Jan 7, 2011

Koje su karakteristike i šta je bit Allaha dž,š, ?

Koje su karakteristike i šta je bit Allaha dž,š, ?
Oktobar 26, 2010

Allah dž,š, je u potpunosti drugačiji od onoga što je stvorio, od suštine i specifičnosti svih Njegovih stvorenja. Ali, čovjek na ovom ograničenom svijetu uvjek razmišljaju ograničeno, vidi ograničeno i čuje ograničeno.

Sve, ono što čovjek vidi na ovom svijetu proporcionalno je broju pet u jednom milionu. Toliko i čuje. Naprimjer, čovjek ne čuje glas koji u jednoj sekundi napravi 40 vibracija. Također ne čuje vibracije čije brojke prelaze hiljadu. Ako je tako, onda je čovjeku data ograničena mogućnost da čuje glasove. A to je samo jedan mali dio jednog miliona.

Njegovo polje slušanja i vidljivosti je jako tijesno i ograničeno, čovjek koji toliko ograničeno vidi, čuje i zna, ako kaže za Allaha da se On ne vidi i pita se kakav je On, u+znači da Mu pripisuje kvantiet i kvalitet i da, razmišljajući o Allahu dž,š, jednostavno ne zna svoju granicu.
Ko si ti. Šta si i šta znaš da bi znao Allahovu dž,š, bit? Allah dž,š, je daleko od količine (kvantiteta) i kakvoće (Kvaliteta), i toliko je uzvišen da se ne može izmjeriti tvojim manjkavim kriterijumima. Mi još ne znamo oblast Antartika, a kako i otkud ćemo znati kakvoću Allaha dž,š. U čijoj su ruci vlast i sve postojeće prostranstvo kojim On upravlja!

Teolog kaže; ''Allah dž,š, je drugačiji od svega onoga što ti dođe na pamet'' dok sufija kaže; ''On je iza svega onoga što ti prođe kroz glavu, i iza toga, iza''. Ti si uvjek sa zavjesama koje te pokrivaju, u nekom staklenom poklopcu.

Descartes kaže; ''Čovjek je sa svim svojim čulima ograničen! Nešto što je ograničeno ne može razmišljati o neograničenom''. A Allahovo dž,š, postojanje je neograničeno i beskrajno. Na osnovu toga, čovjek kao biće koje razmišlja ograničeno ne može shavtiti Njegovu kakvoću!

Njemački književnik Goethe ovim riječima objašnjava Božije neviđeno postojanje; Tebe spominju sa hiljadu i jednim imenom, O Ti, koji postojiš, a nevidljiv si! Ne sa hiljadu, već sa hiljadama imena da te spominjem, opet Te ne mogu veličati kako treba, jer Ti si iznad svakog opisa!.
Mislioci prosuđuju da je Allah dž,š, postojeći, ali da se oblik Njegova postojanja ne može shvatiti. Allah dž.š. tj. Oblik Njegova postojanja nije nešto što čovjek može razumjeti i znati. Oko njega ne može vidjeti, niti Ga uho može čuti1 kad je tako onda ti u vezi sa Njim samo slijedi učenje vjerovjesnika, i tako trebaš vjerovati1.

Kako će se znati Allahov oblik postojanja kada je On izvor (ishodište) i uzrok postojanja i znanja? Naše postojanje je sjenka svjetlosti Njegovog postojanja, a naše znanje je samo jedno zrno Njegovog ogromnog Božanskog znanja. Naravno, na jednom nivou postoji put spoznaje Allaha dž,š, i postojanja vlasnikom stavri... oni koji su krenuli da spoznaju Allaha dž,š, na pogrešan način, oni su nesretnici koji nisu mogli uništiti oholost svojih strasti, niti čuti i okusiti šta im govori savjest, i oni su ti koji, u ime nauke i filozofije, objašnjavaju svoje zablude glupošću i besmislicama. ''Tražio sam Allaha, ali Ga nisam našao''.
Allah dž,š, Svoje postojanja i neophodnost Svoga postojanja prikazuje i u vanjskom, pojavnom svijetu i u unutanjem čovjekovom svijetu, uzdignuću srca i duše, u srčanom i duševnom kretanju: On daje da se osjeti u dubinama naše duše. Taj osjećaj savjesti korjen je svih naših znanja. On je jači od svih ograničenih znanja, svijesti, pameti i misli koje se nalaze u nama.
Svemir je sačinjen od hiljadu jezika žica koji nas podsjećaju na to. Kur'an je svojom riječitšću najveći podsjetitelj, a naš Poslanik Muhammed a,s, najsavršeniji dostavitelj.

Priredio; Sedin ef-Agić
Iz knjige; Nedoumice našeg vremena

No comments:

Post a Comment