Jun 22, 2025

Inspiracija o jerusalimskim proročanstvom

Inspiracija o jerusalimskim proročanstvom

„Jedno od svetih mjesta na zemlji je Sirija; najsvetiji dio Sirije je Palestina; najsvetiji dio Palestine je Jerusalim; najsvetiji dio Jerusalema je plemenito svetište; najsvetiji dio plemenitog svetišta je Džamija al-Aksa[1].“

Dolazak islama i Allahovog Poslanika (sallallahu alejhi ve sellem) bio je onaj koji je unio svjetlo u svijet ispunjen tamom i nada ljudima koji je bio ispunjenim potištenošću. On (sallallahu alejhi ve sellem) zaista je bio nosilac (donosilac) radosnih vijesti.

Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) obavijestio nas je o događajima koji će zadesiti ovaj Ummet (tj. muslimansku zajednicu). Neke od ovih predaja govore o zlu koje će se dogoditi, onome što bi nas udaljilo od Allaha – dž,š, - i učinilo nas slabima pred narodima. Danas smo stvarni svjedoci mnogih od ovih događaja. U takvim periodima ponekad je lahko zaboraviti i previdjeti dobro koje se također očekuje u budućnosti, moć (snaga) i časti za muslimane koji će se dobro učvrstiti na zemlji.

Kada pogledamo primjer i život Allahovog Poslanika (sallAllahu alejhi ve sellem), vidimo da je bio osoba puna nade i optimizma. Slično kao što je početak njegovog poslanstva došao na najtamnije mjesto na Zemlji tokom najtamnijeg doba ljudske historije, tako i vidimo da je, tokom njegovog života, kada se sve činilo izgubljenim; kada su sile zla i izdaje jurišale na tvrđavu tame, Allahov Poslanik (sallAllahu alejhi ve sellem) ulijevao vjernicima nadu. U uraganu straha, stajao je čvrsto poput planine, neumoljiv u svojoj misiji. Allahov Poslanik (sallAllahu alejhi ve sellem) uvijek je bio optimističan.

 

Proročanstva (nagovještaji) u teškim vremenima

Kada su Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) i Ebu Bekr (radiyallahu anhu) vršili hidžru (selidba) iz Meke u Medinu, progonili su ih Kurejšije, a njihov najvještiji tragač, Suraka b. Malik, predvodio je put. Za njihovu glavu je bila određena nagrada, a Suraka se nadao toj nagradi. On je, u stvari, bio jedini koji je bio blizu hvatanja Allahovog Poslanika (sallallahu alejhi ve sellem) i Ebu Bekra (radiyallahu anhu), ali kad god bi se približio, njegov konj bi iznenada propao do koljena u pijesak. Kada se to dogodilo tri puta, shvatio je da je Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) zaštićen i da ga neće moći uhvatiti. Zamolio je Allahovog Poslanika (sallallahu alejhi ve sellem) da zatraži od Allaha da ga pusti, a on će zauzvrat reći Kurejšijama da ih ni oni neće moći zarobiti jer su pod Allahovom zaštitom.

Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) zamolio je Allaha, a Allah je prihvatio njegov zahtjev. Suraqah je zamolio Poslanika da mu da pismenu potvrdu kao sredstvo sigurnosti, što mu je i uručeno. Tokom toga, Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) je gledao u budućnost kada će se moćno Perzijsko carstvo raspasti. Da zastanemo na trenutak, Perzijsko carstvo je bilo jedno od najmoćnijih drevnih carstava. U vrijeme kada se islam pojavio, Perzijsko carstvo je već postojalo stotinama godina. Kao vojna sila, jednostavno nije bilo poređenja. Ipak, Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) okrenuo se prema Suraqi i rekao: „Kako ćeš se osjećati kada budeš nosio narukvice Kisre (kralja Perzije)[2]?“

U roku od desetljeća ili dva nakon što je Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) preminuo, muslimani su osvojili Perziju. Među plijenom poslanim tadašnjem halifi, Omeru ibn Khattabu (radiyallahu anhu), bile su i narukvice Kisre. Sjećajući se riječi i proročanstva Poslanika (sallallahu alejhi ve sellem), Omer je pozvao Suraqaha, koji je tada već bio u godinama i prihvatio islam prilikom osvajanja Mekke. Omer (radijallahu anhu) predao je Suraki narukvicu i ostale predmete iz Kisre da nosi, i time se ispunila vizija Allahovog Poslanika (sallallahu alejhi ve sellem).

Nekoliko godina nakon migracije, dogodila se Bitka kod Handeka (Rovovi, tranšeji). Bila je poznata i kao Ahzab (Konfederacija) jer su se, zajedno s kurejšijskim mušricima, lokalna jevrejska i arapska plemena i grupe ujedinili kako bi napali muslimane u Medini.

Muslimani su kopali rovove kako bi spriječili ulazak neprijatelja i, usred svega toga, neki su bili terorizirani strahom od činjenice da se cijela Arabija okupila protiv njih. Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) ostao je optimističan i ponovio je Allahova obećanja kada je tri puta udario u stijenu, i svaki put kada bi udario, zaiskrila bi se jaka svjetlost. U drugoj predaji se kaže da je to bilo kao svjetlo usred mračne noći; ovo je dokaz da su se tri iskre pojavile sa svakim udarom. Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) je rekao: „Allahu Ekber! Ja "Dani su mi ključevi Damaska. Kunem se Allahom da sada vidim crvene palače Damaska!" Prilikom drugog udarca, rekao je: "Allahu Akber! Dati su mi ključevi Perzije. Kunem se Allahom da vidim grad Madejin i njegovu bijelu palaču!" Zatim, prilikom trećeg udarca, rekao je: "Allahu Akber! Dati su mi ključevi Jemena." Kunem se Allahom da sada vidim vrata Sane!“[3]

Licemjeri među njima bi isticali i zadržavali se na stvarnosti da su oni, muslimani, bili pod opsadom, a ipak je Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) govorio o vođenju svijeta. To je služilo jačanju imana (vjere) vjernika; ove radosne vijesti su im jasno dale do znanja da je Ummet predodređen za veće stvari, šta god da se dogodi tokom ove bitke. Naravno, znamo da se u roku od otprilike dvije decenije vizija Allahovog Poslanika (sallallahu alejhi ve sellem) ispunila i sva spomenuta mjesta su došla pod vlast islama.

U drugim prilikama, Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) donosio je odluke koje nisu bile za njegovo vrijeme, već za buduću generaciju. To se može ilustrovati Mikatom (tačkom/granicom na kojoj Ihrám može... početi)[4].

Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) učinio je Zul-Hulaifu mikatom za narod Medine; El-Džuhfu za narod Šama; Karn-ul-Manazil za narod Nedžda; i Jalamlam za narod Jemena[5]. U vrijeme kada je Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) postavio ove mevakite, nije bilo muslimanske zajednice u pravcu Perzije, Sirije ili Jemena, a ipak je Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) pokazao da je vizionar i vjerovao je da će doći vrijeme kada će islam i muslimani dosegnuti svaki kutak zemlje.

 

Nedavni događaji i proročanstvo o Jerusalemu

Nedavna objava u vezi sa statusom Jerusalema i njegovim određivanjem od strane Donalda Trumpa i američke administracije za glavni grad ilegalne i okupacijske države Izraela je, riječima malezijskog ministra odbrane, Hishammuddin Hussein je "šamar muslimanskom svijetu". To pokazuje koliko je slaba pozicija Ummeta. U ovoj situaciji je vrlo lako postati malodušan. Međutim, iz gore navedenih primjera učimo da je Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) koristio takva vremena da inspiriše nadu i stoga je ovo pogodno vrijeme da se prisjetimo proročanstava u vezi s Jerusalemom.

Abdullah b. Hawwala El-Azdi (radiiyallahu anhu) prenosi da je Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) stavio ruku na moju glavu i rekao: "Ibn Hawwala, ako vidiš da se Kalifat nastanio u Svetoj zemlji (Jerusalimu), onda su zemljotresi, nevolje i veliki događaji blizu." Posljednji Čas tog dana bit će bliži ljudima nego što je moja ruka tvojoj glavi.[6]

Yunus b. Maysarah (radijAllahu ʿanhu) također prenosi da je Poslanik (sallallahu ʿalayhi wa sellem) rekao: Ova stvar (Halifat) će biti poslije mene u Medini, zatim u Al-Šamu, zatim u Džeziri, zatim u Iraku, zatim u Gradu, a zatim u Al-Kudsu (Jerusalimu). Ako je u Al-Qudsu, njegova domovina je tamo, i ako ga bilo koji narod protjera, nikada se tamo neće vratiti.[7]

ʿAbd Al-Ramān b. Abī Umayrah (radijāllahu ʿanhu) prenosi da je Poslanik (sallallahu 'alejhi ve sellem) rekao: Bit će zakletva vjernosti prema uputama u Al-Qudsu (Jerusalimu).[8]

Ovo su zaista nevjerovatni hadisi. Ono što iz njih možemo zaključiti jeste da neće samo Jerusalem biti oslobođen, već će se i sjedište halife uspostaviti na zemlji. Precizan redoslijed mjesta spomenutih u jednom od gornjih hadisa je zaista fascinantan. Znamo da je Hilafet započeo u Medini, a zatim, za vrijeme vladavine Umejada, prenesen u Šam/Siriju. Sljedeće spomenuto mjesto, Džezira (Gornja Mezopotamija), je mjesto koje je u rani periodi islama pokrivali su područja između onoga što danas nazivamo Irakom, Sirijom i Turskom, uključujući gradove poput Mosula i Rake, koji su bili glavni centri starog Ummajadskog kalifata, i Harrana. Za vrijeme vladavine Ummajadskog halife, Hišam b. Abd al-Malik (724-743) učinio je grad Resafu, koja dolazi s okrugom Rake, svojom rezidencijom gdje je izgradio nekoliko palata. Zatim, za vrijeme vladavine Marvana II, grad Harran postao je sjedište Kalifata koji se protezao od Španije do Centralne Azije (744-750) sve dok ga nisu osvojili i opljačkali Abbasidi 750. godine. I Raka i Harran nalazili su se unutar područja koje je bilo poznato kao Džezira i stoga je očigledno da je Džezira bila privremeno sjedište Ummajada tokom njihovog posljednjeg perioda. Sljedeću spomenutu lokaciju - Irak - popunili su Abbasidi koji su Bagdad učinili svojom carskom prijestolnicom. Što se tiče na sljedećoj lokaciji, mnogi naučnici su naveli da se referenca na "Grad" odnosila na Heraklijev grad Konstantinopolj (Istanbul) koji je, naravno, postao glavni grad Osmanskog kalifata.Zatim ostavlja još jedan grad – Al-Quds, Jerusalem.

Ni u jednom trenutku slavne historije islama, hilafet nije bio u Jerusalemu. Salahudin, koji je osvojio Jerusalem od barbarskih križara, nije bio halifa muslimana – bio je odlikovan titulom sultana koji je i sam dao odanost Abasidima. U svakom slučaju, njegova baza (Ajubida) bio je Damask, a ne Jerusalem.

 

Stvari koje treba napomenuti:

Gledajući kroz historiju islama, saznajemo da se ne pojavljuje ni pobožan vođa, ni hrabri oslobodilac, osim što postoje pobožni pojedinci i učenjaci koji ih podučavaju i vode i suočavaju se s njihovim borbama.

Očigledan primjer je Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) i ashabi koje je on njegovao i odgojio. Liderstvo ima mnogo aspekata; sve ih je posjedovao Allahov Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem). Među njima je bila sposobnost motiviranja, inspirisanja i davanja nade – poseban sastojak koji danas nedostaje mnogima.

Ovaj aspekt liderstva nalazimo utkan u sve velike ličnosti u historiji islama.

Uzmimo za primjer Salāhuddina; njegovao ga je učenjak i vladar Nūruddīn Zenghi, koji je postavio temelje za oslobođenje Al-Akse i koji je inspirirao Salāhuddina. Baš kao što je Allahov Poslanik (sall Allāhu ʿalayhi wa sellem) postavio Miqāt za buduću svrhu, Nūruddīn je izgradio izuzetan i raskošan mimber u Aleppu oko 1154. godine. Ovaj mimber je trebao biti postavljen u džamiji al-Aksa. Izgrađen je više od trideset godina prije oslobođenja al-Qudsa od strane Salāhuddina 1187. godine nakon što je oslobođenje završeno, minber je postavljen unutar džamije.

Kasnije u životu i nakon Nūruddīnove smrti, Salāhuddīna je motivirao učenjak Behr-addīn b. Sheddād da dovrši oslobođenje i pratio ga je u bitkama na tom putu.

Drugi primjer je Muhammed Al-Fāti. To je bio čovjek koji je od 12. godine usadio Allahovu riječ (subānahu wa taʿālā) u svoje srce, a posebno mu je šejh Shamsuddīn usadio hadis o osvajanju Carigrada tako da mu je to zauvijek promijenilo život. Osvojio je Carigrad i s njim efektivno započeo slavnu vladavinu Osmanskog kalifata. Šejh Shamsuddīn, kao i oni prije njega, pratio je Muhammeda al-Fātiha u bitkama na tom putu.

Tokom vremena križarskih ratova, Ibn Asākir je napisao svoje magnum opus, Tārīkh madīnat Dimashq, "Historija grada Damaska", koji je bio najveći biografski rječnik ikada nastao u srednjovjekovnom periodu. Sa 74 toma, plus indeksima dodatnih 6 toma, ovo je jedno od blaga islamske historiografije. Slavio je svetost Sirije dokumentirajući živote i dostignuća značajnih muškaraca i žena koji su živjeli u ovoj regiji. Glavni cilj Ibn Asākira pri sastavljanju ovog djela i naglašavanju svetosti zemlje bio je inspirirati muslimane da je zaštite od križara.

Danas su nam potrebni naučnici koji će slično educirati mase o vrlinama ove svete zemlje, usaditi ljubav prema njoj i podsjetiti ih na proročanstvo koje će se ispuniti. Moramo ponovo inspirirati ummet na veličinu i, možda će tada Allah poslati među nas velike ljude poput onih gore spomenutih.

Konačno, jasno je da je Trumpov potez omogućen samo izdajom koju su pokazali lideri nekih država s muslimanskom većinom, koji su posljednjih nekoliko godina okruživali palestinske pokrete otpora poput okrutnih ajkula, gušeći ih i gotovo bacajući na koljena. Bila je to proračunata objava učinjena u vrijeme kada bi se suočili s ograničenim rizicima. Međutim, Allah je putem Svojeg Poslanika (sallallahu alejhi ve sellem) već jasno stavio do znanja da ova pretpostavka nije ništa drugo do očigledna pogrešna procjena jer otpor nikada neće prestati:

Ebu Hurejre (radiiyallahu anhu) prenosi da je Poslanik (sallallahu alejhi ve sellem) rekao: „Grupa mog Ummeta neće prestati da se bori na vratima Damaska ​​i na vratima Kudsa (Jerusalima) i njegove okoline. Izdaja ili dezerterstvo onoga ko ih napusti neće im nimalo naštetiti. Oni će ostati pobjednici, stojeći za istinu, sve dok ne dođe Posljednji čas.[9]



[1] Ibn Asakir

[2] Život Allahovog Poslanika, dr. Sallabija

[3] Imam Ahmed

[4] Stanje u koje osoba ulazi da bi obavila hadž

[5] Imam Buhari

[6] Ahmed, Abu Davud

[7] Ibn Asakir (ovaj hadis je od strane nekih ocijenjen kao slab, međutim, sadržaj je ojačan drugim hadisima koji se odnose na ovo pitanje)

[8] Imam Buhari, Muslim

[9] Imam Tabarani

No comments:

Post a Comment

Inspiracija o jerusalimskim proročanstvom

Inspiracija o jerusalimskim proročanstvom „Jedno od svetih mjesta na zemlji je Sirija; najsvetiji dio Sirije je Palestina; najsvetiji dio ...