May 5, 2017

Zikr se čini nakon preklanjanog sunneta a ne nakon farza

Zikr se čini nakon preklanjanog sunneta a ne nakon farza

Kaže Ibn Abidin El Hanefi: “Mekruh je odlaganje sunneta nakon farza osim koliko je dovoljno da se prouči “Allahumme entes selamu ve minkes selam tebarekte ja Zel Dželali vel ikram'' zbog hadisa kojeg bilježe Muslim i Tirmizi od Aiše: “Poslanik nije sjedeo nakon farz namaza osim koliko je dozvoljno da se kaže: Allahumme entes selamu ve minkes selam tebarekte ja zel dželali vel ikram.” (Muslim, br. 592) 

''A što se tiče hadisa o zikrovima nakon namaza, ni u jednom od tih hadisa nema ništa što bi upućivalo na to da se to čini prije klanjanja sunneta jer je sunnet od pratilaca farza i njegovih dopuna pa se kaže za zikrove koji su posle sunneta da su to zikrovi nakon farza''. (Hašija, Ibn Abidin, 2/ 236, Daru Alemil Kutub, Rijad)

Kaže Abdulhamid Muhammed Tuhmaz: “Nakon podnevskog, akšamskog i jacijskog farza odmah se ustaje na klanjanje sunneta ali mustehab je da se načini prekid koliko je potrebno da se prouči tri puta estagfirullah i Allahumme entes selamu ve minkes selam, tebarekte ja zel dželali vel ikram.” (Hanefijski fikh, Abdulhamid Muhammed Tuhmaz, 1/ 301)

Prenosi se od Sevbana: “Božiji Poslanik bi, kada bi završio sa namazom, tri puta učinio istigfar i rekao: “Allahumme entes selamu ve minkes selam, tebarekte ja zel dželali vel ikram.” Rečeno je Evzaiji, a on je jedan od prenosilaca ovog hadisa,: “Kako je činio istigfar?” Pa je rekao: “Kažeš: Estagfirullah, Estagfirullah, Estagfirullah.” (Muslim, br. 591)

Prenosi se da je Božiji Poslanik, a.s., rekao: “Ko prouči ajetul kursijj nakon svakog propisanog namaza neće ga od ulaska u Džennet sprečavati ništa osim smrti.” (Amelul Jevmi Vel Lejleh, Nesai, str. 183.;Ibn Hiban; Et Tergibu Vet Terhib, El Munziri, 2/ 453; Mu’džemul Kebir, Taberani, 8/ 114; El Hisnul hasin, Eš Šems El Džezeri, str. 89.)

Prenosi se od Ebu Hurejre: “Da su siromašni muhadžiri došli kod Božijeg Poslanika i rekli: "Imućni ljudi su otišli dalje od nas, stigli su do uzvišenijeg stepena. A zašto? Klanajaju kao što mi klanjamo, i poste kao što mi postimo, i udjeljuju sadaku ali mi ne udjeljujemo, i oslobađaju robove a mi ne oslobađamo.” Zatim je Božiji Poslanik rekao: “Hoćete li da vas naučim nečemu, ako ga se budete pridržavali pretećićete ostale i neće biti niko bolji od vas osim onog koji učini isto kao i vi?” Rekli su: “Svakako o Poslaniče.” Pa je rekao: “Izgovarajte subhanallah, i elhamdulillah i Allahu ekber posle svakog namaza trideset i tri puta.” Rekao je Ebu Salih: “Zatim su se vratili siromašni muhadžiri kod Poslanika i rekli mu: “Čula su naša bogata braća šta radimo pa su i oni počeli raditi kao mi.” Pa je Božiji Poslanik rekao: “To je Allahova blagodat koju On daje kome hoće.” (Muslim, br. 595)

Od Lejsa od ibni Adžlana se prenosi da je rekao: “Rekao je Sumejj: “Pričao sam ovaj hadis nekim članovima moje porodice pa je rekao: “Razumio si da je rekao: “Zahvala pripada Allahu trideset i tri puta i hvala Allahu trideset i tri puta i Allah je najveći trideset i tri puta?” Pa sam se vratio Ebi Salihu pa mu to rekao pa me je uzeo za ruku i rekao: “Božiji Poslanik je rekao :Subhanallah, Elhamdulillah, Allahu Ekber, Subhanallah, Elhamdulillah, Allahu ekber, Subhanallah, Elhamdulillah, Allahu ekber sve dok ne bude broj svakog od ovih izraza trideset i tri.” (Muslim; Fethul Mulhim, 3/ 456)

Prenosi se od Suhejla a on od svog oca a on od Ebu Hurejre: Da su siromašni muhadžiri došli kod Božijeg Poslanika i rekli : Imućni muslimani su stigli do većeg stepena.....do kraja hadisa, s tim što je on na hadis od Kutejbe od Lejsa od Ibni Adžlana dodao govor Ebi Saliha: Zatim su se vratili muhadžiri kod Poslanika ….do kraja hadisa , i dodao na hadis: Govori Suhejl jedanaest, i jedanaest i jedanaest a sve to je trideset i tri.” (Muslim; Fethul Mulhim, 3/ 458)

- Ipak se na sve ovo može dodati onima koji se pak ne slažu sa učenjima hanefiske pravne škole, i koji misle da smo u krivu, bar nek se ima respekta i ponašanja prema onima koji to praktikuju i poštuju, a poštuju i druge jer im ne govore zašto ne činite zikr sa ostalim džematlijama (osim ponekad) kad ovi pređu mjeru. No, važno je da se naučimo uvažavati i druga mišljenja!!!

izvor: hanefijskimezheb - uz dopunu i dodatke...

Imamsedin




No comments:

Post a Comment

Khutbah: What is worship and whom do we worship?

via IFTTT