Sep 28, 2011

Nazivanje selama ili islamski pozdrav

Nazivanje selama ili islamski pozdrav

Pitanje; kako glasi islamski pozdrav ili nazivanje selama, i da li postoje hadisi koji ukazuju na to?

Odgovor; Kada musliman sretne brata muslimana ili muslimanka sestru muslimanku, treba nazvati selam, onako kako nam je prenešeno od Poslanika a,s, a glasi ovako; Esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu, što znači; neka je na vas mir, Allahov Rahmet i Bereket.
Prenosi se od Imrana ibn Husajna, radijallahu anhu, da je rekao: «Došao je jedan čovjek Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao mu: ‘Es-selamu alejkum‘, a Poslanik mu odgovori, zatim sjede i reče: ‘Deset sevapa.’ Zatim dođe drugi čovjek i reče: ‘Es-selamu alejkum ve rahmetullah.’ Poslanik mu odvrati selam te sjede i reče: ‘Dvadeset sevapa.’ Zatim dođe i treći čovjek i reče: ‘Es-selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh‘, a Poslanik mu odvrati selam, sjede i reče: ‘Trideset sevapa.” Hadis bilježi Imam Ebu Davud, 5/379 str.
A možemo li reći nekome ”MERHABA”
Prenosi se od Ummu Hani’, Ebu Talibove kćerke da je rekla: «Na dan osvojenja Mekke otišla sam do Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i našla ga da se kupa, a njegova kćerka Fatima ga zastire. Ja sam mu nazvala selam, a on je upitao: ‘Ko je ova?’ Rekla sam: ‘Ja sam Ummu Hani’ bint Ebi Talib.’ A on mi reče: ‘Merhaben (dobro došla), Ummu Hani’…..” Hadis bilježi Buhari, Fethul-bari (1/369).

No comments:

Post a Comment

Khutbah: Solidarity Among Humankind

via IFTTT