Ponavljanje riječi u Kur’anu
Pored do sada iznesenih čudotvornih
karakteristika, Kur’an posjeduje i „matematičku mudžizu“. Jedan primjer
ove mudžize je zajednički broj ponavljanja određenih riječi. Odredene
riječi koje se u izvijesnom međusobnom odnosu na krajnje zbunjujući
način ponavljaju u Kur’anu istom broju. Dolje su navedene riječi ove
vrste i broj njihovog ponavljanja: Tako se izraz „sedam nebesa“ u Kur’anu spominje sedam puta. „Stvaranje nebesa (halku semavat)“ također se sedam puta ponavlja: Riječ „dan (jevm)“ u jednini spominje se 365 puta, a u množini, dakle, „dani (ejjam i jevmejn)“ 30 puta. Broj ponavljanja riječi „mjesec“ iznosi 12:
SEDAM NEBESA
|
STVARANJE NEBESA
|
DAN
|
DANI
|
MJESEC
|
7 puta
|
7 puta
|
365
|
30
|
12
|
Riječ „Abd-rob i riječ ibadet“ ponavljaju se 152 puta isto koliko i riječ „Rab-Gospodar“
Abd-rob/ ibadet | 152 |
Rab-Gospodar | 152 |
Riječ „izdaja“ spominje se 16 puta, kao i riječ „zloba (habis)“:
IZDAJA | 16 puta |
ZLOBA | 16 puta |
„Biljka“ i „stablo“ u Kur’anu se ponavljaju isti broj puta:
BILJKA | 26 puta |
STABLO | 26 puta |
Dok se riječ „kazna“ spominje 117 puta, jedan od temeljnih kur’anskih principa, „oprost“, se spominje duplo više od ovog broja, dakle 234 puta:
KAZNA | 117 puta |
OPROST | 2×117=234 puta |
Kada prebrojimo imperativ „reci“, vidjet ćemo da se on u Kur’anu spominje 332 puta. Isti rezultat ćemo dobiti i kada prebrojimo glagol „rekli su“
RECI | 332 puta |
REKLI SU | 332 puta |
Broj ponavljanja riječi «dunjaluk» i «ahiret» je isti:
DUNJALUK | 115 puta |
AHIRET | 115 puta |
Riječ «šejtan» spominje se 88 puta, koliko i riječ «melek»:
ŠEJTAN | 88 puta |
MELEK | 88 puta |
Riječ «iman» (bez određenog člana) u cijelom Kur´anu spominje se 25 puta, riječ «bogohuljenje» isto toliko:
IMAN | 25 puta |
BOGOHULJENJE | 25 puta |
Riječ «zekat» ponavlja se 32 puta, koliko i riječ «bereket»:
ZEKAT | 32 puta |
BEREKET | 32 puta |
Riječ «rahmet» ponavlja se ito toliko koliko i riječ «pravi put-hidajet»:
RAHMET | 79 puta |
HIDAJET | 79 puta |
Riječ «dobar, pošten, pobožan, čestit, ebrar» ponavlja se 6 puta, dok se riječ «bludnik, razvratnik, lažov, fadžir» ponavlja duplo manje od toga, 3 puta:
EBRAR | 6 puta |
FADŽIR | 3 puta |
Riječi «ljeto-vruće» ponavljaju se u istom broju kao i riječi «zima-hladno», 5 puta:
LJETO-VRUĆE | 5 puta |
ZIMA-HLADNO | 5 puta |
Formulacija «stvorio je vas (čovjeka)» ponavlja se u istom broju kao i «pokornost», 16 puta:
STVORIO JE VAS (ČOVJEKA) | 16 puta |
POKORNOST | 16 puta |
Riječ „vino (hamr)“ i „pijanstvo (sekere)“ ponavljaju se isto puta: 6 puta:
VINO | 6 puta |
PIJANSTVO | 6 puta |
Riječ „bogatstvo“ ponavlja se 26 puta, ali riječ „siromaštvo“ duplo manje: 13 puta.
BOGATSTVO | 26 puta |
SIROMAŠTVO | 13 puta |
Riječ „čovjek (insan)“ spominje se 65 puta, što je jednako ukupnom broju spominjanja faza stvaranja čovjeka:
ČOVJEK | 65 | |
ZEMLJA | (turabun) | 17 |
SJEME, SPERMA | (nutfeh) | 12 |
EMBRIO | (‘alaq) | 6 |
GRUDA MESA | (meda’a) | 3 |
KOST | (‘izam) | 15 |
MESO | (lahm) | 12 |
UKUPNO: | 65 |
Riječ „život (hajat)“ i riječ „smrt (mevt)“ spominju se 140 puta.
ŽIVOT | 140 puta |
SMRT | 140 puta |
Riječ „korist“ i riječ „nered“ spominju se 50 puta:
KORIST | 50 puta |
NERED | 50 puta |
Riječ „ljudi“ i riječ „poslanici“ spominju se 368 puta:
LJUDI | 368 puta |
POSLANICI | 368 puta |
Riječ „Iblis“ i rečenica „traženje zaštite od Iblisa (El-istiazetu min iblis)“ ponavljaju su 11 puta:
IBLIS | 11 puta |
TRAŽENJE ZAŠTITE OD IBLISA | 11 puta |
Riječ „Nesreća (musibet)“ i riječ „zahvala (šukr)“ spominju se po 70 puta:
NESREĆA | 70 puta |
ZAHVALA | 70 puta |
Riječ „udjeljivanje“ i riječ „zadovoljstvo“ spominju se 73 puta:
UDJELJIVANJE | 73 puta |
ZADOVOLJSTVO | 73 puta |
Riječ „Zabludjeli (oni koji su u zabludi)“ i riječ „umrli“ spominje se 17 puta:
ZABLUDJELI | 17 puta |
UMRLI | 17 puta |
Riječ „sihr“ i riječ „smutnja“ spominju se po 60 puta:
LJUDI | 17 puta |
POSLANICI | 17 puta |
Riječ „akl-razum“ i riječ „nur-svjetlo“ spominju se isti broj puta, 49:
AKL-RAZUM | 49 puta |
NUR-SVJETLOST | 49 puta |
Riječ „lisan-jezik“ i riječ „mev’izat-opomena“ spominju se po 25 puta:
JEZIK | 25 puta |
OPOMENA | 25 puta |
Riječ „žudnja“ i riječ „strah“ spominju se po 8 puta:
ŽUDNJA | 8 puta |
STRAH | 8 puta |
Riječ „šiddetun-žestina, jačina“ i riječ „sabur-strpljivost“ spominju se po 114 puta:
ŽESTINA | 114 puta |
STRAH | 114 puta |
Riječ „Muhammed“ (s.a.v.a.) i riječ „šerijat“ spominju se po 4 puta:
MUHAMMED a. s. | 4 puta |
ŠERIAT | 4 puta |
Riječ „redžul-čovjek“ i riječ „mer´etun-žena“ spominju se po 24 puta:
ČOVJEK | 24 puta |
ŽENA | 24 puta |
Pored ovih interesantnih odnosa između
pojedinih riječi u Kur’anu Časnom susrećemo i navođenje pojedinih
harfova na početku sura za koje se tačno ne može ustvrditi značenje.
Tako sura El-Bekara počinje harfovima «Elif,Lam,Mim», Sura Jasin počinje
harfovima «Ja i Sin» , sura Kaf počinje harfom «kaf», sura Er-Ra’d
počinje harfovima «elif-lam-mim-ra» itd. 29 kur’anskih sura počinje
harfovima. Od 28 harfova arapskog pisma 14 ih se navodi u raznim
kombinacijama na početku sura. Mufessiri su iznijeli nekoliko mišljenja o
mogućem značenju ovih harfova na početku sura. Pored mufessira ove
harfove su ispitivali i u novije doba, računarskim tehnikama i prema tim
istraživanjima (koja nažalost nisam uspio provjeriti) neki su ustvrdili
da recimo u surama koje počinje sa «elif-lam-mim» najviše ima harfova «
elif» pa zatim «lam» , pa «mim» . Tako recimo prema navodima dr.
Mustafe Mahmuda u suri Er-Ra’d harf »elif» se spominje 625, «lam» 479,
«mim» 260 i «ra» 137 puta. Isti slučaj je i sa surom El-Bekare u kojoj
je «elif» zastupljen 4592, «lam» 3204 i «mim» 2195 puta. U suri Ali
Imran koja također počinje sa «elif-lam-mim» harf «elif» je spomenut
2578, «lam» 1885 i «mim» 1251 puta (istim redom kako su spomenuti na
početku sure) … Ovo navodim samo iz razloga da se ne pomisli da je
navođenjem nekih matematičkih formulacija koje sam prije spomenuo,
iscrpljena navedena mogućnost, ne, ona je tim samo započeta ali vjernici
koji ne sumnjaju u božansko porijeklo Kur’ana nisu se mnogo upuštali u
izučavanje ovih formula jer onoga ko vjeruje u Uzvišenug Allaha na način
kako to Allah Uzvišeni od njega traži ne čude ove nadnaravnosti.
Vjernika interesuje Božija poruka i uputa kojoj posvećujemo svoju pažnju
a ne razna prebrojavanja koja ne donose veliku pouku a često skreću
pažnju sa važnih stvari na manje važne. Generacije prije nas su
čvrsto vjerovale u Allaha i slijedile put islama ulažući velike napore
na tom putu a da o ovim formulama nisu znale ništa, niti su osjećale da
im to znanje fali…
Izvor: Džemat Oberhausen
No comments:
Post a Comment