Dec 31, 2015

U KOJI ISLAM POZIVAMO?

U KOJI ISLAM POZIVAMO?


slijepaca sa slonom, oni koji su napipali kljove, na pitanje kakav je slon, odgovorili su da je slon glatka šiljata kost. Oni koji su napipali stomak, rekli su za slona da je ogromno gojazno tijelo, oni koji su napipali surlu, rekli su da je dugačko valjkasto tijelo. Istina je da slon nije samo jedno, drugo ni treće, već sve zajedno. 
Problem muslimana našeg vremena, ili velikog broja njih, ogleda se u tome što nešto, odnosno jedan dio islama, prihvataju misleći da je samo to islam pa zbog toga drugo ostavljaju, sličan je iskustvu slijepaca u dodiru sa slonom, opisanim u priči koju iznosi El-Gazali. Prema priči koja govori o susretu

Tako se našao i neko ko je uhvatio "rep" islama i pomislio da je to islam, a drugi je uhvatio "kljovu" islama i ustvrdio da je to islam. 

Islam obuhvata vjerovanje (akaid), obredoslovne radnje (ibadat), etičke norme i sistem vrijednosti (ahlak ve kijem), propise i poslovanje (šera'i ve mu'amelat) a sve to, skupa, čini cjelinu koja se ne može dijeliti. To je ono što treba teorijski i praktično znati da bismo islam shvatili kao punovažan i savršen. 

Ne bi smjela postojati dvojnost kakvu vidimo u životu mnogih muslimana s kojima je musliman vjernik u džamiji, a kad izađe iz džamije sasvim druga osoba. Tokom ramazana i nakon ramazana, musliman je oličenje dviju različitih osoba. Brojne su muslimanke koje klanjaju i poste ramazan, a na ulicu izlaze gologlave i razgolićene. 

To nije islam koji mi želimo. Mi želimo punovažni islam od kojeg se ništa ne može oduzeti, ni u razumijevanju ni u praksi. Mi pozivamo u potpuni, savršeni i čisti islam kojem ništa nije dodavano, od kojeg ništa nije oduzimano i u kojem ništa nije patvoreno."

(Dr. Jusuf el-Karadavi)

"Zato bismo rekli da je islam u koji pozivamo – savršen islam koji uzimamo bez dodavanja i oduzimanja. Mi ne uzimamo jedan dio, a da drugi ostavljamo.

No comments:

Post a Comment

Khutbah: Solidarity Among Humankind

via IFTTT