Apr 17, 2015

Ponavljanje riječi u Kur’anu

 Ponavljanje riječi u Kur’anu

Pored do sada iznesenih čudotvornih karakteristika, Kur’an posjeduje i „matematičku mudžizu“. Jedan primjer ove mudžize je zajednički broj ponavljanja određenih riječi. Odredene riječi koje se u izvijesnom međusobnom odnosu na krajnje zbunjujući način ponavljaju u Kur’anu istom broju. Dolje su navedene riječi ove vrste i broj njihovog ponavljanja: Tako se izraz „sedam nebesa“ u Kur’anu spominje sedam puta. „Stvaranje nebesa (halku semavat)“ također se sedam puta ponavlja: Riječ „dan (jevm)“ u jednini spominje se 365 puta, a u množini, dakle, „dani (ejjam i jevmejn)“ 30 puta. Broj ponavljanja riječi „mjesec“ iznosi 12:
SEDAM NEBESA
STVARANJE NEBESA
DAN
DANI
MJESEC
7 puta
7 puta
365
30
12
Riječ „Abd-rob i riječ ibadet“ ponavljaju se 152 puta isto koliko i riječ „Rab-Gospodar“
Abd-rob/ ibadet 152
Rab-Gospodar 152
Riječ „izdaja“ spominje se 16 puta, kao i riječ „zloba (habis)“:
IZDAJA 16 puta
ZLOBA 16 puta
„Biljka“ i „stablo“ u Kur’anu se ponavljaju isti broj puta:
BILJKA 26 puta
STABLO 26 puta
Dok se riječ „kazna“ spominje 117 puta, jedan od temeljnih kur’anskih principa, „oprost“, se spominje duplo više od ovog broja, dakle 234 puta:
KAZNA 117 puta
OPROST 2×117=234 puta
Kada prebrojimo imperativ „reci“, vidjet ćemo da se on u Kur’anu spominje 332 puta. Isti rezultat ćemo dobiti i kada prebrojimo glagol „rekli su“
RECI 332 puta
REKLI SU 332 puta
Broj ponavljanja riječi «dunjaluk» i «ahiret» je isti:
DUNJALUK 115 puta
AHIRET 115 puta
Riječ «šejtan» spominje se 88 puta, koliko i riječ «melek»:
ŠEJTAN 88 puta
MELEK 88 puta
Riječ «iman» (bez određenog člana) u cijelom Kur´anu spominje se 25 puta, riječ «bogohuljenje» isto toliko:
IMAN 25 puta
BOGOHULJENJE 25 puta
Riječ «zekat» ponavlja se 32 puta, koliko i riječ «bereket»:
ZEKAT 32 puta
BEREKET 32 puta
Riječ «rahmet» ponavlja se ito toliko koliko i riječ «pravi put-hidajet»:
RAHMET 79 puta
HIDAJET 79 puta
Riječ «dobar, pošten, pobožan, čestit, ebrar» ponavlja se 6 puta, dok se riječ «bludnik, razvratnik, lažov, fadžir» ponavlja duplo manje od toga, 3 puta:
EBRAR 6 puta
FADŽIR 3 puta
Riječi «ljeto-vruće» ponavljaju se u istom broju kao i riječi «zima-hladno», 5 puta:
LJETO-VRUĆE 5 puta
ZIMA-HLADNO 5 puta
Formulacija «stvorio je vas (čovjeka)» ponavlja se u istom broju kao i «pokornost», 16 puta:
STVORIO JE VAS (ČOVJEKA) 16 puta
POKORNOST 16 puta
Riječ „vino (hamr)“ i „pijanstvo (sekere)“ ponavljaju se isto puta: 6 puta:
VINO 6 puta
PIJANSTVO 6 puta
Riječ „bogatstvo“ ponavlja se 26 puta, ali riječ „siromaštvo“ duplo manje: 13 puta.
BOGATSTVO 26 puta
SIROMAŠTVO 13 puta
Riječ „čovjek (insan)“ spominje se 65 puta, što je jednako ukupnom broju spominjanja faza stvaranja čovjeka:
ČOVJEK
65
ZEMLJA (turabun) 17
SJEME, SPERMA (nutfeh) 12
EMBRIO (‘alaq) 6
GRUDA MESA (meda’a) 3
KOST (‘izam) 15
MESO (lahm) 12
UKUPNO:
65
Riječ „život (hajat)“ i riječ „smrt (mevt)“ spominju se 140 puta.
ŽIVOT 140 puta
SMRT 140 puta
Riječ korist i riječ nered spominju se 50 puta:
KORIST 50 puta
NERED 50 puta
Riječ „ljudi“ i riječ „poslanici“ spominju se 368 puta:
LJUDI 368 puta
POSLANICI 368 puta
Riječ „Iblis“ i rečenica „traženje zaštite od Iblisa (El-istiazetu min iblis)“ ponavljaju su 11 puta:
IBLIS 11 puta
TRAŽENJE ZAŠTITE OD IBLISA 11 puta
Riječ „Nesreća (musibet)“ i riječ „zahvala (šukr)“ spominju se po 70 puta:
NESREĆA 70 puta
ZAHVALA 70 puta
Riječ „udjeljivanje“ i riječ „zadovoljstvo“ spominju se 73 puta:
UDJELJIVANJE 73 puta
ZADOVOLJSTVO 73 puta
Riječ „Zabludjeli (oni koji su u zabludi)“ i riječ „umrli“ spominje se 17 puta:
ZABLUDJELI 17 puta
UMRLI 17 puta
Riječ „sihr“ i riječ „smutnja“ spominju se po 60 puta:
LJUDI 17 puta
POSLANICI 17 puta
Riječ „akl-razum“ i riječ „nur-svjetlo“ spominju se isti broj puta, 49:
AKL-RAZUM 49 puta
NUR-SVJETLOST 49 puta
Riječ „lisan-jezik“ i riječ „mev’izat-opomena“ spominju se po 25 puta:
JEZIK 25 puta
OPOMENA 25 puta
Riječ „žudnja“ i riječ „strah“ spominju se po 8 puta:
ŽUDNJA 8 puta
STRAH 8 puta
Riječ „šiddetun-žestina, jačina“ i riječ „sabur-strpljivost“ spominju se po 114 puta:
ŽESTINA 114 puta
STRAH 114 puta
Riječ „Muhammed“ (s.a.v.a.) i riječ „šerijat“ spominju se po 4 puta:
MUHAMMED a. s. 4 puta
ŠERIAT 4 puta
Riječ „redžul-čovjek“ i riječ „mer´etun-žena“ spominju se po 24 puta:
ČOVJEK 24 puta
ŽENA 24 puta
Pored ovih interesantnih odnosa između pojedinih riječi u Kur’anu Časnom susrećemo i navođenje pojedinih harfova na početku sura za koje se tačno ne može ustvrditi značenje. Tako sura El-Bekara počinje harfovima «Elif,Lam,Mim», Sura Jasin počinje harfovima «Ja i Sin» , sura Kaf počinje harfom «kaf», sura Er-Ra’d počinje harfovima «elif-lam-mim-ra» itd. 29 kur’anskih sura počinje harfovima. Od 28 harfova arapskog pisma 14 ih se navodi u raznim kombinacijama na početku sura. Mufessiri su iznijeli nekoliko mišljenja o mogućem značenju ovih harfova na početku sura. Pored mufessira ove harfove su ispitivali i u novije doba, računarskim tehnikama i prema tim istraživanjima (koja nažalost nisam uspio provjeriti) neki su ustvrdili da recimo u surama koje počinje sa «elif-lam-mim» najviše ima harfova « elif» pa zatim «lam» , pa «mim» . Tako recimo prema navodima dr. Mustafe Mahmuda u suri Er-Ra’d harf »elif» se spominje 625, «lam» 479, «mim» 260 i «ra» 137 puta. Isti slučaj je i sa surom El-Bekare u kojoj je «elif» zastupljen 4592, «lam» 3204 i «mim» 2195 puta. U suri Ali Imran koja također počinje sa «elif-lam-mim» harf «elif» je spomenut 2578, «lam» 1885 i «mim» 1251 puta (istim redom kako su spomenuti na početku sure) … Ovo navodim samo iz razloga da se ne pomisli da je navođenjem nekih matematičkih formulacija koje sam prije spomenuo, iscrpljena navedena mogućnost, ne, ona je tim samo započeta ali vjernici koji ne sumnjaju u božansko porijeklo Kur’ana nisu se mnogo upuštali u izučavanje ovih formula jer onoga ko vjeruje u Uzvišenug Allaha na način kako to Allah Uzvišeni od njega traži ne čude ove nadnaravnosti. Vjernika interesuje Božija poruka i uputa kojoj posvećujemo svoju pažnju a ne razna prebrojavanja koja ne donose veliku pouku a često skreću pažnju sa važnih stvari na manje važne. Generacije prije nas su čvrsto vjerovale u Allaha i slijedile put islama ulažući velike napore na tom putu a da o ovim formulama nisu znale ništa, niti su osjećale da im to znanje fali…
Izvor: Džemat Oberhausen

No comments:

Post a Comment