Aug 7, 2025

Tri kazne naroda Bani Israila kojih muslimani trebaju biti svjesni

 Tri kazne naroda Bani Israila kojih muslimani trebaju biti svjesni

(Bani Israil je zajednica koja se najčešće spominje u Kur'anu, koju Allah dž,š, strogo kori, podsjeća na obilne milosti koje su primili, ali umjesto da budu zahvalni, na kraju su na sebe navukli Allahov gnjev i srdžbu. Njihova pobuna protiv Allahovih naredbi, prkoseći Njegovim naredbama, daje primjer muslimanima, čitaocima i učačima Kur'ana, da se čuvaju da ih ne oponašaju u neposlušnosti i pobuni protiv Allahove dž,š, naredbe, inače bi mogli doživjeti istu sudbinu. Ovaj članak razmatra i podsjeća na kaznu koju je Bani Israil dobio i koju će nastaviti dobijati do Sudnjeg dana, sudbine koja će čekati i mnoge muslimane ovog Ummeta ako ih slijede.)

Obratite pažnju na sljedeće upozorenje koje je izdao Allahov Poslanik (s.a.v.s.):

"Slijedit ćete puteve onih naroda koji su bili prije vas, pedalj po pedalj i lakat po lakat (tj. centimetar po centimetar), toliko da biste ih slijedili čak i ako bi ušli u rupu guštera." Upitali smo: „O Allahov Poslaniče (s.a.v.s.), [misliš li] na Jevreje i kršćane?“ Rekao je: „Koga drugog?“ (Sahih Buhari: 7320)

Gornji hadis je proročanstvo ili nagovještaj o tome šta će muslimani učiniti, a ujedno i zakonsko upozorenje o tome šta ne bi trebali činiti. Među ozbiljnim nedjelima plemena Bani Israila, jedno je bilo pretvaranje harama (nedozvoljenog) u halal (dozvoljeno) pogrešnim tumačenjem Allahove naredbe. Primjerna priča spominje se u suri El-Earaf, a posljedice su također navedene u sljedećim ajetima, podsjećajući vjernike da se ne miješaju s Allahovim ajetima.

وَاسْأَلْهُمْ عَنِ الْقَرْيَةِ الَّتِي كَانَتْ حَاضِرَةَ الْبَحْرِ إِذْ يَعْدُونَ فِي السَّبْتِ إِذْ تَأْتِيهِمْ حِيتَانُهُمْ يَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعًا وَيَوْمَ لَا يَسْبِتُونَ ۙ لَا تَأْتِيهِمْ ۚ كَذَٰلِكَ نَبْلُوهُم بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ ﴿١٦٣﴾‏

I upitaj ih o gradu koji se nalazio pored mora kad su propise o suboti kršili: kada su im ribe, na oči njihove, dolazile dok su subotu svetkovali, a kad nisu svetkovali, one im nisu dolazile. Eto, tako smo ih u iskušenje dovodili zato što su stalno griješili.“ [Sura El Earaf: 163]

 

Ibn Abbas (Allah neka je zadovoljan njime) je rekao: „To je bilo selo koje se zvalo Aila i nalazilo se između Medijana i Tura. Allah ih je iskušao zabranivši im da love ribu u subotu (od zalaska sunca u petak do zalaska sunca u subotu) i poslao im je ribu u velikim količinama da ih iskuša kao test na dan kada je ribolov bio zabranjen, dok se preostalih šest dana riba nije pojavljivala.“

Među njima je bilo ljudi koji su prekršili Allahove naredbe prevarantskim trikovima. Iskopali su kanal, sakupili svu ribu mrežama i konopcima koja je plutala u subotu i uhvatili je sljedećeg dana. Pokušali su se opravdati tvrdeći da je hvatanje ribe zabranjeno, a sakupljanje nije. Zla djela su na površini izgledala dozvoljeno, pa je i njihova kazna bila kompatibilna s njihovim grijesima.

Kada su se pobunili, podijelili su se u tri grupe. Jedni su se upuštali u haram, drugi se nisu upuštali u to, ali ni oni nisu sprječavali druge u tome, a treći su ih spriječili da promijene Allahovu naredbu lukavim rješenjem. Međutim, druga grupa, koja se činila neutralnom, pokušala je zaustaviti treću grupu koja je bila posvećena islahu (popravljanju ljudi i ispravljanje) ljudi, nešto što se dešava i danas među mnogim muslimanima. Kuran nastavlja izvještavati o incidentu,

وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِّنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿١٦٤﴾‏

A kad neki od njih rekoše: "Zašto opominjete narod koji će Allah uništiti ili ga teškim mukama namučiti?" – oni odgovoriše: "Da bismo se pred Gospodarom vašim opravdali i da bi se oni grijeha klonili." [Sura El Earaf: 164]

U gornjem ajetu postoje važne lekcije koje mnogi od nas predviđaju.

1- Kad god jedna grupa zaustavi ljude od zla, bit će onih koji će ih demoralizirati i pokušati ih zaustaviti.

2- Islah, popravljanje ljudi, čini se iz dva razloga: da bi se oslobodili Allahove kazne i s nadom da će ljudi obratiti pažnju i zaustaviti zlo.

3- Uvijek bismo trebali pokušavati biti s ljudima koji sprječavaju druge od zla.

Teška i bolna kazna

فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ ﴿١٦٥﴾‏ فَلَمَّا عَتَوْا عَن مَّا نُهُوا عَنْهُ قُلْنَا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِينَ ﴿١٦٦﴾‏ وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكَ لَيَبْعَثَنَّ عَلَيْهِمْ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَن يَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ ۗ إِنَّ رَبَّكَ لَسَرِيعُ الْعِقَابِ ۖ وَإِنَّهُ لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿١٦٧﴾‏ وَقَطَّعْنَاهُمْ فِي الْأَرْضِ أُمَمًا ۖ مِّنْهُمُ الصَّالِحُونَ وَمِنْهُمْ دُونَ ذَٰلِكَ ۖ وَبَلَوْنَاهُم بِالْحَسَنَاتِ وَالسَّيِّئَاتِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ ﴿١٦٨﴾

I kada zaboraviše ono čime su bili opominjani, Mi izbavismo one koji su od nevaljalih djela odvraćali, a teškom kaznom kaznismo grješnike, zato što su stalno u grijehu bili. I pošto su oni bahato odbili da se okane onoga što im se zabranjivalo, Mi smo im rekli: "Postanite majmuni prezreni!" I Gospodar tvoj obznani da će do Smaka svijeta prepuštati nad njima vlast nekome ko će ih na najgori način tlačiti. Gospodar tvoj je, doista, brz kad kažnjava, a On oprašta i samilostan je. I Mi smo ih po Zemlji kao narode raspodijelili: ima ih dobrih, a i onih koji to nisu; i u dobru i u zlu smo ih provjeravali da bi se opametili..“ [El Earaf: 165-168]

Tri kazne za Benu Israil

1- Pretvoreni su u sramotne majmune. Ibn Abbas je rekao: „Allah ih je pretvorio u majmune i svinje. Mladi su pretvoreni u majmune, a stari u svinje.“ (Tefsir Al Awfi-Al Baqarah: 65) Katade (učenik Ibn Abbasa) je rekao: „Pretvoreni su u zavijajuće majmune s repovima.“ Imam Dahhak citira Ibn Abbasa koji je rekao: „Živjeli su na Zemlji samo tri dana, kao što nijedna osoba koju je preobrazila božja kazna ne živi duže od tri dana. Nisu mogli ni jesti ni piti.“ (Tefsir Ibn Kathir: Al Bakara: 65)

2. Allah im je nametnuo strašne vlade. Ajet 167 kaže da će im Allah poslati strašnu vladu ili vlast do Sudnjeg dana, a to će biti ponižavajuća patnja. Ta'adhana znači zavjetu slična izjava, obećana riječ. Musa a,s, je natjerao Jevreje da plaćaju porez 7 do 13 godina, i on je bio prvi koji je to učinio. Historija nas također obavještava da su Jevreji pali pod grčke vladare Hushdanin i Haldejce. (Tefsir Ibn Kathir: El Earaf: 167) Ubrzo nakon što su Jevreji ubili Poslanika Jahju a,s, Nabukodonosor, mesopotamski vladar, ubio je šezdeset hiljada Jevreja u Jerusalemu pri ulasku u grad, a kasnije su križari osramotili Jevreje dva stoljeća. (Kasasul Anbija, pod Pričom o Poslaniku Jahji a,s,).

Ibn Abbas je rekao: „U budućnosti će Jevreji stati na stranu Dedžala i bit će ubijeni od strane Isa Ibn Merjema i njegove vojske muslimana.“ (Ibn Kathir, El-Earaf: 167) Muslimani su upozoreni ovom pričom, kao što Kur'an kaže,

لَقَدْ كَانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِّأُولِي الْأَلْبَابِ.

U kazivanju o njima je pouka za one koji su razumom obdareni..“ [Sura Jusuf: 111]

U dugom hadisu, Allahov Poslanik (s.a.v.s.) upozorio je svoje sljedbenike na određene kazne kao posljedice određenih grijeha,

Ako varaju na vagi i mjerama, pogodit će ih glad, teška nesreća i ugnjetavanje njihovih vladara.“ (Sunan Ibn Madže: 4019)

1. Bili su podijeljeni u sekte i grupe. Formiranje sekti je devijacija, a Kur'an je muslimanima zabranio da to čine. To slabi zajednicu, briše dobrotu i čini zajednicu lakim plijenom za iskušenja i nevolje raznih vrsta. Allahova je kazna da se zajednica podijeli na sekte. Sljedećih nekoliko ajeta nas obavještava o štetnosti podjele u vjeri i u zajednici.

وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿٤٦﴾.

„I pokoravajte se Allahu i Poslaniku Njegovu, i ne prepirite se da ne biste klonuli i bez borbenog duha ostali; i budite izdržljivi, jer Allah je, zaista, na strani izdržljivih.“ [Sura El-Enfal: 46]

 إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ ۚ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ ﴿١٥٩﴾.

Tebe se ništa ne tiču oni koji su vjeru svoju raskomadali i u stranke se podijelili, Allah će se za njih pobrinuti. On će ih o onome što su radili obavijestiti.“ [Sura El-En'am: 159]

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ

„Svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte!.“ [Sura El-Imran: 103]

Pretvaranje harama u halal priziva Allahovu kaznu

Allahov Poslanik (s.a.v.s.) je naredio muslimanima: „Ne činite ono što su počinili Jevreji, kršeći ono što je Allah zabranio obmanom.“ (Tefsir Ibn Kathir: Sura El-Bekare: 65, sa snažnim lancem predaje)

Međutim, u ovom ummetu će biti ljudi, prema Poslanikovoj najavi, koji će haram pretvoriti u halal. Njihova kazna će biti ista kao ona koja je data Benu Israilu. Ebu Malik Eš'ari prenosi da je Allahov Poslanik (s.a.v.s.) rekao: „Među mojim sljedbenicima bit će onih koji će smatrati dozvoljenim seksualni odnos, nošenje svile, pijenje alkoholnih pića i korištenje muzičkih instrumenata. A bit će i onih koji će ostati blizu planine, a navečer će im doći pastir s njihovim ovcama i nešto će ih zamoliti, ali će mu oni reći: 'Vratite nam se sutra.' Allah će ih uništiti tokom noći i pustiti da planina padne na njih, a ostale će pretvoriti u majmune i svinje i ostat će takvi do Sudnjeg dana.“ (Sahih Al Buhari)

Priče iz Kur'ana nisu priče za laku noć koje se čitaju djeci da bi ih uspavala, već su pune lekcija, pravila islamske etike i zahtjeva da budu poslušni i oprezni u pogledu kažnjavanja. Sumirajući priču o božanskoj kazni Bani Israila, Allah kaže:

فَجَعَلْنَاهَا نَكَالًا لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهَا وَمَا خَلْفَهَا وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ ﴿٦٦﴾‏.

Savremenicima i pokoljenjima njihovim to smo učinili opomenom, a poukom onima koji se boje Allaha.“ [Sura El-Bekare: 66]

No comments:

Post a Comment

Jevreji u Časnom Kur'anu (njihove karakteristike i njihov kraj)

  Jevreji u Časnom Kur'anu (njihove karakteristike i njihov kraj) Jeste li se ikada pitali o pravom odnosu između islama i Jevreja? U...