Mar 18, 2016

Iskrenost je temelj islama

Iskrenost je temelj islama

Često ponavljamo ''svjedočim da nema drogog istinskog božanstva sem Allaha i svjedočim da je Muhammed Njegov rob i Njegov poslanik'' mnogo puta na dan.  To zbog toga što je ovo ključ ulaska u islam i suština risale tj poruke svih vjerovjesnika a,s. To je izjava kroz koju svaki musliman čisti svoje srce od svega osim od ljubavi prema Allahu dž,š. To je čistoća u vjeri i iskrenost u robovanju. Nakon toga dolazi sljeđenje poslanika a,s.  Zato vjernikovo vjerovanje nije prihvatljivo bez ova dva principa i fundamenta. Iskrenost i sljeđenje poslanika a,s, kaže uzvišeni u suri Kehf 110: Ko žudi da od Gospodara svoga bude lijepo primljen, neka čini dobra djela i neka, klanjajući se Gospodaru svome, Njemu nikoga ne pridružuje!

Iskrenost je suština srca i osnova vjerovanja. Iskrenost je razlog uspjeha. Učenje o iskrenosti je najbolja nauka, iskrenost je stub vjere. Poput je zgrade koja ne može stajati bez temelja i stubova, isto tako vjera ne može postojati i opstati bez iskrenosti. Rekao je uzvišeni u suri Bejjine 5: A naređeno im je da se samo Allahu klanjaju, da Mu iskreno, kao pravovjerni, vjeru ispovijedaju, i da molitvu obavljaju, i da milostinju udjeljuju; a to je – ispravna vjera.

Poslanik a,s, je rekao: Zaista se djela vrednuju prema namjeri čovjeka (nijetu) i svako će dobiti ono što je naumio. Imam Buhari. Zaista nijet i namjera daje djelu njegovu vrijednost i validninu. Ustvari nijet transformira djelo iz rutine i običaja u pravo djelo. Kad se nijet i odluka pojave u djelu tada djela obožavanja postaju običaj i ritual.

Malik ibn Dinar r,h, je rekao: Da se bojiš za svoja djela da ti neće biti primljena je teže od samih djela. Zato svako od nas bi trebao da se zapita; Koliko je naših djela učinjeno isključivo u ime Boga, a koliko ih je učinjeno mimo toga? Ako možemo to primjetiti  i uvidit i staviti sebe na pre-ispit, to bi nam pomoglo da sagledamo koliko doista činimo djela u ime Boga. Čak naša trgovina, naše kretanje, naše spavanje, i svako djelo i sve što radimo da bude u ime Boga i da bude zapisano kao dobro djelo.

Zeid bin Haris je rekao; Ja volim da imam nijet u svim stvarima koje činim pa čak i kad jedem i pijem. Rekao je uzvišeni u suri En'am 162: Reci: Klanjanje moje, i obredi moji, i život moj, i smrt moja doista su posvećeni Allahu, Gospodaru svjetova. Zaista to čuva vjernika na ovom i budućem svijetu. U suprotnom, licemjerje je put ka uništenju vlastitih djela. Sevban r,a, prenosi da je poslanik a,s, rekao: Ja dobro poznajem ljude iz mog Ummeta koji će na Sudnji dan doći sa dobrim djelima velikim kao bijela tihamska brda, pa će ih Allah u prah i pepeo pretvoriti.  Oni su vaša braća, od vaše su kože, klanjaju noću kao što i vi klanjate, međutim, kada se osame, krše Allahove zabrane. Ibn Madže-sahih.

Prva generacija muslimana su bili iskreni, njihovo spavanje i noćni namaz, jedenje i pijenje sve se to računa kao djela robovanja odnosno ibadeta. Sve to povećava blagodati. Fudejl bin Ijjad r,h, je rekao: Allah prima samo ona djela koja su ispravna i iskrena. Ako djelo bude iskreno, a ne bude ispravno, neće biti primljeno, niti će biti primljeno ako bude ispravno, a ne bude iskreno, sve dok ne bude i iskreno i ispravno. Iskreno učinjeno djelo znači, učinjeno u ime Allaha, a ispravno, urađeno po sunnetu Allahova Poslanika. (Ebu Nuajm, Hil'jetul-evlija Tom 8 str.95)

U kudsi hadisu kog bilježi imam Muslim se kaže; Kaže Allah Uzvišeni: Ja sam sebi dovoljan i ne treba mi sudrug, pa ako neko učini djelo u Moje ime i u ime nekog drugog, Ja ću ga prepustiti tom drugom. Rekao je uzvišeni u suri 47 Zummer: Kad bi mnogobošci imali sve što je na Zemlji, i još toliko, na Sudnjem danu oni bi sve to dali da bi se teške patnje iskupili; A Allah će ih kazniti kaznom kakvu nisu mogli ni naslutiti.

Od Ebu Seida r.a. se prenosi da je rekao: Došao je Poslanik s.a.w.s. jedne prilike među nama kada smo se prisjećali Dedžala, pa je rekao: Hoćete li da vas obavijestim u čemu me je više strah za vas od Dedžala?! Rekli smo: Da! Pa je Poslanik s.a.w.s. rekao: Skriveni širk. Ustane čovjek da klanja, pa onda uljepša svoj namaz zato što ga gleda neko. Imam Ahmed.

Nši preci su naučili od poslanika a,s, kako da praktikuju iskrenost! Kasnije su i oni postali učitelji iskrenosti. Omer ibn Hattab r,a, je rekao: Ko god bude imao jaku namjeru pa i protiv sebe, Allah će ga učiniti zadovoljnim, ali ako bi se pretvarao u ono što on nije Allah će ga otkriti. Imam Ahmed je imao običaj da savjetuje svog sina; o sinčiću moj! Imaj uvjek lijep nijet i bit će ti uvjek lijepo, svo dok budeš imao lijepu namjeru!

Ali bin Al-Husain je po noći nosio hljeb i dijelio ga kao sadaku, govorio bi; davanje sadake tajno gasi Allahovu srdžbu. Stanovnici medine bi govorili; nedostaje nam skrivena sadaka od kakako je preselio Alin bin Al-Husain. Iskrenost je mjera i kriterij pomoću kojeg se razlikuju dobra i loša djela, kabul i ne kabul djela. Kad ponestane iskrenosti kod ljudi, tada nastaje; širk, varanje, zavođenje i oholost te licemjerje.

Ibn Kajjim r,h, je kazao: Postoji velika potrebau srcu koju ne može ispuniti niko sem Allah, takođe postojii zbunjenost koju nemože niko otklonut osim Allah dž,š, postoji bolest koju nemože izlječit osim iskrenost Allahu dž,š. Muaz r,a, je pitao poslanika a,s, za savjet, pa mu je poslanika,s, rekao: Očisti svoje vjerovanje i sa malo posla (rada) bit ćeš zadovoljan. 

Postoje neki faktori koju utječu na jačanje iskrenosti; Prvo; svako bi trebao da zna što je to iskrenost? Kako praktikovati nešto što čovjek ne poznaje? Iskrenost je da tvoja djela budu špčinjena samo u ime Allaha ili radi Allaha dž,š, i da nisi pomješao djela ni sa čim drugim. Jedan od zanakova je, da tvoja djela u tajnosti liče na ona koja činiš jano! Drugo: Da čovjek spozna Allahovu veličinu! Ko god spozna Allaha istinski nikada neće gledati na stvorenja, nikada neće tražiti pomoć ni od koga osim od Allaha.Dovoljan će mu biti Allaha ko se osloni samo na Njega. Rekao je uzvišeni u surii Nur 21: A da nije Allahove dobrote prema vama i milosti Njegove, nijedan se od vas ne bi nikad od grijeha očistio; ali Allah čisti onoga koga On hoće. Allah sve čuje i sve zna.

Treće: Da poznaješ samog sebe; naše duše su stvorene iz ljubavi i naginjanju ka strastima i traženju slave. Zato se moramo truditi sa samim sobom da se sačuvamo tih sklonosti i želja.uzvišeni je rekao u suri Ankebut 69: One koji se budu zbog Nas borili Mi ćemo, sigurno, putevima koji Nama vode uputiti; a Allah je, zaista, na strani onih koji dobra djela čine!

Zatim uzvišeni kaže u suri Šura 20: Onome ko bude želio nagradu na onom svijetu – umnogostručićemo mu je, a onome ko bude želio nagradu na ovom svijetu – daćemo mu je, ali mu na onom svijetu nema udjela.

Imam Šafija r,h, bi govorio; Volio bih da podučavam ovo znanje i da ljudi od toga ništa ne prepisuju meni, ni jedno slovo! Takođe je rekao: Nisam nikada imao neku debatu i raspravu a da nisam zamolio Allaha dž,š,  da istina bude na njegovoj strani (protivničkoj). Nikada nije želio da pobjedi u debati ni sakim. Njegov cilj je bio da spozna istinu pa makar istina bila kod onoga s kim rspravlja.

Zato su oni zaslužili veliku nagradu od Allaha dž,š, u suri Kasas 83 uzvišeni kaže: Taj drugi svijet daćemo onima koji ne žele da se na Zemlji ohole i da nered čine, a one koji se Allaha boje čeka sretan kraj.

Zato molimo Allaha dž,š, za iskrenost!!!

Imamsedin / March 11th 2016 / Jumadal Akhir 2nd 1437

No comments:

Post a Comment

Khutbah: Solidarity Among Humankind

via IFTTT