin Malika se prenosi da je rekao, došao sam kod Poslanika a,s, u bitci na Tebuku, pa mi je rekao;'' nabroj šest stvari koji se ubrajaju u predznake Sudnjeg Dana; rekao je; Moja smrt, oslobođenje Kudsa, zatim smrt (smrt mnogih muslimana) tj; kuga, a zatim višak imovine, zatim fitna (smutnja koja će ući u svačiju kuću), zatim rat između vas i bizantijaca, njih će biti 80 korpusa u svakom korpusu će biti po 12 hiljada zastava''.
- Oslobođenje Kudsa:
Naš Poslanik a,s, nas je obradovao da će muslimani osloboditi Kuds, i to je rekao da je predznak Sudnjeg Dana, u hadisu kog smo citirali malo čas; da je Poslanik a,s,r ekao broj šest stvari od predznaka Sudnjeg Dana, i spomenuo je Moja smrt i oslobođenje Kudsa.
Prvi put se desilo 16 hidžretske godine il 636 godine u vrijeme halife Omera ibn Hattaba. Poslije dogovora između njega i patrika Safera Nejusa. Tad je postignut dogovor da muslimani uđu u Makdis, a u vreme halife emeviskog Abdul Melika ibn Mervana je renoviran Mesdžidul Aksa, i sagrađen je novi medžid Kubetu Sahra.
- Smrt mnogih muslimana:
Tako nam je Poslanik a,s, rekao, da će mnogi pomrijeti zbog kuge koja će ih zahvatiti, poslije njegove smrti. Kad je rekao Poslanik a,s, Broj šest stvari od predznaka, pa je rekao; moja smrt, oslobođenje Makdisa i smrt koja će vas zakačiti, tj; KUGA.
To se i desilo u Šamu poslije oslobođenja Makdisa, raširila se bolest kuga, 18 godine po hidžri, još dok je bio halifa Omer ibn Hattab, od te bolesti je pomrlo dosta Ashaba r,a, odprilike dostigao je broj 25 hiljada, i to je prva kuga bila u islamu, od te bolesti je umro i Ashab Muaz ibn Džebel, Ubjde ibn Džerah r,a.
- Višak imanja i ne primanje sadake:
Poslanik a,s,je obavjesti svoj ummet da će se pojaviti višak imovine, i da neće niko od muslimana da primi sadaku, u to vrijeme.
Hadis koji smo već citirali, u njemu stoji; višak imovine, tako da će se dati čovjeku 100 dirhem i opet će biti ne zadovoljan. A Adijj ibn Hatim prenosi da je Poslanik a,s, rekao; ''Ako poživiš vidjet ćeš ljude kako su im pune ruke zlata i srebra, i traži kome da, a nemože naći''.
U drugom hadisu Poslanik a,s, je rekao; ''Neće nastupiti sudnji Dan dok nebudete imali višak imanja, sve dok čovjek ne iziđe sa zekatom pa ne neđe nikog da primi od njega''. B-M
Ovaj predznak se ispunio u vreme Halife Osmana ibn Affana r,a, zatim i u Hilafetu Omera ibn Abdul Aziza.
- Pojava fitni (nereda) i ubijanje muslimana:
Rekao je Poslanik a,s, i rat koji će se desiti između muslimana''. Avf bin Malik r,a, prenosi da je Poslanik a,s, rekao: ''Zatimm fitna koja će zadesiti svačiju kuću''.
Prva fitna prvi nered je bio kad je ubijen halifa Osman ibn Affan r,a, i bio je u iskušenjima koja nisu bila poznata prije njega. Bio je potvoren da je činio zulum, i nepravdu, zatim su ga opkolili u njegovoj kući, i nisu mu dali izaći iz njegove kuće na namaz, ali je imao i grupa ashaba koji su stali u odbranu halife.
Osmana r,a, su ubili u mjesecu zul-hidžetu 35 godine po hidžri. Nakon njegovom ubistva, nastupio je nered, raširilo se zlo i proširilo se razjedinjenje, zatim se narod borio jedni protiv drugih.
Ebu Hurejre r,a, prenosi da je Poslanik a,s, rekao; ''Neće nastupiti sudnji Dan sve dok se dvije velike skupine ne sukobe, bit će mnogo ubijenih a iste su vhere''. B-M-T.
Zati su se okupili oko Alija r,a, i on je postao halifa, dok su neki otišli u Šam, a u Šamu je bio Muavija. Zatim se desili nesuglasica između Alija r,a, i Aiše r,a, zatim događaj Džemel, i tu je pobjedi Alij r,a, zatim je klanjao svima dženazu koji su izginuli sa obadvje strane, zatim se desila borba između Alija r,a, i Muavije i Amra ibn Aasa s druge strane, bitka koja se zove Safejn. Ova bitka se nije trebala dogoditi ali je jedna grupa ubacila kost među ljude i tako se i desilo. Tu je izginulo oko 90 hiljada.
Zati još jedan događaj sa haridžijama, ta smutnja među muslimanima u vreme Jezida bin Muavije, u ovoj bitci je puno izginulo ashaba r,a. Poslije ovih događaja nije bilo kuće a da nije u nju ušla smutnja i nered, baš onako kako je to i Poslanik a,s, najavio.
- Vatra koja će izaći iz Zemlje u Hidžazu:
Poslanik a,s, je obavjesti da će se nakon njega dešavati i prirodne nepogode, kao zemljotres, vulkani koji će se desiti u blizini Medine. Od Ebu Hurejre r,a, se prenosi da je Poslanik a,s, rekao; ''Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se ne pojavi vatra iz Zemlje, od njene svjetlosti će se vidjeti vratovi od deve''. Ova vatra se pojavila 654 godine po hidžri, na istočnoj strani Medine. Ali prije nje se desio zemljotres početkom u nedjelju bilo je blago do utorka, a u srijedu se žestoko pojavila, kad je nastupio petak sredinom dana, pojavio se dim gusti dim, a zatim se pojavila vatra, tako je jako sijala da je zasljeila vid, ličila je na lanac od vatre, a stanovnici su je vidjeli iz Medine. Ovo je trajalo nešto više od mjesec dana.
- Borba protiv tatara i mongola:
O ovom događaju nas je obavjestio Poslanik a,s, da će se desiti velika bitka između muslimana i plemana turk, tatara i mongola. Detaljno ih je opisao, kada bi neko pokušao da ih bolje opiše nebi to mogap. Ova bitka se desila kada su krenuli tatari, i mongoli na islamsku državu.
Od ebu Hurejre r,a, se prenosi da je Poslanik a,s, rekao: ''Neće nastupiti sudnji Dan sve dok se ne budete borili protiv, naroda, koji nosi obuću od dlake, i neće nastupiti Sudnji Dan sve dok se ne budete borili protiv naroda, koji ima lice široko''. Obalačit će dlakava krzna i obuća će im biti od krzna. Još ih Poslanik a,s, opisuje da su im oči male, rasploštenih su noseva, crvenih su lica. Još šta je Poslanik a,s, rekao; da su oni prvi koji će oteti vlast od mog ummeta, mnogi će i izginuti u toj bitci.
Poslanik a,s spominje riječ ''Kantura'a'', a ovo ime je bilo od Ibrahimove a,s, sluge koaj mu je izrodila djecu, oni su potomci njeni i od njih došao narod turk, tatari i mongoli. Kad su tatari i mongoli napali na islamski svijet, uništili su Abbasijki hilafet, uništili su i Bagdad, bacili su knjige u rijeku Didžlu tako da je njena voda pocrnjela, ubili su takođe i zadnjeg halifu abbasijskog 656 hidžretske, a bilo mu je ima Mua'tasim billah.
Imam Kurtubi spominje da su oni napali muslimane tri puta, a zadnji put su uništili Bagdad i ubili su halifu, zavladali su šamom neko vrijeme, sve dok se nije pojavio Melik el-Muzafer koji je još poznatiji kao KUTUZ, u bitci ''AJNUL DŽALUT'' .
- Prvo oslobođenje Konstantonipolja
Poslanik a,s, je najavio da će se osloboditi konstantinoplj glavni grad bizantijaca, a to je grad kojeg je sagradio kralj Konstantin, zatim oslobođenje rome glavni grad Italije.
Abdullah ibn Amru ibn As r,a, upito je Poslanika a,s, koji će se prvi grad osvojiti? Konstantinopolis ili Roma? Poslanik a,s, je odgovorio da će se prvo osvojiti grad os Herakla tj; Konstontipolis.
Ovaj događaj se desio za vreme halife Muavije, a vojskovođa je bio Jezid bin Muavije, ali tad muslimani ga nisu mogli osvojiti. No međutim za vreme halife Abdul Melika bin Mervana muslimani su ponovo pokušali da ga osvoje po drugi put, pod vođstvom njegovog sina Musejleme, okupirali su ih nekoliko godina, i opet nisu uspjeli da ga osvoje, jer su imali jake zidove i jaku odbranu.
Ali ipak se obistinilo ono što je Poslanik a,s, rekao, i zaista se i desilo osvojenje Konstantonipolja godine 857 hidžrestske ili 1453g, a osvajač je bio turski sultan Mehmed Fatif drugi, poznat kao fatih, i on je nadio ime novo tom gradu koji se zvao ''ISLAM BUL, tj, islamski grad.
A Poslanik a,s, je rekao; Muslimani će osvojiti Konstantinopoljis, blago se vođi tada, i blago se vojsci toj koju bude učestvovala''.
Ovo će se ponovo ponoviti pred samu pojavu dedžala, o kojoj će mo ponovo detaljnije progovoriti.
priredio Ef-Sedin Agić
No comments:
Post a Comment