Tri kazne naroda Bani Israila kojih muslimani trebaju biti svjesni
(Bani Israil je zajednica koja se najčešće
spominje u Kur'anu, koju Allah dž,š, strogo kori, podsjeća na obilne
milosti koje su primili, ali umjesto da budu zahvalni, na kraju su na sebe
navukli Allahov gnjev i srdžbu. Njihova pobuna protiv Allahovih naredbi,
prkoseći Njegovim naredbama, daje primjer muslimanima, čitaocima i učačima
Kur'ana, da se čuvaju da ih ne oponašaju u neposlušnosti i pobuni protiv
Allahove dž,š, naredbe, inače bi mogli doživjeti istu sudbinu. Ovaj članak
razmatra i podsjeća na kaznu koju je Bani Israil dobio i koju će nastaviti dobijati
do Sudnjeg dana, sudbine koja će čekati i mnoge muslimane ovog Ummeta ako ih
slijede.)
Obratite pažnju na sljedeće upozorenje koje je
izdao Allahov Poslanik (s.a.v.s.):
"Slijedit ćete puteve onih naroda koji su
bili prije vas, pedalj po pedalj i lakat po lakat (tj. centimetar po
centimetar), toliko da biste ih slijedili čak i ako bi ušli u rupu guštera."
Upitali smo: „O Allahov Poslaniče (s.a.v.s.), [misliš li] na Jevreje
i kršćane?“ Rekao je: „Koga drugog?“ (Sahih Buhari: 7320)
Gornji hadis je proročanstvo ili nagovještaj o
tome šta će muslimani učiniti, a ujedno i zakonsko upozorenje o tome šta ne bi
trebali činiti. Među ozbiljnim nedjelima plemena Bani Israila, jedno je bilo
pretvaranje harama (nedozvoljenog) u halal (dozvoljeno) pogrešnim tumačenjem
Allahove naredbe. Primjerna priča spominje se u suri El-Earaf, a posljedice su
također navedene u sljedećim ajetima, podsjećajući vjernike da se ne miješaju s
Allahovim ajetima.
وَاسْأَلْهُمْ عَنِ الْقَرْيَةِ الَّتِي
كَانَتْ حَاضِرَةَ الْبَحْرِ إِذْ يَعْدُونَ فِي السَّبْتِ إِذْ تَأْتِيهِمْ
حِيتَانُهُمْ يَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعًا وَيَوْمَ لَا يَسْبِتُونَ ۙ لَا تَأْتِيهِمْ ۚ كَذَٰلِكَ نَبْلُوهُم بِمَا كَانُوا
يَفْسُقُونَ ﴿١٦٣﴾
„I upitaj ih o gradu koji se nalazio pored
mora kad su propise o suboti kršili: kada su im ribe, na oči njihove, dolazile
dok su subotu svetkovali, a kad nisu svetkovali, one im nisu dolazile. Eto,
tako smo ih u iskušenje dovodili zato što su stalno griješili.“ [Sura El Earaf:
163]
Ibn Abbas (Allah neka je zadovoljan njime) je
rekao: „To je bilo selo koje se zvalo Aila i nalazilo se između Medijana i
Tura. Allah ih je iskušao zabranivši im da love ribu u subotu (od zalaska
sunca u petak do zalaska sunca u subotu) i poslao im je ribu u velikim
količinama da ih iskuša kao test na dan kada je ribolov bio zabranjen, dok se
preostalih šest dana riba nije pojavljivala.“
Među njima je bilo ljudi koji su prekršili
Allahove naredbe prevarantskim trikovima. Iskopali su kanal, sakupili svu ribu
mrežama i konopcima koja je plutala u subotu i uhvatili je sljedećeg dana.
Pokušali su se opravdati tvrdeći da je hvatanje ribe zabranjeno, a sakupljanje
nije. Zla djela su na površini izgledala dozvoljeno, pa je i njihova kazna bila
kompatibilna s njihovim grijesima.
Kada su se pobunili, podijelili su se u tri
grupe. Jedni su se upuštali u haram, drugi se nisu upuštali u to, ali ni oni
nisu sprječavali druge u tome, a treći su ih spriječili da promijene Allahovu
naredbu lukavim rješenjem. Međutim, druga grupa, koja se činila neutralnom,
pokušala je zaustaviti treću grupu koja je bila posvećena islahu (popravljanju
ljudi i ispravljanje) ljudi, nešto što se dešava i danas među mnogim
muslimanima. Kuran nastavlja izvještavati o incidentu,
وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِّنْهُمْ لِمَ
تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ
مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ
وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿١٦٤﴾
„A kad neki od njih rekoše: "Zašto
opominjete narod koji će Allah uništiti ili ga teškim mukama namučiti?" –
oni odgovoriše: "Da bismo se pred Gospodarom vašim opravdali i da bi se
oni grijeha klonili." [Sura El Earaf: 164]
U gornjem ajetu postoje važne lekcije koje mnogi
od nas predviđaju.
1- Kad god jedna grupa zaustavi ljude od zla, bit
će onih koji će ih demoralizirati i pokušati ih zaustaviti.
2- Islah, popravljanje ljudi, čini se iz dva
razloga: da bi se oslobodili Allahove kazne i s nadom da će ljudi obratiti
pažnju i zaustaviti zlo.
3- Uvijek bismo trebali pokušavati biti s ljudima
koji sprječavaju druge od zla.
Teška i bolna kazna
فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ
أَنجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا
بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ ﴿١٦٥﴾ فَلَمَّا عَتَوْا عَن مَّا نُهُوا عَنْهُ قُلْنَا
لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِينَ ﴿١٦٦﴾ وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكَ لَيَبْعَثَنَّ عَلَيْهِمْ
إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَن يَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ ۗ إِنَّ رَبَّكَ لَسَرِيعُ الْعِقَابِ ۖ وَإِنَّهُ لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿١٦٧﴾ وَقَطَّعْنَاهُمْ فِي الْأَرْضِ أُمَمًا ۖ مِّنْهُمُ الصَّالِحُونَ وَمِنْهُمْ دُونَ ذَٰلِكَ ۖ وَبَلَوْنَاهُم بِالْحَسَنَاتِ وَالسَّيِّئَاتِ لَعَلَّهُمْ
يَرْجِعُونَ ﴿١٦٨﴾
„I kada zaboraviše ono čime su bili
opominjani, Mi izbavismo one koji su od nevaljalih djela odvraćali, a teškom
kaznom kaznismo grješnike, zato što su stalno u grijehu bili. I pošto su oni
bahato odbili da se okane onoga što im se zabranjivalo, Mi smo im rekli:
"Postanite majmuni prezreni!" I Gospodar tvoj obznani da će do Smaka
svijeta prepuštati nad njima vlast nekome ko će ih na najgori način tlačiti.
Gospodar tvoj je, doista, brz kad kažnjava, a On oprašta i samilostan je. I Mi
smo ih po Zemlji kao narode raspodijelili: ima ih dobrih, a i onih koji to
nisu; i u dobru i u zlu smo ih provjeravali da bi se opametili..“ [El Earaf:
165-168]
Tri kazne za Benu Israil
1- Pretvoreni su u sramotne majmune. Ibn
Abbas je rekao: „Allah ih je pretvorio u majmune i svinje. Mladi su
pretvoreni u majmune, a stari u svinje.“ (Tefsir Al Awfi-Al Baqarah: 65) Katade
(učenik Ibn Abbasa) je rekao: „Pretvoreni su u zavijajuće majmune s
repovima.“ Imam Dahhak citira Ibn Abbasa koji je rekao: „Živjeli su na
Zemlji samo tri dana, kao što nijedna osoba koju je preobrazila božja kazna ne
živi duže od tri dana. Nisu mogli ni jesti ni piti.“ (Tefsir Ibn Kathir: Al
Bakara: 65)
2. Allah im je nametnuo strašne vlade.
Ajet 167 kaže da će im Allah poslati strašnu vladu ili vlast do Sudnjeg dana, a
to će biti ponižavajuća patnja. Ta'adhana znači zavjetu slična izjava, obećana
riječ. Musa a,s, je natjerao Jevreje da plaćaju porez 7 do 13 godina, i on je
bio prvi koji je to učinio. Historija nas također obavještava da su Jevreji
pali pod grčke vladare Hushdanin i Haldejce. (Tefsir Ibn Kathir: El Earaf: 167)
Ubrzo nakon što su Jevreji ubili Poslanika Jahju a,s, Nabukodonosor,
mesopotamski vladar, ubio je šezdeset hiljada Jevreja u Jerusalemu pri ulasku u
grad, a kasnije su križari osramotili Jevreje dva stoljeća. (Kasasul Anbija,
pod Pričom o Poslaniku Jahji a,s,).
Ibn Abbas je rekao: „U budućnosti će Jevreji
stati na stranu Dedžala i bit će ubijeni od strane Isa Ibn Merjema i njegove
vojske muslimana.“ (Ibn Kathir, El-Earaf: 167) Muslimani su upozoreni ovom
pričom, kao što Kur'an kaže,
لَقَدْ كَانَ فِي قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ
لِّأُولِي الْأَلْبَابِ.
„U kazivanju o njima je pouka za one koji su
razumom obdareni..“ [Sura Jusuf: 111]
U dugom hadisu, Allahov Poslanik (s.a.v.s.)
upozorio je svoje sljedbenike na određene kazne kao posljedice određenih
grijeha,
„Ako varaju na vagi i mjerama, pogodit će ih
glad, teška nesreća i ugnjetavanje njihovih vladara.“ (Sunan Ibn Madže:
4019)
1. Bili su podijeljeni u sekte i grupe.
Formiranje sekti je devijacija, a Kur'an je muslimanima zabranio da to čine. To
slabi zajednicu, briše dobrotu i čini zajednicu lakim plijenom za iskušenja i
nevolje raznih vrsta. Allahova je kazna da se zajednica podijeli na sekte.
Sljedećih nekoliko ajeta nas obavještava o štetnosti podjele u vjeri i u
zajednici.
وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا
تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿٤٦﴾.
„I pokoravajte se Allahu i Poslaniku Njegovu, i
ne prepirite se da ne biste klonuli i bez borbenog duha ostali; i budite
izdržljivi, jer Allah je, zaista, na strani izdržljivih.“ [Sura El-Enfal: 46]
إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ
وَكَانُوا شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ ۚ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُوا
يَفْعَلُونَ ﴿١٥٩﴾.
„Tebe se ništa ne tiču oni koji su vjeru svoju
raskomadali i u stranke se podijelili, Allah će se za njih pobrinuti. On će ih
o onome što su radili obavijestiti.“ [Sura El-En'am: 159]
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ
جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ
„Svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se
ne razjedinjujte!.“ [Sura El-Imran: 103]
Pretvaranje harama u halal priziva Allahovu kaznu
Allahov Poslanik (s.a.v.s.) je naredio
muslimanima: „Ne činite ono što su počinili Jevreji, kršeći ono što je Allah
zabranio obmanom.“ (Tefsir Ibn Kathir: Sura El-Bekare: 65, sa snažnim
lancem predaje)
Međutim, u ovom ummetu će biti ljudi, prema Poslanikovoj
najavi, koji će haram pretvoriti u halal. Njihova kazna će biti ista kao ona
koja je data Benu Israilu. Ebu Malik Eš'ari prenosi da je Allahov Poslanik
(s.a.v.s.) rekao: „Među mojim sljedbenicima bit će onih koji će smatrati dozvoljenim
seksualni odnos, nošenje svile, pijenje alkoholnih pića i korištenje muzičkih
instrumenata. A bit će i onih koji će ostati blizu planine, a navečer će im
doći pastir s njihovim ovcama i nešto će ih zamoliti, ali će mu oni reći:
'Vratite nam se sutra.' Allah će ih uništiti tokom noći i pustiti da planina
padne na njih, a ostale će pretvoriti u majmune i svinje i ostat će takvi do
Sudnjeg dana.“ (Sahih Al Buhari)
Priče iz Kur'ana nisu priče za laku noć koje se
čitaju djeci da bi ih uspavala, već su pune lekcija, pravila islamske etike i
zahtjeva da budu poslušni i oprezni u pogledu kažnjavanja. Sumirajući priču o
božanskoj kazni Bani Israila, Allah kaže:
فَجَعَلْنَاهَا نَكَالًا لِّمَا بَيْنَ
يَدَيْهَا وَمَا خَلْفَهَا وَمَوْعِظَةً لِّلْمُتَّقِينَ ﴿٦٦﴾.
„Savremenicima i pokoljenjima njihovim to smo
učinili opomenom, a poukom onima koji se boje Allaha.“ [Sura El-Bekare: 66]
No comments:
Post a Comment