Zikr se čini nakon preklanjanog sunneta a ne nakon farza
Kaže Ibn Abidin El Hanefi: “Mekruh je odlaganje sunneta nakon farza osim koliko je dovoljno da se prouči “Allahumme entes selamu ve minkes selam tebarekte ja Zel Dželali vel ikram'' zbog hadisa kojeg bilježe Muslim i Tirmizi od Aiše: “Poslanik
nije sjedeo nakon farz namaza osim koliko je dozvoljno da se
kaže: Allahumme entes selamu ve minkes selam tebarekte ja zel dželali
vel ikram.” (Muslim, br. 592)
''A
što se tiče hadisa o zikrovima nakon namaza, ni u jednom od tih hadisa
nema ništa što bi upućivalo na to da se to čini prije klanjanja sunneta
jer je sunnet od pratilaca farza i njegovih dopuna pa se kaže za zikrove
koji su posle sunneta da su to zikrovi nakon farza''. (Hašija, Ibn Abidin, 2/ 236, Daru Alemil Kutub, Rijad)
Kaže Abdulhamid Muhammed Tuhmaz:
“Nakon podnevskog, akšamskog i jacijskog farza odmah se ustaje na
klanjanje sunneta ali mustehab je da se načini prekid koliko je potrebno
da se prouči tri puta estagfirullah i Allahumme entes selamu ve minkes
selam, tebarekte ja zel dželali vel ikram.” (Hanefijski fikh, Abdulhamid Muhammed Tuhmaz, 1/ 301)
Prenosi se od Sevbana: “Božiji
Poslanik bi, kada bi završio sa namazom, tri puta učinio istigfar i
rekao: “Allahumme entes selamu ve minkes selam, tebarekte ja zel dželali
vel ikram.” Rečeno je Evzaiji, a on je jedan od prenosilaca ovog
hadisa,: “Kako je činio istigfar?” Pa je rekao: “Kažeš: Estagfirullah,
Estagfirullah, Estagfirullah.” (Muslim, br. 591)
Prenosi se da je Božiji Poslanik, a.s., rekao: “Ko prouči ajetul kursijj nakon svakog propisanog namaza neće ga od ulaska u Džennet sprečavati ništa osim smrti.” (Amelul Jevmi Vel Lejleh, Nesai, str. 183.;Ibn Hiban; Et Tergibu Vet
Terhib, El Munziri, 2/ 453; Mu’džemul Kebir, Taberani, 8/ 114; El Hisnul
hasin, Eš Šems El Džezeri, str. 89.)
Prenosi se od Ebu Hurejre: “Da su siromašni muhadžiri došli kod Božijeg Poslanika i rekli: "Imućni
ljudi su otišli dalje od nas, stigli su do uzvišenijeg stepena. A
zašto? Klanajaju kao što mi klanjamo, i poste kao što mi postimo, i
udjeljuju sadaku ali mi ne udjeljujemo, i oslobađaju robove a mi ne
oslobađamo.” Zatim je Božiji Poslanik rekao: “Hoćete
li da vas naučim nečemu, ako ga se budete pridržavali
pretećićete ostale i neće biti niko bolji od vas osim onog koji učini
isto kao i vi?” Rekli su: “Svakako o Poslaniče.” Pa je rekao: “Izgovarajte subhanallah, i elhamdulillah i Allahu ekber posle svakog namaza trideset i tri puta.” Rekao je Ebu Salih: “Zatim su se vratili siromašni muhadžiri kod Poslanika i rekli mu: “Čula su naša bogata braća šta radimo pa su i oni počeli raditi kao mi.” Pa je Božiji Poslanik rekao: “To je Allahova blagodat koju On daje kome hoće.” (Muslim, br. 595)
Od Lejsa od ibni Adžlana se prenosi da je rekao: “Rekao
je Sumejj: “Pričao sam ovaj hadis nekim članovima moje porodice pa je
rekao: “Razumio si da je rekao: “Zahvala pripada Allahu trideset i tri
puta i hvala Allahu trideset i tri puta i Allah je najveći trideset i
tri puta?” Pa sam se vratio Ebi Salihu pa mu to rekao pa me je uzeo za
ruku i rekao: “Božiji Poslanik je rekao :Subhanallah, Elhamdulillah,
Allahu Ekber, Subhanallah, Elhamdulillah, Allahu ekber, Subhanallah,
Elhamdulillah, Allahu ekber sve dok ne bude broj svakog od ovih izraza
trideset i tri.” (Muslim; Fethul Mulhim, 3/ 456)
Prenosi se od Suhejla a on od svog oca a on od Ebu Hurejre: Da
su siromašni muhadžiri došli kod Božijeg Poslanika i rekli : Imućni
muslimani su stigli do većeg stepena.....do kraja hadisa, s tim što je
on na hadis od Kutejbe od Lejsa od Ibni Adžlana dodao govor Ebi Saliha:
Zatim su se vratili muhadžiri kod Poslanika ….do kraja hadisa , i dodao
na hadis: Govori Suhejl jedanaest, i jedanaest i jedanaest a sve to je
trideset i tri.” (Muslim; Fethul Mulhim, 3/ 458)
- Ipak se na sve ovo može dodati onima koji se pak ne slažu sa učenjima hanefiske pravne škole, i koji misle da smo u krivu, bar nek se ima respekta i ponašanja prema onima koji to praktikuju i poštuju, a poštuju i druge jer im ne govore zašto ne činite zikr sa ostalim džematlijama (osim ponekad) kad ovi pređu mjeru. No, važno je da se naučimo uvažavati i druga mišljenja!!!
izvor: hanefijskimezheb - uz dopunu i dodatke...
Imamsedin
No comments:
Post a Comment